Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Look Fantastic og varene som forsvant

#1

Harriet Vane sa for siden:

Jeg er veldig veldig gretten på Look Fantastic, og trenger tips til hva jeg skal gjøre. I sommer (før tollhelvetet begynte) bestilte jeg en fuktighetskrem fra Dermalogica og en balsam fra Redken og en boks med sånne deilige magiske kapsler fra Dermalogica. Tilsammen kostet herligheten litt over tusen inkl frakt.

Sendingen ble tatt av tollvesenet og etter laaaang tid og fortolling av hele sendingen fikk jeg shampoen og fuktighetskremen. Men ikke resten. Jeg har etterlyst sendingen via posten og tollvesenet, jeg har sendt ørti mailer til Look Fantastic og etterlyst pakken. Tollvesenet og posten antydet at den var sendt i retur til LF, men jeg har altså betalt for den og betalt toll. Og jeg har ikke fått den.

Hva kan jeg gjøre? Jeg har betalt for ting jeg ikke har fått.:sur:


#2

Tove sa for siden:

Jeg har en venninne som er i akkurat samme situasjon....sender mailer både hit og dit og kommer ingen vei. Fryktelig surt å betale for noe man ikke får! Skjønner godt at du er både sur og irritert! :rolleyes:


#3

Mams sa for siden:

Det er el litt merkelig om Tollvesnet og Posten sender en pakke i retur om det er betalt toll for den................
Så lenge de har fått pengene sine skulle de jo ha sendt pakken til deg.
Tror jeg ville mast litt på Posten jeg for å få de til å sjekke litt, for jeg ville IKKE blitt forundret om den lå et eller annet sted hos de.


#4

Isa sa for siden:

Skjønner det er innmari kjipt, får håpe det ordner seg.

Før jeg visste at LookFantastic satt ned verdien på pakkene sendte jeg en stor bestilling med levering til en bekjent i Sverige. Hun i Sverige fikk aldri pakken og jeg tror nesten det tok 2 måneder før pakken var tilbake hos LookFantastic. Da sendte de den på nytt til meg i Norge, og det gikk greit.

Men siden det her skjedde i sommer, så har det jo gått lengre tid for din del. Og du har jo i tillegg betalt toll for varene.

Jeg har dessverre ingen andre tips enn å håpe at varene kommer tilbake til LF slik at de får sendt de til deg på nytt. Men da er du kanskje uheldig og må betale toll en gang til?

Lykke til ihvertfall! :)


#5

Leandra sa for siden:

Jeg er i samme situasjon som deg,bare at jeg ikke har betalt toll..
Bestilte to produkter fra Dermalogica,fikk den ene.Den andre (en lotion) kom aldri..Utrolig kipt:sur:


#6

Filifjonka sa for siden:

Så utrolig irriterende! :(
Får du noe svar fra LookFantastic, og hva sier de isåfall?

Dette kunne like gjerne skjedd meg, for jeg har bestilt masse derfra og alltid vært veldig fornøyd med servicen, varene har kommet raskt og jeg har aldri måttet betale noe ekstra. Nå tør jeg ikke bestille mer...


#7

m^2 sa for siden:

Altså, og med fare for å tråkke LF-tilhengere på tærne. Oppegående og ansvarsbevisste nettbutikker sender produkter som er betalte men ikke ankommet på nytt, uansett. At de ikke har kommet i retur til LF burde egentlig være saken uvedkommende :nemlig:


#8

daffy sa for siden:

Har du betalt varene med visakort?

I såfall er det ikke ditt problem at varene ikke har dukket opp, krangelen med tollvesenet og LF overlater du galant til banken din. Det kan du takke den 20 år gamle kredittkjøpsloven §8 for.

Sjekk denne linken fra forbrukerinspektørene på NRK:

www.nrk.no/programmer/tv/fbi/5795603.html


#9

Nenne sa for siden:

Jeg har heller ikke fått tingene mine. De ble betalt i begynnelsen av august, holdt tilbake og returnert, sendt på nytt med krav om fortolling fordi de var pakket samlet og ikke i flere separate pakker slik jeg hadde bedt om og betalt frakt for. Jeg nektet å betale urettmessig toll og lot dem gå i retur igjen og har siden ikke hørt noe selv om jeg har tatt kontakt mange ganger.

Jeg gjorde alt rett i første omgang, men LF har rotet det til og nå vender de det døve øret til. :mad: Jeg er drit forbanna!


