For å være helt ærlig så synes jeg ikke det er noe å klage over. Det er som å finne en mark i salaten, slike glipp kan (desverre) skje. Det skal ikke skje og jeg tviler ikke på at det kunne vært farlig, men det skjedde altså ingenting. Du er like hel.
Jeg ville nok ikke klaget, men gjordt produsenten klar over at jeg fant benbit i maten.....
Jeg ville for min del blitt glad for en slik tilbakemelding, men nå er ikke jeg noen stor matprodusent da (med unntak av her på hjemmebane)
Bein i finnbiffen, men det er jo tross alt bein i kjøttet da. Eller kjøtt rundt beinet, for å være mer korrekt. Du kan jo sende en mail til Fjordland og si fra, så kan de klage litt til leverandøren av kjøttet. Og kanskje alle skjerper seg litt.
Men noen stor sak syns jeg ikke det var. Såfremt det var reinbein.
Og ikke beinet til Finn.
Selvfølgelig klager du! Jeg fant selv en 1 cm stor beinbit i vossakorvpølse fra en Fjordland-middag. Jeg klaget og fikk penger og en beklagelse. De skulle sjekke opp rutinene til leverandøren sin. Om man ikke klager så kan en heller ikke forvente bedring i produktet.
P.S. Jeg sendte inn beinbiten.
Du skal selvsagt klage, og grunnen er at det er den eneste måten produsenten får vite at det er funnet bein i maten på. Så får de sjekket rutinene sine, og rutinene til underleverandører, og kanskje gjort litt forbedringer slik at slikt ikke kan skje igjen.
Dette er grunnen til at man som oftest får erstatning når noe slikt skjer, det er enkelt og greit betaling for at du gjør litt av forbedringsarbeidet for dem.