Leie feriehus i Danmark?

Misteri sa for siden:

Noen som har gjort det og har annbfalinger hvor det er fint å leie?

Vi er 5 stykker, så vi trenger litt plass. Sitter å grubler litt på hvor vi skal reise og det er vel greit å være tidlig ute, så man slipper å ikke få plass?

Er ikke reisevant, men har hørt at mange har hatt fine ferier i Danmark. Tenkte å reise innom legoland en tur. Ungene er jo 3, 5 og 9 år når vi skal dra.

Vimsen sa for siden:

Vi har bestil på østkysten. Like ved Aalborg.

Solregn sa for siden:

Slenger meg på denne tråden jeg, vi sitter også og lurer på om vi skal leie hus :)

Azi sa for siden:

www.dancenter.no/

Vi bestilte gjennom dem engang. Var ganske fornøyd. Om det er feriehus du leter etter også.

Tallulah sa for siden:

Jeg liker meg godt på østkysten, enten ved Ålborg, eller ved København. Der blåser det ikke så mye.

Sist vi var bodde vi i Hals, en søt liten by med fantastiske strender, koselige butikker og deilig bakeri. Det var nærme Ålborg for shopping, liten kjøretur unna Skagen og Nordsømuseet. Vi reiste med Sol og Strand, men var ikke spesielt fornøyd. Det var møkkete, utemøblene gikk i oppløsning og grillen knakk faktisk, den var rustet i stykker. De skulle også være kabel-TV og sandkasse, noe det ikke var.

Vi klagde og fikk dem til å komme og vaske ganske motvillig, men fikk ikke noe gjennomslag for redusert pris selv om annonsen hadde lovt mer enn den holdt.
Jeg reiser veldig gjerne tilbake til samme sted, men leier ikke av samme operatør.

Solregn sa for siden:

Ååååå! Da jeg var 12 år var vi en uke i Hals. Husker det som den perfekte sommerferie :D

Tallulah sa for siden:

Jeg har kjempelyst til å reise tilbake med glitterbarnet, han var bare noen måneder når vi var der. Lange strender, barneteater i byen, loppemarked og pannekakehus. Det skal ikke mer til før ferien kan bli ganske perfekt!

apan sa for siden:

Abonnerer

Misteri sa for siden:

Høres ut som et deilig sted.

Kom å en ting til. Eldstemann med as liker jo ikke store forsamlinger, vi kan faktisk søke ledsagerbevis til han, så han slipper å stå i kø. Sier litt om hvordan han er.

Det må da altså være et rolig sted for avslappning og kos. Hvor dagene kan være rutinerte og livet går i slow motion. Gjerne en tv og mulighet til å ha med play station. Godt for han å lukke verde litt ute.

Noba sa for siden:

Vi har leid feriehus i Ebeltoft og i nærheten av Sæby (Lyngså) og jeg kan anbefale begge stedene. Vi leide via Dansommer første gang og Sol og Strand siste gangen, anbefaler definitivt Sol og Strand av de to. Jeg synes det er greit med Jylland og et sted hvor man ikke trenger å kjøre så langt. Fergene går tilbake på morgenen så det er greit å bo i ikke altfor lang kjøretur fra Hirtshals eller Fredrikshavn sånn at man slipper å måtte dra dagen før og ta inn på hotell.

Jeg har aldri hatt feriehus på Sjælland eller Fyn, men tror vi må gjøre det et år også når ungene blir større og ikke får mark av ltt mer kjøring.

Kaprifol sa for siden:

Jeg har prøvd både Ebeltoft-området (to ganger) og Sjælland (med to barn hvorav den minste fikk så absolutt mark av bilkjøring...), Syd-Sjælland (bitteliten by som heter Karrebæksminde nær Næstved) er å foretrekke av disse to erfaringene til tross for at Ebeltoft by er koselig.

Mange av husene ligger i egne sommerhusområder der det kun er slike hus. Ofte rolige strøk med en nærbutikk/bakeri. Alle tre husene vi har vært i har vært godt egnet for å trekke seg tilbake litt i stillhet og ro. Vil man ha en rolig ferie går det jo fint å unngå store forsamlinger, mange byer av mindre størrelse med mindre folkemengder og lange strender der ikke alle deler av stranda er like tett befolket selv om været er godt.

Danmark er deilig!

polarjenta sa for siden:

Vi leide ferie hus her: www.lalandia.dk/ og både barne og voksne trivdes veldig godt.

Det var jo et stykke fra legoland da, men det vi gjorde var at vi leide først dette feriehuset en liten uke så dro vi til legoland og der bodde vi på et vandrehjem.

Vi var forøvrig 5 voksne og 2 barn.

-ea- sa for siden:

Vi var i nærheten av Hejlsminde sist sommer, nesten ei mil syd for Kolding. Utsikt over Lillebælt over til Fyn. Vel en times kjøring til Legoland.

Leide feriehus gjennom Novasol, og var fornøyd. Dassen gikk tett etter et par dager, og de kom raskt og fikset det. Når du går inn på nettsidene så er det bare å krysse for hvilke ting man ønsker og ikke ønsker.

Valgte ganske høy klasse, så det var boblebad og badstu (som ikke ble brukt), vaskemaskin og tørketrommel, stor hage med leker til ungene. Huset lå i et stort "boligfelt" med bare feriehus, stille og rolig.

