Jeg er litt i tvil. Har egentlig alltid hatt lyst på TFK. For den er så stor og blir så liten sammenlagt.
Men nå blir den den dyreste av disse vognene å kjøpe siden den ikke kan impoteres.
5500 skal de ha på Barnas Hus nå.
OTH kan jeg bestille fra babyjungle.nl til rundt 4500 ink. alt.
P&T koster 4500 på barnas hus med søsken sete. Det er billigere enn alle andre plasser uten så da tar jeg det eventuelt med så jeg kan ha andre unger med eller bare selge den uten. Eller har den til nestemann.
Kan noen hjelpe meg litt.
Har lang unge og trenger god plass i vognen. Har bekkenløsning så jeg må ha en vogn jeg lett kan løfte inn i bilen. Minst mulig sammenlagt.
Den må være god å trille og beregnet på været som er her på vestlandet.
Jeg er strålende fornøyd med TFKen og synes den har vært verd hver eneste en av alle de forbaska kronene den kosta. Det eneste minuset med den er at du ikke kan ha barnet vendt mot deg, men det gikk helt uproblematisk for vår del. Jeg tenkte vogna ble litt stor og ikke så lun og god når vi måtte ta vekk bagen, men Junior fikk plass i bagen helt til han var 8 mnd så han var så stor at det gikk helt fint det og.
Eg vurderer TFK, P&T og Baby Jogger City Elite. Mykje same prisen over heile linja, synes eg.
TFK er litt stor for vesle meg (165cm), føler eg druknar litt i vogna, samt at eg ikkje likar heilt den glidelåsreguleringa. Mulig det er ei vanesak.
Har veldig lyst på Baby Jogger, men synes det er veldig dumt at eg ikkje får sett den RL. Den har veldig elegant samanleggingsmekanisme og tar visst nok liten plass samanlagt.
P&T er på tilbud no, men eg har ikkje behov for søskensete. Av dei tre vognene eg vurderer, er nok P&T den finaste.
Jeg og er bare 165 og vognen vil nok sikkert bli litt stor til meg og.
Vi har stor bil så egentlig har ikke lengden noe å si, men hadde vert greit å kunne være med i andre sine biler og osv. Ceroxen vi bruker nå er det bare vi som får med oss.
Pøøh! Jeg er 165, har fiskebollemuskler og jeg håndterer vogna glatt. Jeg slår den sammen, løfter den inn og ut av bilen og får den helt greit opp igjen også.
Tvilar ikkje på at eg kan håndtere den, men TFK ser ut som ein diger traktor. Kvar gong eg har snusa på denne på diverse barneutstyrsbutikkar, har eg følt meg bortkommen attmed den.
Korleis synes du ryggreguleringen er da, Noba?
Ryggreguleringa og størrelsen/utsjånaden er dei to einaste ankepunkta eg har på TFK...
Jeg likte ikke TFK så godt, selv om jeg skjønner at mange foretrekker den framfor OTH. Grunnen til at jeg liker OTH best er at den er bedre å trille, lettere, mer stabil (TFK velter lettere til sidene) og at den ser litt mer gjennomført ut. TFK liker jeg rett og slett ikke utseendet på (som sportsvogn).
TFK, på sin side, har god størrelse på bagen, lang rygg (ikke at jeg har savnet lengre på OTHen) og håndbrems. Den er også smalere, men som nevnt så gjør det den også mer ustabil.
Jeg syns ikke TFKen er ustabil i det hele tatt og vi har kjørt mye kollektiv med den (til tider med kamikaze-sjåfør). Jeg har fortsatt til gode å oppleve at den har vært i nærheten av å velte.
Jeg har prøvd begge vognene og foretrekker helt klart TFK, men smaken er jo som baken. ;)
Den er på salg ja, men forsatt veldig dyr. Vil komme 1000kr billigere ut med begge de andre to. Har rett og slett ikke råd til TFK nå. Men ser ut til at jeg sparer pengene og venter til sommeren kommer.
