Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Sorel-støvler og Skoringen

#1

Obelix sa for siden:

Jeg skal reklamere på et par Sorellstøvler da begge støvlene har sprukket i sålen under.
Jeg har kjøpt de på Skoringen, har ikke lenger kvitteringen og har betalt de kontant.
Jeg har mildt sagt litt trøbbel med å få byttet/reklamert på de.
Jeg har reklamert på et par til minsten på G-sport uten trøbbel i det hele tatt, og jeg antar da at Skoringen har et kundeserviceproblem.

Er det noen som har et nummer til hovedkontoret til Skoringen?
Jeg finner bare nummer til hver enkelt butikk.
Evt et nr. til Sorell i Norge ( hvis ikke det er slik at hver enkelt butikk imorterer direte selv) ?


#2

Agurke sa for siden:

På Skoringens nettside står det følgende:

Sorel er underlagt Portland, her er kontaktinformasjon:

Portland Norge AS
Drammensveien 130c
0277 Oslo

Tlf.: 21 93 90 30
Faks: 21 93 90 01
[EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]
www.portland.no

Håper det løser seg!


#3

Obelix sa for siden:

Vet det står at jeg bør kontakte den enkelte butikk, men jeg har nå kranglet i to butikker og ønsker å snakke med noen i administrasjonen hos Skoringen. Det må da finnes det.


#4

Agurke sa for siden:

Det ser ikke ut som det er mulig å komme i kontakt med administrasjonen i Norge, men kun i Danmark. Du finner navn og nummer under Kontakt Skoringen.

Evt. ta kontakt med forbrukerrådet?


#5

Obelix sa for siden:

Nå har jeg vært i kontakt med en annen Skoringenbutikk og jeg må snakke med butikksjefen i aktuelle butikk viser det seg. Alle er privatdrevet.
Aktuelle person er ikke tilstede før onsdag, så vi får se hvordan det går da.

Men hvordan er det i reklamasjonssaker? Er det viktig at jeg har kvitteringen? Og når jeg da ikek har den, kan butikken nekte å ta de i retur?
Skjønner ikke at dette skal være noen stor sak for butikken, men jeg vet at jeg ikke kommer til å løpe til Skoringen for å kjøpe sko neste gang.


#6

knøttet sa for siden:

Ser at det er en stund siden du skrev, så kanskje det har løst seg.

Når det gjelder reklamasjon så krever vi der jeg jobber (G-sport) kvittering, og så skal varen være kjøpt hos oss. Det er det som er rettningslinjen for kjeden. MEN - vi prøver å strekke oss så langt som mulig. Så det hender jo at vi gir reklamasjon uten kvittering. Det viktigste for oss er fornøyde kunder.


#7

Obelix sa for siden:

På G-sport var det ikke noe problem å få reklamert uten kvittering.

Jeg fant imidlertid kvitteringen på de andre støvlene og fikk byttet uten trøbbel på Skoringen da.

Jeg synes det er forskjell på å bytte et par støvler og reklamere på de.


#8

Veronal sa for siden:

Du trenger i utgangspunktet ikke kvittering.

forbrukerportalen.no/faq/kvittering2


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.