Tre dagar på rad har det ringt frå Telenor i forsøk på å selge oss eitt eller anna. Fånyttes ettersom me har betalt både breidband og telefon via mannen sin jobb. Men eg svarte uansett som me pleier å svare: me kjøper absolut ingenting over telefon. Det pleier å vere nok.
Den tredje gangen dei ringde byrja det gå opp for meg at hey, me har jo reservert oss! Eg svarte som vanleg til telefonselgar og sa også at det forundra meg at dei ringde ettersom me har reservert oss i Brønnøysund-registeret. Mannen frå Telenor hevda så at me måtte inn i brreg.no ein gong per år for å fornye reservasjonen vår.
Det har eg aldri høyrt om og finner heller ingenting om dette på brreg.no.
Synes egentlig synd i telefonselgarar, eg. Fysj for ein jobb dei har:( (særleg om alle kundar er som oss og aldri kjøper noko som helst per telefon)
Nei, det er en påstand mange telefonselgere kommer med, men det stemmer overhodet ikke. Hvis du er reservert så gjelder det "for alltid". Meld dem til datatilsynet eller forbrukerombudet.
Dere begge voksne må reservere dere, altså!! Ellers ringer de jo nummeret dere står oppført på.
Jeg har fjernet privatnr. mitt fra tlf opplysninger og det ringes på langtnær så mye her nå som det har gjort tidligere... Gubben står oppført og det holder i massevis.
Det stemmer. Ethvert sted hvor du er registrert som kunde har lov til å ringe deg opp. Det gjelder kun løpende abonnement. I det øyeblikket du avslutter et kundeforhold må de fjerne deg fra sitt register. Ønsker de å rekruttere nye kunder må de bruke de sentrale registerne fra Brønnøysund.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.