Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Beinbit i Fjordland Finnbiff

#1

Isa sa for siden:

Fant en 1 cm lang beinrest i Fjordland Finnbiff i dag. Skikkeli spiss var den også, så det hadde vel ikke vært noe særlig og spist den.

Men er det grunn til å klage? Kan man egentlig forvente bein i finnbiffen?

Ikke det at jeg veit om jeg gidder å klage altså...


#2

Olympia sa for siden:

For å være helt ærlig så synes jeg ikke det er noe å klage over. Det er som å finne en mark i salaten, slike glipp kan (desverre) skje. Det skal ikke skje og jeg tviler ikke på at det kunne vært farlig, men det skjedde altså ingenting. Du er like hel.


#3

Sitron sa for siden:

Selvsagt klager du.


#4

kisha sa for siden:

Det er sånn som kan skje, mener jeg. Jeg vil ikke ha klaget, men kjøpt et annet merke neste gang.


#5

Mams sa for siden:

Jeg ville nok ikke klaget, men gjordt produsenten klar over at jeg fant benbit i maten.....
Jeg ville for min del blitt glad for en slik tilbakemelding, men nå er ikke jeg noen stor matprodusent da (med unntak av her på hjemmebane)


#6

Dixie Diner sa for siden:

Jeg hadde klaget, hvem vet hva slags "trøst" du kan komme til å få i posten? :glis:


#7

-ea- sa for siden:

Æsj, makk i salaten er da noe ganske annet!

Bein i finnbiffen, men det er jo tross alt bein i kjøttet da. Eller kjøtt rundt beinet, for å være mer korrekt. Du kan jo sende en mail til Fjordland og si fra, så kan de klage litt til leverandøren av kjøttet. Og kanskje alle skjerper seg litt.

Men noen stor sak syns jeg ikke det var. Såfremt det var reinbein.
Og ikke beinet til Finn.


#8

-ea- sa for siden:

Forresten, finnbiff er ofte det dårligste kjøttet på skrotten, det som ikke kan brukes til noe annet.


#9

Klatremus sa for siden:

Selvfølgelig klager du! Jeg fant selv en 1 cm stor beinbit i vossakorvpølse fra en Fjordland-middag. Jeg klaget og fikk penger og en beklagelse. De skulle sjekke opp rutinene til leverandøren sin. Om man ikke klager så kan en heller ikke forvente bedring i produktet.
P.S. Jeg sendte inn beinbiten.


#10

Ekkir sa for siden:

Selvsagt skal du klage! Da får du sikkert masse Fjordland som plaster på såret :ja:


#11

Isa sa for siden:

Kanskje jeg får juletallerknene fra Fjordland ut året?! Hurra!


#12

Adrienne sa for siden:

Du skal selvsagt klage, og grunnen er at det er den eneste måten produsenten får vite at det er funnet bein i maten på. Så får de sjekket rutinene sine, og rutinene til underleverandører, og kanskje gjort litt forbedringer slik at slikt ikke kan skje igjen.

Dette er grunnen til at man som oftest får erstatning når noe slikt skjer, det er enkelt og greit betaling for at du gjør litt av forbedringsarbeidet for dem.


#13

Isa sa for siden:

Jeg sendte inn reklamasjon via websidene til Fjordland og i dag kom det brev om at de skulle sende meg en sjekk på 250,- Fornøyd med det! :)


#14

Amelie sa for siden:

Bra at du klaget! Da skjerper de rutinene, og vi andre kan fortsatt spise reinskav uten å tenke på hvilken produsent vi skulle unngå.

Sjekk på kr 250 var jo bra, et reinsdyr i posten hadde muligens blitt litt voldsomt.


#15

Inagh sa for siden:

Så flott at Fjordland tok klagen din alvorlig!


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.