Det er nok det svarte gassmaske trekket som man bytter ut mygnettingen med. Greit når det blåser eller regner litt. Er et regntrekk sånn som jeg har skjønt det.
Jeg synes OTH er helt suveren. Har hatt den i 4.5 år og er ganske enkelt den beste vogna å trille. I London har vi kun brukt P&T men kan ikke sammenlignes med OTH hva angår trillekomfort (dog er den smalere og lettere å komme seg rundt med på offentlig transport der borte).
Jeg synes ryggreguleringen er veldig enkel jeg, men det er vanskelig å komme til i kurven under vogna når ryggen er helt nede i "flat" liggestilling (den blir dessverre ikke helt vannrett). Det med glidelåsene synes jeg faktisk er utrolig greit, jeg har strevd noe veldig med å regulere ryggen på de andre vognene vi har hatt (SIMO og Carena). Men jeg er enig i en ting, tfk er ikke en lekker vogn som sportsvogn, den er fin med hardbag på, men ser litt "monsteraktig" ut som sportsvogn. For meg er det trillekomforten som gjør at jeg elsker vogna, har aldri opplevd at den er ustabil. Men jeg har ikke prøvd hverken oth eller P&T så jeg skal ikke si at den ene er bedre enn den andre, bare at jeg er superfornøyd med tfk og at det er uproblematisk å håndtere den selv om man ikke er av de høyeste.
Jeg har TFK og i løøøv it. og jeg er 167 cm over bakken
Blir aldri å ha 4 faste hjul igjen.
Jeg valgte tfk pga :
*
at den var lang ryggen. turbo ble for lang for brio kombien som 1 åring så kjøpte nåmed en gang noe som var langt i ryggen hehe.
forbrettet kunne taes opp,altså regulerest.
*handbrems. Bor oppe på "flåklypa" sådet sier seg selv hehe.
Forelsket meg egentlig i den rååsa tfken da jeg så den live i Tønsberg 5 mnd på vei men trodde vi fikk gutt. på den uka vi var i tønsberg var jeg på barnas hus 7 ganger*ler* var og innom babyshop å snuste på stokken... Da jeg dro fra tønsberg så sto det mellom EW sky og TFken.
TFK`en vant pga fotbrett og bremsa.
jeg flyttet snoopy ut av bagen da det ble september, 5 mnd,pga at jeg fikk ikke henne og voksien i bagen og hun ble krakilsk i bagen.
Overgangen fikk helt fint.
Har fått sydd stormtrekk til.
Og snoopy storkoser seg i vogna.
Glidelås reguleringa er super synnes jeg.
Sliter når jeg skal regulere ryggen på brioen til 3menningen minler
Den er lett å trille, lett å manuvrere og kjennes ikke ut som den er 12-13 kg.
Den er skjit lett hehe
Å klappe den i hop og hive den i bilen tar 3 sek. Og ta den ut å slå den opp tar 5 sek ler
Når man klapper den i hop med posen inni blir den jo litt høyere men er ikke noe problem bare å ta handtaket bak over ryggen så låses den nede.
Jeg skulle ønske jeg hadde denne vogna da turbo var liten.fra han var født til han var 2 1\2 år så hadde det vært 7 vogner innom vår hjem og jeg ble aldri fornøyd
Jeg blir aldri å kvitte meg meg tfk`en. i løv it hehe
Komentar til Noba sin problematikk med handlekurv.Om du går på siden av vogna så har du tilgang til hele kurven fra siden. Ok litt vanskelig å putte en eks hele handlepose inn, hel men om du putter litt og litt så har du plass til UTROLIG mye.
Har aldri opplevd at handlekurven er våt
Jeg skjønner ikke hvorfor TFK er så overpriset i Norge. De må jo tjene rått med tanke på at innkjøpsprisen sikkert er ganske lav. Den koster jo halvparten i utlandet. Du kjenner ingen som kan sende den til deg da, eller noen som skal på ferie til Tyskland snart?
