Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Vanvittig god service, Elprice

#1

Juste sa for siden:

For de som følger trådene her i IT-forumet så er det vel ingen overraskelse at jeg stort sett linker til Elprice sine sider når jeg anbefaler PC'er. Jeg har handlet en del hos dem det siste året og fått gjennomgående god service. Kombinert med at de stort sett er billigst i Norge og at de har en butikk 1 km unna meg har gjort kombinasjonen uslåelig. Ikke noen nyhet der, alle har sine favorittleverandører. I dag overgikk de imidlertid seg selv, riktignok etter en noen treig start.

Jeg har i et par uker sett etter en liten mediacenter-pc og ha i stua. Trenger ikke noe fancy, men en liten pc som kan spille musikk og diverse film. Etter og ha sjekket litt rundt fant jeg ut at Acer har en modell som passer utmerket. Liten, nett, har alle funksjoner jeg trenger og ikke minst; den er billig. Elprice er som vanlig billigst, men de er utsolgt i min lokale butikk. Ikke noe problem, den er på lager i Sandvika. Det er ca. 5-6 mil fra der jeg bor, men jeg skal dit i et ærend uansett. Jeg kommer inn i butikken, og spør etter modellen. Jo da, den har de på lager. Han kommer med esken og jeg ser at den er åpnet. Ja, de har åpnet esken og vist PC'en til en kunde for å vise størrelsen sier selgere. Du er sikker på det sier jeg. Ja da er svaret jeg får. Jeg betaler og tar med meg Pc'en hjem. Når jeg da skal installere den et par timer senere så viser deg seg at PC'en ikke er i orden. Den klarer ikke og installere windows Vista som ligger ferdiginstallert på harddisken og det er klart at den har vært brukt tidligere og levert tilbake. Selgeren har altså ikke vært informert om dette (snill tolkning) eller jugd meg rett opp i trynet (streng tolkning). Jeg valgte den siste og ringte til butikken. Jeg fikk etter 2 minutters telefonsamtale beskjed om at butikksjefen kom hjem til meg samme kveld med en bytte-PC, han skulle altså ikke ha noe av slik service. Og halvannen time senere sto han på døra med ny PC og beklaget så mye det som hadde skjedd.

Jeg har handlet mange PC'er de siste 10-15 årene, og av og til har det blitt problemer, man aldri har jeg sett maken til service. Så mange ganger som jeg har hatt trøbbel med Elkjøp eller Komplett.no så var det utrolig godt med slik service fra et firma som tydeligvis bryr seg om kundene sine. Det er det ikke så ofte jeg opplever for tiden.


#2

Majsa sa for siden:

Wow. noterer


#3

Adrienne sa for siden:

Godt å se at noen har annen erfaring med Elprice enn det jeg har. Det kan jo være et tegn på at de har skjerpet seg siden jeg hadde min, ikke fullt så gode, erfaring.


#4

Pia sa for siden:

Wow, det var jo virkelig god service. Jeg har dessverre ikke samme gode opplevelse med Elprice. Men det kan jo være forskjell fra butikk til butikk.

Det hjelper heller ikke på kjøpsopplevelsen at butikken har flekkete, illeluktende vegg til vegg teppe i hele butikken. :overfladisk:


#5

Azi sa for siden:

Jeg har bare dritt dårlige erfaring når det kommer til Elprice.


#6

Huldra sa for siden:

Jeg er ikke så fornøyd med Elprice nei. Se denne linken: www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=31001 Det verste er at de fortsatt har denne feilien i annonsene som har kommet hjem i postkassa mi.

Vi valgte å beholde pcn da vi fikk tråløst nettverkskort, men da ikke tråløst tastatur og mus - enda det stod i annonsen! Kan ikke si jeg er imponert over vår elprices service nei.


#7

DM sa for siden:

Wow, det må jeg si var god service ja. :ja:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.