Jeg drar i sportsforretningen med eldstemann. Vi kjente begge damene der, så det ble en stund og mye handling. Hadde glemt pengene hjemme av alle ting, så jeg hang det av til dagen etter. Hele familien blir da rammet av omgangsyken, så noen handletur ble det jo ikke. Slo opp i katalogen på telefonnummeret, så jeg kunne ringe dem, men siden butikken er ny, så fant jeg det ikke.
Dro så innom noen dager etter og forklarte situasjonen, helt greit det, men de hadde selvsagt heng tingene på plass igjen. Jaja, finner det fram igjen og får hjelp til det.
Saken er: Jeg kjøpte skogstad sett til han. Sa klart ifra at jeg skulle ha den i strl. 10 år. Det var hun som hentet den fram, ikke meg! Viktig poeng. Drar så hjem glad og fornøyd. Et par dager etter kommer guttungen hjem fra pappaen sin og får da posen med vinterdress, hansker, sko, ullundertøy osv. Husker ikke alt.
Guttungen hadde prøvd dressen i butikken og begge damene var enig i at han måtte ha 10 år. Han er 8 år. Så kommer saken. Jeg syns jakka var litt snau da han tok den på når han skulle på skolen, men tenker ikke så mye over det. Så skulle jeg vaske jakke for et par dager siden og til min fordelse, så er jakka i åtte år! :eek:
Er buksa i str 10 år? Hvis den er det, så er det jo fullstendig naturstridig å kjøpe jakke en størrelse mindre enn buksa?
Litt kinkig sak det der, men du kan jo gamble på at de husker at dere snakket om at han måtte ha 10 år? I og med at du kjenner dem kan det jo være du er heldig?
Men i og med at du har brukt den...hm, vet ikke jeg altså. Du må nesten bare ringe dem og høre?
Det er ikke stort å gjøre noe med.
Det er ditt ansvar å sjekke før du tar plaggene i bruk.
Hadde du kommet hjem og funnet ut at det var feil størrelse etter at du hadde tatt av lappene hadde ikke det vært noe problem.
Er det et sett du har kjøpt skal man kunne klage når man har fått deler i forskjellig størrelse. Jeg ville gått tilbake til butikken og forklart at det nok har blitt en feil.
Det kan jo hende de går med på å bytte til riktig størrelse.
Et sett er jo når man kjøper bukse og jakke som ikke selges separate.
Selges det separat er det fortsatt et sett, men du kan ikke skylde på at butikken har gitt deg feil da.
Jeg tror helt ærlig at du ikke vil komme noen vei med dette er jeg redd. Dette burde blitt oppdaget før. :sorry:
Jeg har vært ansatt i butikk i ørten år. Tenker at jeg kunne tatt en jakke uten lapp i retur om den ikke bar preg av å ha blitt brukt over hodet, i tillegg til fremvising av kvittering i ditt tilfelle. Det ville vært å strekke seg et godt stykke.
Men i det den er vasket er det ikke mulig å få noe for den, og dermed tap å ta i retur. :jupp:
Var det en pris på hele settet, eller var det priset hver for seg?
Hver for seg, så kommer du vel nesten garantert ingen vei, da det er ditt ansvar å se at alt er riktig. Er det priset som sett, så kan du ha en sjanse til å få det byttet, da butikken selv har et ansvar i at settet faktisk er i samme størrelse.
Syns bare det ble så dumt, siden jeg sa tydelig at han skulle ha ti år en siste gang før hun hentet det. Tenkte ikke på å se på strl. Hadde jeg hentet den selv, så hadde jeg selvsagt ikke sagt noe, men siden hun som jobbet der hentet den, så trodde jeg hun klarte å hente riktig strl.
Utrolig teit at dette skjedde, det er forferdelig dyrt å kle opp tre unger fra før av og nå må jeg ut med over 1000 kr for et nytt sett. Har ikke sjekket buksa, det er jo uansett for sent å bytte. :(
:dakars: Nei det gjør de ikke!! Veldig ergelig når slik skjer altså!! Men jeg er enig med deg i at hun som jobber i butikken har et ansvar- du påpekte jo at han måtte ha str 10 år!
Dra til butikken med hele dressen og forklar helt ærlig og saklig hva som har skjedd. Det er da verdt et forsøk. :nikker:
Vanskelig sak. Jeg tror ikke du har så mye å stille opp med, men jeg ville i all fall forsøkt å gå tilbake. Du kan argumentere med at de på butikken fant fram dressen, og at du stolte på at det var riktig størrelse. Kanskje du vinner frem på at de husker deg, og på velvilje? De er jo tjent med å gi deg såpass service, og for dem er nok ikke den jakken så stort tap i seg selv. Jeg opplevde det samme med barnestøvletter, og de var brukt en hel dag før jeg oppdaget at det var feil størrelse. Jeg hadde til og med skrevet navn i dem. Men, jeg fikk levere dem tilbake, siden de selv hadde vært "involvert i hendelsen" ved å gi meg feil størrelse. Men, jeg vet jo at det var ren velvilje og service, jeg hadde jo egentlig ikke så mye å stille opp med. Deres fordel ble at jeg fortsatte å handle sko og støvler der, og snakket varmt om deres service :)
Jeg ville gått dit en dag vedkommende var der som ga dere feil str. Jeg ville hatt med jakke og bukse, og sagt: husker du vi var her og skulle ha bukse og jakke i 10 år? (Så svarer hun sikkert ja) Og så forklarer du at når du skulle vaske jakka oppdaget du at det var str 8 år.
Det ville jeg prøvd iallefall,- så får du heller prøve å selge jakka og kjøpe ny, hvis ikke det går å bytte.
Hun har et ansvar i butikken ja, men mindre ansvar enn Misteri. Misteri kom ikke å hentet varene når hun skulle, det var første "glipp". Dama hentet feil str.."glipp 2". Misteri sjekket ikke.. "glipp 3". Misteri vasket jakken "glipp 4".
Går jo ann å prøve iom at hun kjenner de ansatte (fikk inntrykk av det), for da er sannsynligheten for at de husker deg stor. :nikker:
Du har helt rett, Joika! Men som nevnt tidligere i tråden så vil ikke tapet for butikken være nevneverdig stort, derfor må Misteri bruke de argumentene hun har.
Lykke til, Misteri! Håper det ordner seg!:jupp:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.