I midten av desember hentet jeg brillene til eldste gutten min.
Siden han skjeler ( i tillegg til å være nærsynt) skal vi få dekket noe av utgiftene til briller.
Ting tar tid med meg innimellom, men 1 januar fikk jeg ut fingeren og scannet inn kvitteringen på brillene og skrivet fra legen.
Jeg brukte dermed 14 dager på å få ut fingeren.
januar ringte jeg Trygdekontoret for å sjekke om de hadde fått mailen min, som forøvrig var sent til en felles innboks og ikke til en saksbehandler.
Hun jeg pratet med skulle sjekke opp om mailen var blitt sendt til saksbehandler og gi bekjed om at de skulle sende meg mail eller ringe når den var mottatt.
FIkk ikke svar 2 januar, ei heller 3. I dag når jeg kom hjem så lå brev i postkassen. Datert 3. januar.......
Søknaden var innvilget og pengene sendt. (jeg måtte jo sjekke og jeg hadde fått de på konto i dag.)
Dette er utrolig kjapt synes jeg, regnet med at de ville bruke minst 14 dager jeg.
I alle dager, går det virkelig ann for NAV. Jaja, kanskje det begynner å gå seg litt til etter omleggingen. Var jo et kaos uten like der i høst.
Deilig at det gikk så kjapt da. Går enda å venter på svar på søknad. Er 5 mnd behandlingstid og det har snart gått ut. Regner med de kommer til å bruke mer tid en det.
Dette er faktisk 2. gangen jeg opplever kort behandlingstid hos mitt lokale Trygdekontor.
Første gangen var når jeg søkte om Kontantstøtte.
Søknadene ble behandlet en gang i mnd, og det var den dagen jeg leverte søknaden.
Treg var jeg også. Første mnd jeg kunne få kontanstøtte for var den mnd jeg søkte i.
Jeg leverte søknaden i slutten av den mnd (selvsagt..) og fikk vel svar etter et par dager, og kontantstøtten under en uke etterpå.
Men har også opplevd hvor lang tid det tar når det gjelder ting som samordnes og blir sendt et trygdekontor.
Hjelpestønad søknaden tok vinter og vår.
Når jeg tenker meg om så surret de ekstremt med mitt lokale kontor når jeg skulle ha fødselpermisjon. Hadde jeg ikke kunnet det lille jeg kunne haddejeg tapt 63 000 på det året.
Vår sønn bruker også briller, som i hovedsak blir dekket av trygdekontoret.
I de 4 årene som har gått, har det blitt en del bytting både pga. slitasje og endring av styrke på brilleglass.
Hver gang har trygdekontoret vært kjemperaske; pengen er på konto maks to dager etter jeg har levert kvitteringene til dem.
Det synes jeg er veldig bra.
Jeg er også knallfornøyd med NAV både når det gjelder opplysninger, samarbeidsvilje, service og effektivitet. Også føler jeg meg heldig om bor i Norge hvor vi faktisk har alle de rettighetene vi har :riktig:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.