Gjett om jeg er sint da.
Vi leverte vår forholds nye Ford Mondeo på service sist onsdag. Skulle bare ta et par timer. Bilen har bare gått 37 000 km, så ingen store ting skulle gjøres. Den var dessuten i svært god stand.
Rett før henting fikk vi telefon om at den ikke ville bli ferdig, men vi kunne få låne en Fiesta til dagen etter. Tenkte at jaja, det går vel greit for en dag. Omtrent hele torsdagen gikk uten at vi hørte noe. Mannen min prøvde å ringe et par ganger, men fikk ingen oppdatering. På fredag begynte vi å bli svært utålmodige. Å gå helgen i møte med en liten Fiesta var ingen festlig tanke. Ringe flere ganger og etterlyste info. Og lurte selvsagt på hva pokker de drev med :mad: Rundt kl 14 prøvde mannen for siste gang. Han hørte da at servicemannen sto ved siden av kundeservice-damen og sa at hun skulle si at han ringte oss opp om 5 minutter. Da det gikk ennå 40 min uten at vi hørte noe, fant jeg ut at det greieste var å kjøre dit.
Snakk om arrogant gjeng! De hadde selvsagt surret med elektronikken og fikk ikke lenger start på bilen. Og nei, de kunne faktisk ikke ( og ville heller ikke) forstå at jeg absolutt ville ha en romsligere bil med automatgir. Har kun kjørt automatgir de siste 4 årene, med ryggesensorer og slikt. Fristet lite med en stor og ukjent bil + manuellgir og ingen reddende sensorer. Jeg mente og at siden DE var ansvarlig for det som hadde skjedd, så måtte de også stille tilsvarende bil tilgjengelig. De var selvsagt ikke enige. Så da ble det helg med Fiesta :kjevle:
Ikke det, Fiesta er helt ok, men ingen familiebil altså. Mannen har lenge ben, så den stakkaren som må sitte bak han får ikke særlig med benplass.
Mandag denne uken fikk vi ingen beskjeder. Ikke tirsdag heller før vi hadde mast lenge. Backup før software-oppgradering trenger man da ikke? Gikk jo som regel bra, i følge dem. Onsdag kom og gikk. Torsdag fikk vi etter mye mas en større bil med automat. Og beskjed om at de nok muligens hadde klart å ødelegge hele motoren. Snakk om drivstoff i stempler (eller noe...). Så de må faktisk bytte HELE motoren:dåne::dåne:
Tar selvsagt omtrent en uke til siden alt må bestilles, i følge dem. Regner med at vi ikke ser noe til den neste uke heller, med det arbeidstempoet de har der...
Jeg er virkelig sjokkert over hvordan de kan ødelegge en nesten ny bil på service. Og med den kundebehandligen de har utvist i tillegg er det totalt utelukket at jeg kommer til å bruke verktedet der mer. Vi hadde i tankene å kjøpe en S-max etterhvert. Det blir i såfall IKKE derfra. Det er greit å gjøre en feil, det kan jeg være med på. Men all mangel på forståelse for situasjonen de satte oss i og mangelen på informasjon er ikke akseptabelt.
Jeg har nå krevd en betydlig reduksjon i service-regningen. Det bør jeg vel kunne kreve etter dette?
Du verden! Det var elendig service. Jeg tror jeg ville ha kontaktet Ford Norge og gjort dem oppmerksomme på dette verkstedet. Kanskje dere får plaster på såret fra sentralt hold og det lokale verkstedet får seg en skrape? Snakk med Forbrukerkontoret i kommunen du. De kan sikkert råde deg i forhold til verkstedregningen.
Mannen sier ta kontakt med advokat i NAF. De kan hjelpe med sånt.
Dette er jo ikke akseptabelt for fem flate øre, og vi hadde selvsagt heller ikke betalt et rødt øre.
Sørg også for å få skikkelig dokumentert at motoren er byttet fordi de hadde ødelagt den på service, slik at dere ikke får problemer med å selge den når dere evt. skal det. Mange er skeptiske til å kjøpe bil der motoren er byttet.
Vi lurer også på hvilket verksted dette er, så vi kan unngå det i fremtiden.
Utrolig dårlig service! En ting at ting kan gå feil. Da skal de legge seg flate for kunden. Krev å slippe betaling. Egentlig burde dere få erstatning synes jeg.
Dette er desverre Ford service i et nøtteskall :rolleyes:
De gjør det bra på salgssiden, men elendig på ettermarked og verksted.