Det var forresten med gratis adgang til badeland i Kolding, så det var noen dager da fedre og barn badet mens mødrene shoppet. :glis:

Michayla sa for siden:

Vi leide et stort sommerhus med et vennepar på Blåvand.
Et stykke å kjøre etter båtturen, men verdt det.
Nydelig plass.
Ca halvannen time å kjøre til Legoland.
Svær sandstrand, shopping gate, restauranter og cafer, alt man måtte ønske 15 min gå avstand fra huset. Romslig og avskjermet rundt huset og god og høy standard.

Vi besstilte i disse tider og dro i fellesferien-
Da var det rimelig utplukka av hus allerede på denne tiden, så ikke drøy med å bestille i hvertfall.

Trixie sa for siden:

Vi har vært i Ebeltoft. Husker ikke hvem leverandør, dansommer eller noe kansje.
Huset var helt ok, rent og pent, men noen småting. Man kunne også betale for å slippe å vaske ned huset ved avreise, veldig deilig å slippe det. :D

Ebeltoft er veldig greit, ikke så langt til noe. Ett par timer til Legoland, Djurs sommarland ikke langt unna, Ebeltoft Zoo, og ett akvarium.

Ville bestilt nå ja. Blåser litt, men det gjør det vel over omtrent hele Danmark så..

Vimsen sa for siden:

Vi skal visst dit. Hals. :)

Pebbles sa for siden:

Ingen fler som har linker til gode utleiefirmaer?

Misteri sa for siden:

Søkte hus med badebasseng også, men det ble vel dyrt. :sparke:

I år vil jeg ha ferien tidlig planglagt. Er så i tvil hva vi skal gjøre altså. Lange bilturer med eldstemann er et mareritt. Han fikser det utrolig dårlig og hele turen blir et evig stress til vi kommer fram. Det å kjøre på hytta er et sant mareritt. Innkjøpt av tv til bilen er i alle fall et must.:nemlig:

B@mbi sa for siden:

Vi var i fjor, men urutinerte så vi bestilte på "feil" side av landet. Vestkysten, ikek langt fra Ålborg. Det blåste noe helt sinnsykt. Stranden var flott, men ubrukelig. Ålborg var fin da. Passe stor, morsomt tivoli og zoo.

En ting som var kjekt var badelandet som lå i feriebyen. Det ble mye brukt for det regnet selvsagt en del av dagene.

Bestilte gjennom folkeferie.dk, tilbud fra Coop.

Vi lærte av feilene våre, og prøver nok igjen i år. Gutta hadde det iallefall så bra at de gjerne reiser tilbake :jupp:

Kaprifol sa for siden:

Misteri: Hvis han ikke liker biltur ville jeg tatt båt og deretter kortest mulig biltur. På Sjælland er det uansett bare 1 til halvannen times bilkjøring fra København (sånn ca), korte avstander og gode veier. Og hva med tog?

Vi kjørte tog fra Oslo til Kristiansand med 4-åring. Det var stor stas, lekerom og kafe ble flittig besøkt. Kanskje det er helt uaktuelt for dere, men på tog kan man jo også bestille familiekupe og plass i familievogn, mulig det gjør ting lettere for dere. Kanskje dere har fortrinn på familiekupe til og med.

Acsa sa for siden:

Vi hadde en kjempeflott Danmarksferie nå sist sommer, på Ajstrup Strand. Det er rett utenfor Århus. :) Veldig mye forskjellig innen en drøy times kjøretur (Legoland, akvarier, dyr osv.), i tillegg til at Århus jo er en nydelig by med mye å se og gjøre, inkl. Tivoli Friheten og Den Gamle By.

Liz sa for siden:

Hei alle som lengter etter sommer og sol!

Min familie, med to jenter på 6 og 10, har de seneste åra valgt å bestille sommerhus gjennom feriepartner.dk. Det er de lokale turistinformasjonene som tar hånd om bestillingen din. Vi er veldig fornøyd med servicen på de stedene vi har vært.

Vi har i mange år, både med og uten barn, feriert på Jylland, men i fjor bestemte vi oss for å forsøke noe nytt. Vi tok bilen over Øresundbroa og havnet ved Rødvig, en times kjøring fra København. Som alle sikkert husker, var ikke sommeren i fjor preget av altfor godt vær, men vi utnyttet dette med å utforske deler av Sjælland. Vi fant en perle ved Næstvedt som heter Karrebæksminde. Passer perfekt til de som vil til Bonbonland.

For de som vil bo i nærheten av Legoland, med samtidig har hus ved sjøen vil jeg anbefale Odderområdet fra Norsminde til Dyngby.

For de som har utålmodige barn, som oss, vil jeg anbefale å starte turen på natten/tidlig morgen. Barna våre har vært våkne, men de har vært roligere enn om vi hadde reist ut på dagen.

Lykke til!:)

maribo sa for siden:

Vi har leid hus via www.Novasol.no flere ganger - deriblant to ganger i Ebeltoft. Suveren service! Kan anbefales!
Søstra mi med familie leide hus via Novasol i Tsjekkia for noen år siden - og kjempebra.

Jeg liker det området veldig bra; like ved Djurs, dyrepark, osvosv, et par timer til Legoland, ca tre kvarter inn til sentrum av Århus osv.

Michelle sa for siden:

Vi var der for 4 år siden og likte oss godt. Kjempeflott for barnefamilier.
Noen hus der er nok begynt å bli litt slitt. Mulig har de pusset opp siden da og evnt byggd nye.
Vi var to familier og leide hvert vårt hus.
Været var dårlig men det er et stort arealet som er overbyggd med masse en kan finne på og ulike spisesteder samt et badeland.
Etter oppholdet kjørte vi tilbake til København og var der i et par dager. Da kom goværet.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.