Jeg har akkurat måttet kjøpe en TFK.
Ungen og jeg står ikke i stil, han er kjempestor og jeg er kjempeliten (162cm).
Vi måtte ha en vogn han kan bruke lenge, kommer til tider til å ha behov for vogn frem til han er i alle fall 3 1/2 år gammel, så vi var nødt til å kjøpe TFK.
Jeg er kjempefornøyd. Ungen har SÅ god plass, både til soving og når han sitter.
Jeg bikker ned håndtaket litt på den og da går det veldig greit å trille, selv om jeg litt føler at jeg er liten trillepike på tur når jeg går med den store vogna.
Men, det er verdt det for småtten sitter så godt og har så god plass. Så for oss var det den mest geniale vogna og kjøpe nå, med tanke på behovene våre.
Og det at vogna blir så liten sammenlagt er helt gull, vi har liten bil og det var så vidt vi fikk OTH inn i bagasjen.
Du kan jo bestille både TFK, Easywalker og OTH hos Babyjungle da. Så alle kan jo bli litt billigere sånn sett.
Sverger til OTH selv da, og det er fordi jeg er fornøyd med den, vi har bil som rommer den, den er veldig lett og god og kjøre, og har hørt av noen som har brukt TFK og OTH at OTH har bedre fjæring. Sånn helt utenom alle praktiske ting, så synes jeg OTH er finere enn de andre. Men det er bare sånn overfladisk greie som teller helt til slutt, når de andre forskjellene ikke betyr noe. ;)
TFK?
I så fall, ta tak i de to svarte "håndtakene" som stikker ut bak når vogna er slått sammen. Da glir vogna opp.
Gådd for en forklaring, tror ikke jeg hadde forstått den engang om jeg ikke hadde visst.
Hvilken vogn er det du sliter med å få opp? Når jeg skal slå opp TFKen så pleier jeg å ta tak i forhjulet og løfte det ut fra under vognen. Da slår resten seg opp helt av seg selv.
når jeg løfter den ut av bilen så tar jeg bare tak i stanga til fremhjulet før jeg setter dne på bakken og så er den oppslått.
så vipper jeg bare styret opp og vips. er sportsvogna klar til bruk.
Samme da jeg hadde bag på.
[INDENT] Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.
TFK?
I så fall, ta tak i de to svarte "håndtakene" som stikker ut bak når vogna er slått sammen. Da glir vogna opp.
Gådd for en forklaring, tror ikke jeg hadde forstått den engang om jeg ikke hadde visst.
Synes den kunne vert like enkel å slå opp som High Treken. Der bare tok man tak i styre og slang den opp. Like enkelt å slå den ned. Dra i håndtakene og legg den ned.
Får den opp og ned på et vis men er ikke imponert.
Jeg syns ikke den var spesielt enkel i begynnelsen. Men etter å ha slått den opp og ned nesten hver dag, så går det raskt og enkelt. Man må bare lære seg sine egne triks.
det hadde eentlig vært smart å ha når jeg går ned bakkene her om vinteren. 3 km lang bakke og er ikke ofte strødd og sånt..
bar asvalt blir jo glatt når det fryser på..
Min skriker som bare det. :(
Jeg skal klage på det på torsdag, vogna er jo bare noen uker gammel. Det er jo skikkelig flaut når den hyler som den gjør.
Jeg skal ta bilde av vogna så du ser hvor du skal dra den opp. Det er jo superenkelt å få den opp, ikke noe mikk makk.
Her.
Her, inni den røde er håndtaket du skal ta tak i når du skal få vogna opp fra sammenslått. Du tar bare tak og drar i disse på hver side så glir vogna opp.
Her ser du håndtaket skikkelig idet vogna blir lagt sammen