Det forundrer meg ikke om dette er verkstedet på Ski, men etter hva jeg har hørt, kan det jo være hvilken som helst avdeling, synes de får klager uansett jeg...
I følge de på Ski, hadde jeg glemt å sveive igjen ruta når jeg plutselig fikk masse vann inn i bilen. Eller, oops, nei, det var visst en vanlig feil med lista inni døra ja, skulle du ha sett.
Eller da verkstedet i Sarpsborg påstod at jeg hadde fyllt dårlig diesel fordi bilen stoppet for meg midt i en rundkjøring. Da jeg påpekte at det var merkelig at bare den ene av 4 biler og 2 lastebiler i husholdningen fikk problemer med "dårlig diesel", tross fylling på samme bensinstasjon, og at den nevnte bilen hadde vært på service bare 3 uker i forveien, ble det sjekket opp på nytt. Og tenke seg til, de hadde visst "glemt" å bytte dieselfilter på service gett, ber vi om unnskyldning da?? Neinei :mad:
Vi har forøvrig S-Max, og rent bortsett fra at det er en Ford, så er vi fornøyd med den :dulte:
Dette er i Sandvika. Styr unna om dere kan :nemlig:
Har hatt flere Forder før og aldri hatt problemer. Riktignok ikke i Sandvika da. Verkstedet vi har brukt før, på Kongsberg, har alltid vært hjelpsomheten selv. Måtte til fiks etter at en gammel mann kjørte i siden på oss. Litt dårlig lakkarbeid som vi påpekte. Det ordnet de uten noe problem eller sure miner.
Terget forøvrig på meg en av selgerne da jeg påpekte at de nå hadde mistet en S-max-kunde, og sa at vi nok muligens heller kjøper en Mazda 5 :hehehe:
Har lurt på å gå videre med det, ja. Men usikker på hvem jeg bør kontakte. Fant bare kundeservice hos Ford, og de bruker ikke være til mye hjelp.
Om noen vet eksakt hvem jeg bør henvende meg til, så si gjerne i fra.
De så godt som lovte å ha bilen ferdig på en uke sist torsdag. Jeg krevde at hvis de IKKE var ferdige så skulle de låne oss en S-max siden vi skulle reist til Geilo nå. Det er umulig å putte ski + utstyr i en Sedan. Den har ikke noe takstativ heller. Og vi har ikke noe som passer.
De er selvsagt ikke ferdige. Han som skulle gjøre jobben har bare vært på jobb EN dag denne uken. Men gidder de å holde oss oppdatert? Neida. Selv om de lovte at det skulle de gjøre.
Det værste er at de synes at vi ikke har noe å klage på siden vi har hatt lånebil hele tiden. Og de har selvsagt heller ingen S-max. For det er det jo ingen som husker å ha lovet. Eneste de kan gi oss er en Focus. Og den er jo mindre enn den vi allerede har
Nå er jeg helt utslitt av alt dette maset. Har bare lyst til å legge meg langt under dyna. Aner ikke om vi kommer oss av sted engang. Skulle ha reist senest kl 11. Sitter liksom og venter på at de skal gidde å ringe oss tilbake igjen da. Nå går vi glipp av ganske mye av dagens opplegg...
Hva?! :eek: Mannen min hadde en Ford inntil nylig og vi var utrolig fornøyde med verkstedet der. Jeg tok inn Opelen min dit også når det var mulig, bare for å slippe Opel Skøyen (som jeg ikke er helt fornøyd med). Vi har skrytt Ford i Sandvika opp i skyene til alle og enhver, så dette var sannelig trist lesing.
Jeg hadde nok vurdert å kontakte både ford-ledelsen, naf-advokat og forbrukerrådet! Og gjerne enda flere, om jeg hadde kommet på flere!! Enig i at dette kvalifiserer til null regning OG erstatning!! Jeg kjenner jeg knurrer litt ved tanken at dette skulle skjedd oss. :får lett høyt blodtrykk av sånt:
Det aller første du bør gjøre er å få avklart med verkstedet hvor du sier at du ikke er villig å betale noe for service pga. all ulempen dette har gjort for dere vedr. lånebil og dårlig informasjon underveis. Få det skriftlig. Om du ikke kommer gjennom der så send mail til Ford kundeservice. Får du ikke svar i løpet av kort tid så ringer du dem. Om du skulle trenge noe telefonnummer eller navn på hvem det kan lønne seg å snakke med så send meg en PM. Sjefen min har akkurat kjøpt opp Ford i vårt fylke, så jeg jobber visst for dem nå også. :sparke:
Ta så ring til hovedkontoret og snakk med dem.
