Jeg skulle gjerne hatt en vurdering av om frisørjobben gjort på håret mitt i går er innafor faglig sett. Selv syns jeg fargen er veldig flekkete og rar. Jeg er klar over at jeg kan gå tilbake til frisørsalongen og klage/spørre, men jeg skulle veldig gjerne visst om jeg har noe å klage på først. Litt konfliktsky er man jo. :sparke:
Bakgrunn: Jeg bestilte en kampanjepakke hos Nikita og fikk stripet og bleket håret hos en tildelt frisør. Da jeg betalte fikk jeg vite at hun som hadde gjort jobben bare var lærling. Jeg betalte også lærlingepris, så kan ikke klage på det, men jeg er veldig usikker på om resultatet er så bra som det burde være. Og jeg har ikke på noe tidspunkt blitt spurt om det er ok for meg å gå til en lærling, noe jeg syns er veldig pussig.
Jeg er på leit etter ny frisør, og har ikke overflod av penger, så derfor valgte jeg å hoppe på dette tilbudet. Angrer nå..
Vet ikke det du spør om, men synes det var rart at du ikke ble opplyst om det var lærling som utførte det.
Jeg hadde nok vurdert å ringe salongen og spørre om å få snakke med daglig leder, og fortelle det du skriver her. Jeg tror det er stor sjanse for at du blir møtt på en god måte.
Siden det er en lærling som utførte det, så reagerer jeg på at ikke hen hadde veiledning under arbeidet eller i det minste kvalitetssikring av resultatet i etterkant. Jeg ville tatt kontakt med daglig leder og spurt om hen kan vurdere det. Da vil du få rettet det opp kostnadsfritt, lærling få tiltrengt veiledning og daglig leder en oppfordring til å ha større fokus på opplæring/kvalitetssikring. Jeg er også vant til at man får opplyst om at det er lærling som utfører arbeidet.
Jeg vet ikke om man kan gå innom en frisørsalong for sjekk.
Vet ikke. Er det eventuelt for å ha et argument i ermet hvis du skal kontakte stedet du fikk behandlingen? Vil tro at uansett så er det jo stedet der du fikk behandlingen som må ta en egen avgjørelse, og da er jeg usikker på hvor mye en tilfeldig annen frisør mener har av betydning.
Jeg tror uansett du vil bli møtt på en god måte hos Nikita, tror de har det veldig innprentet at kunden skal være fornøyd. Hvis det hadde vært meg hadde jeg prøvd å ikke fokusere så mye på at jeg eventuelt "klaget", for din egen del liksom, målet både de og du har er at du skal være fornøyd. De kommer sikkert til å avtale at du kommer til salongen du fikk behandlingen i hvis du kontakter de. Du skriver jo på en veldig diplomatisk måte om det her, sikker kan man vel aldri være men som sagt, mitt inntrykk er at I den kjeden er de opptatt av at kunden skal være fornøyd. :)
Dette har de opplevd i en eller annen form før, det overrasker meg om de går inn for å krangle når du tar kontakt. :)
Send mail med bilde til daglig leder. Er det striper med hette du har fått? Det kan fort bli flekkete hvis hullene i hetta er for store og blekemiddel for tynt, slik at det renner blekemiddel mellom hette og hår. Da får man leopard flekker.
Etter hårvask har jeg studert det litt grundigere, og ser at etterveksten fortsatt er veldig mørk under det øverste, lyse laget. Det er antagelig lagt for smale og for få striper i underhåret.
Jeg får vel manne meg opp, da. Hovedutfordringen min er at frisørsalongen var mikroskopisk, og det er ingen måte å komme inn dit på uten at alle frisører og besøkende får det med seg. Inkludert hun stakkars lærlingen, som jeg er helt enig i at burde fått mye mer hjelp og støtte. Hun spurte de andre flere ganger, men det var på enkeltting, og det var ingen som så over sluttresultatet, eller vurderte mengden folier hun satte.
Det sto ikke oppgitt daglig leder eller oversikt over frisørene på den enkelte frisørsalongen, så nå har jeg benyttet kontaktskjema på Nikita.no og spurt hva de mener jeg bør gjøre.
Jeg misliker så innmari sterkt å være misfornøyd kunde! :sukk:
En frisør på den salongen kan sikkert rette opp, men fare for mer slitasje. Jeg anbefaler Petit frisørene i nabolaget, de er middels priset, gjør veldig god jobb. Kan gi deg noen navn hvis interesse.
Jeg har en venninne som opplevde at lærligen ikke gjorde en god nok jobb og som heller ikke spurte noen om veiledning underveis. Det venninnen min gjorde var å gå tilbake når lærlingen ikke var på jobb. For hun, som deg, syntes det var ubehagelig. :knegg: Frisøren var helt enig og rettet det opp gratis, og ønsket å a bilder av før-håret for veiledningsituasjon etterpå. Kan du spørre om lærlignen har en veileder?
Det bør jo ha stått i den kampansjen at det er lærling da, juniorfrisør tror jeg Nikita kaller dem ...
Takk. Hvordan visste hun når lærlingen var på jobb? :blond:
Jeg er ganske sikker på at den kampanjen ikke er rettet mot lærlinger, for jeg fikk en mye lavere pris enn kampanjeprisen siden det var en lærling som hadde gjort jobben.
En ærlig tilbakemelding er ikke kritikk. Det er en mulighet til å bli bedre. Det er synd at lærlingen ikke fikk veiledning underveis, men dette er en mulighet for salongen til å gjøre deg fornøyd og til ay lærlingen får utviklet seg. Det er ikke din «skyld» at du betalte lite, som du sa selv, du ble ikke gjort oppmerksom på det.
Salongen er vel også avhengig av ar de gjør en god jobb og lærer opp lærlingene ordentlig. Hvis lærlingene deres ikke blir får god nok veiledning og stryker til eksamen, får de vel ikke flere lærlinger. Så det er også i deres interesse at dette blir ordnet opp i.
Når jeg skal klage på noe, bruker jeg alltid følgende fremgangsmåte: Jeg tropper opp ved disken/kasse/resepsjonen, ser personen rett i øynene, smiler mitt hyggeligste, gladeste smil, og innleder med «Hei. Jeg beklager å si at i dag kommer jeg for å klage.» Hele tiden mens jeg smiler og er så hyggelig/vennlig/sjarmerende som jeg bare klager. Det har aldri slått feil hittil.
Folk flest liker å hjelpe og er opptatt av at bedriften skal yte god service. Jeg tror den viktigste grunnen til at klagesituasjoner ogfte blir ubehagelige, er at den som klager syns det er kleint. Og derfor fremstår klageren ofte som sintere/surere/kjipere enn man er, også responderer folk man møter med å gå i forsvar.
Ved å vise tydelig at man ikke mener å være ubehagelig, men bare vil ha et problem løst på en hyggelig måte, øker sjansen for å unngå ubehagelige klagesituasjoner.
Den gangen det skjedde med oss (dvs. datter i huset) så tok vi bilder av galskapen, skrev en saklig epost om hendelsesforløp og hvor misfornøyde vi var og brukte bildene som bevis. Det tok svært kort tid fra epost ble sendt før vi ble ringt opp av daglig leder og ble tilbudt gratis korreksjon. I tillegg fikk vi en gratis oppfølgingstime tre måneder etterpå og en haug med sjampo, balsam og hårkur for å beskytte håret så mye som mulig på grunn av skaden som hadde oppstått.
Enden på visa var at frisøren som fikset håret i etterkant ble fast frisør både til frøkna og meg, så det var en god investering av kjeden.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.