#10

Angelique sa for siden:

HAr lurt litt på å bestille herfra, men tror jeg drøyer det litt
Så utrolig kjipt å måtte oppleve slik surr og rot
Hadde blitt fly forbanna selv ja

Håper varene dukker opp Madam Mim og Nenne


#11

Harriet Vane sa for siden:

Aha, daffy! God idé! Jeg betalte selvsagt med VISA. Det er tross alt snakk om mer enn 500,- og da gidder jeg gjerne å bli litt prinsipiell. Jeg har skrevet mail på mail til Look Fantastic, vedlagt kvitteringsmailer, mast og mast...det eneste jeg har fått tilbake er standardmailer, ikke noe fornuftig svar. :sur:


#12

Ingrid-lille sa for siden:

OG DE SVARER JO IKKE PÅ MAIL-HENVENDELSER HELLER JO! :sint: (unnskyld at jeg roper)


#13

Isa sa for siden:

Og jeg som trenger påfyll av Dermalogica snart...


#14

m^2 sa for siden:

De har ikke Dermalogica på tax-free-butikken på Gardermoen, har de?
Noen som vet om de har det på Schiphol?


#15

kiddo sa for siden:

Veldig kjipt da, Mim! Har alltid vært meget fornøyd med servicen der. De har svart fort og sendt meg nye varer asap dersom noe har vært mangelfullt eller feil. Håper du får det du har krav på!!

Jeg kan ikke huske å ha sett det på Schiphol, nei... Men man kan få tak i Dermalogica på www.strawberrynet.com (mener de refunderer moms og avgifter dersom du må ut med det). De har det også på www.hqhair.com og www.essentialdayspa.com (i Canada, har bestilt derfra en gang og det gikk fint)


#16

DM sa for siden:

Jeg pleier å bestille derfra og er veldig fornøyd. :ja:

Også pleier man å få litt vareprøver med i pakken derfra, og man kan skrive på bestillingen om man ønsker å motta prøver på noe spesielt. Også er det ofte gaver hvis man bestiller over 150 CAD, og fri frakt for bestillinger over 200 CAD (ellers ligger det på 15 CAD).

Her ser du feks hvilke tre gaver en kan velge mellom i dermalogica denne uken (det varierer).


#17

Canisa sa for siden:

:nemlig:
Behovet begynner å gjøre seg gjeldende her også...

For 500,- kroner hadde jeg jammen gjort meg litt vanskelig - heier på deg Mim!!!!


#18

Billeba sa for siden:

Jeg har bare så vidt vært inne på sidene og sjekket litt, men syns det ser ut som om disse er forholdsvis dyre. Sammenlignet med LF og de andre altså. Blingser jeg og 'dumper' i matte nå? :eek:


#19

Harriet Vane sa for siden:

[LEFT]

Det har tatt ikke mindre 5 måneder, nærmere 20 mailer og MYE klaging. men det ordnet seg. :glis: Nå skal Mimmen få sin gode myke hud tilbake. [/LEFT]


#20

emm sa for siden:

Du godeste, får håpe det virkelig kommer nå da!
Jeg trenger også Dermalogica påfyll snart, men tror ikke jeg tør å bestille på LF?


#21

TGM sa for siden:

Å, herregud, det var jammen lang tid. Håper virkelig at denne pakka kommer fram da.


#22

Ole Brumm sa for siden:

Da får vi virkelig håpe den kommer frem :klemme:


#23

Mikkeline sa for siden:

Det tok jaggu tid!

Jeg har vært veldig fornøyd med både leveranser og servicegrad fra LF. Nå prøver jeg å holde meg under tollgrensen etter å ha bommet på det tidligere i år.

Bra at de ordnet opp tilsutt...


#24

Nenne sa for siden:

Jeg fikk hårproduktene mine i forrige uke. Tre og en halv måned og vel så det etter at jeg betalte.


#25

Elin sa for siden:

Surt med varer som forsvinner ja....

Jeg handler aldri mer på Ebay, etter at jeg mer enn et år etter at jeg kjøpte en vare der, fortsatt ikke har motatt den. Han sa hele tiden at han hadde sendt, fått pakken i retur, lurte på om jeg hadde oppgitt feil adresse til han osv. Latet som han sendte på nytt men kunne aldri opplyse noe referansenummer på sendingen eller noe.
Selgeren var så plutselig ikke registrert lenger, så var han registrert under nytt navn, og i ettertid har jeg ved hjelp av eget detektivarbeid funnet ut at han driver STORT med flere forskjellige brukernavn, adresser, emailadresser osv.
Jeg betalte via PayPal som liksom skal være det tryggeste, har klaget opp og ned i mente og hele veien gjort Ebay oppmerksom på denne svindleren som ikke sender varene, men bare registrerer seg på nytt hele tiden, men ingenting skjer.
Never again Ebay.

Fullstendig avsporing forøvrig, men mått bare få ut min vrede over en useriøs internett-butikk.


#26

Muad'Dib sa for siden:

Jeg tør heller ikke handle på e-bay eller finn.no medmindre jeg kan hente varene selv. Handler ellers en del på nettet (inn- og utlandet) og har stort sett bare bra erfaringer.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.