Vi hadde noe lignende problemerm med bertel og steen i Lillestrøm. Ringte hovedkontoret i Oslo tror jeg det var. Etter ett par timer så var alt plutselig i orden og vi slapp å betale regninger som dem sendte.
Hvor ny er denne forholdsvis nye bilen da? Hvis den er f.eks. under ett år gammel, så hadde jeg sannelig forlangt ny bil på flekken.
Det jeg i alle fall ville gjort hvis jeg var deg, var å dokumentere alt. Hvis kommunikasjon foregår muntlig, send en mail etterpå der du oppsummerer hva dere ble enige om.
Så ville jeg gått høyere opp, altså til importøren. Hadde sikkert også ringt NAF, TV2 hjelper deg, VG og hele pakka.
Jeg hadde ikke sittet hjemme med en mindre bil og ikke kommet meg på ferie ihvertfall, Hertz, Avis o.l. har sikkert biler å leie ut. Verkstedet bør betale.
Lykke til, vær streng med dem!
Forholdsvis ny er 3 år. Den er nok gammel etter manges mening, men kjørt såpass lite at jeg kaller den forholdsvis ny ;)
Tusen takk for tips, navn og nummer jeg har mottatt. I morgen skal jeg ta for meg saken videre :nemlig: Gruer litt, for jeg blir så sliten av dette. Ikke det jeg vli bruke krefter på for tiden, men det må gjøres.
Ikke minst det at de tydligvis synes det er helt greit å ha bilen stående i evig tid uten å jobbe på den. De mener jo at vi ikke har noe å klage på siden de skaffet bil med automatgir. At det er sedan istedet for stasjonsvogn mener de ikke er klagegrunn. :mad:
Det ble tur da. Ikke helt som planlagt siden vi måtte la skiene være igjen hjemme.
Leiebil var det ikke snakk om at jeg fikk. Ga de i utgangspunktet en times frist til å finne en brukbar bil til oss, ellers ville jeg gå og leie en og sende dem regningen. Fikk da såpass krass beskjed tilbake om at det måtte jeg gjerne, men at de kom ikke til å dekke noe av det. Tok ikke sjansen på å bli sittende med en stor regning selv...
Da ble den endelig ferdig. Tok bare 3,5 uker :mumle:
Jeg ringte Ford Norge. Synes ikke det hjalp nevneverdig.
Jeg har og skrevet en saklig klagemail til sjefen i Sandvika. Men tror dere han har giddet å svare meg? :mad: Jeg ba spesifikt om en tilbakemelding. Fant et intervju med denne mannen på nett, og siterte han direkte et par steder der han skryter av at de satser på god kundeservice.
Greit nok, de slettet regningen da vi hentet bilen i dag. Men servicen hadde bare kostet 2.300kr. Vi fikk overhodet ingen unnskyldninger eller beklagelser. Det siste hadde jeg faktisk forventet :nemlig:
Skulle egentlig ikke forundre meg om denne Sullikken jobber på Ford Sandvika :rolleyes:......og har fått seg profil kun for å gå inn på denne tråden - nesten 2 år for sent da.....nice try :highfive: (:knegg:)
Minner meg om noe som skjedde på et forum om padling for et par år siden..
Et firma la ut en post om at dem skulle ha høstsalg og hadde svært gode priser i butikken.
Nabo butikken satte straks ned prisene til under det konkurrenten hadde uten å reklamere for det, men jeg oppfatta det da jeg gikk inn og sjekka prisen på noe jeg skulle ha.
Selvsagt nenvte jeg dette i forumet.
Da ble det for mye for daglig leder i det første selskapet som skreiv et sutre innlegg om at det ikke var meninga å starte noen priskrig...
Skal si han fikk tilbakemelding på sutringa si...!
Ja, jeg ante ikke noe om dette før Sullik dro frem tråden, så takk for at du gjorde meg oppmerksom på hvilket firma jeg skal holde meg langt unna, Sullik. :knegg:
Etter å ha jobbet i serviceyrker i mange år, så vet jeg at man kan "slippe unna" med det meste så lenge man er 1. Hyggelig 2. Gjør sitt beste tross kjipe omstendigheter 3. Holder det man har lovet (ringer når man sier man skal osv).
Så uansett om det er to sider av samme sak: Noen har ikke ringt når de skulle, noen har lovet for mye osv. Klart man kan drite seg ut og ødelegge en motor, men når man etterpå ikke holder løfter, så kan man ikke forvente annet enn dårlig reklame.