Noen som har opplevd dette og har en hack? Det begynte da jeg byttet til kliss nytt filter, men nå stopper den og påstår at filteret er tett eller vått, uansett om det er det nye filteret, et eldre som er vasket forsiktig og tørket grundig eller samme hva. :gal:
Må si at hele dette robotgreiene er mindre og mindre verdt styret. :gaah:
Selv om filteret ikke er vått eller tett, ta det ut og rist det eller blås det rent med trykkluft.
Hvis du har et ekstra filter, prøv å bytte det ut for å se om feilen forsvinner.
Tørk filterrommet og sensorer
Bruk en tørr klut til å tørke innsiden av støvbeholderen og filterrommet.
Hvis det er sensorer i nærheten av filteret, rengjør dem forsiktig med en mikrofiberklut.
Tilbakestill robotstøvsugeren
Slå av støvsugeren, ta ut batteriet (hvis mulig), og vent et par minutter før du setter det inn igjen.
Alternativt, prøv en fabrikkinnstilling hvis støvsugeren har en tilbakestillingsknapp eller innstilling i appen.
Sjekk appen (hvis tilgjengelig)
Noen modeller gir mer detaljerte feilmeldinger i appen. Se om du finner en spesifikk beskrivelse av feilen der.
Oppdater fastvaren
Hvis støvsugeren er koblet til en app, sjekk om det finnes programvareoppdateringer som kan fikse feilen.
Kontakt kundeservice
Hvis ingenting fungerer, kan det være en sensorfeil som krever reparasjon eller utskifting. Kontakt produsenten eller butikken der du kjøpte den.
Min gjør også det, og da er det ikke selve filteret men inngangen til støvbeholderen hvor det er tettpakket. Ofte fordi jeg har hatt den på mopping samtidig som den støvsuger og da blir jo innholdet litt våtere enn ellers. Den har sagt det samme helt siden den var ny, så filteret er helt OK. Jeg har en billigvariant robot fra Kjell&co, så jeg tenkte bare at den er mindre avansert i tilbakemeldingen for den funker helt greit selv om den gir slik feilmelding.