Vi skal ut og fly i morgen og jeg synes det er hyggelig å overraske barna med en liten leke til flyturen. Guttenes var i boks, og jeg lette etter en liten ting til Lillesøster. Jeg spør damen i lekebutikken om hun har en ide.
"Tja, jeg har ikke barn, så jeg vet ikke jeg. Du får titte litt..."
Hun burde absolutt foreslått en del for deg. Det burde ikke vært noe problem for henne. Så kunne du selv vurdert forslagene og valgt ut i fra det som passet best for lillesøster. Butikkene har jo så masse og det er vanskelig å orientere seg. Håper du fant noe.
Det der blir nesten som å gå i en jernvarebutikk og spørre etter skruer, og ekspeditøren sier:
"Nei skruer vet jeg lite om, for jeg har mistet alle mine !"
hehe....
Eller den tidligere rusmisbrukeren som har fått seg jobb et sted der de selger beleggingsstein.
"Nei, det har jeg ikke peiling på. Jeg er ike lenger stein!"
:humre: Ja, man har jo møtt på et par sånne opp gjennom årene. Yndlingssvaret mitt når jeg spør om en bestemt vare er "Hvis det ikke står i hyllen, så har vi ikke", uten engang å gidde å sette seg inn i hva det er jeg spør om.
Jeg spurte forresten en frisør en gang om hvilken farge jeg egentlig hadde på håret, og forventet noe sånt som mellomblond eller noe deromkring. Dama ser på meg og svarer litt nebbete: "Tja, det er vel det vi kaller lys kommune!" :himle:
Kunden: - Jeg skulle gjerne hatt litt kraftbein jeg, har dere det?
Ansatt: - Jeg er vegeterianer så jeg vet faktisk ikke. Du får nesten titte litt selv.
Jeg prøvde en splitter ny Kiwi-butikk i dag og der har de visst fått inn noen som ikke har jobbet i servicebransjen før. Jeg fant ut fra kasselappen at den Parmaskinken jeg hadde kjøpt på tilbud, bare var på tilbud ute i butikken og ikke på kassen. Da jeg sa fra fikk jeg beskjed om at kassen aldri var feil, så da var det vel noen ute i butikken som ikke hadde gjort jobben sin. Da jeg sa fra at det var for dårlig, røsket hun til seg skinken og sa: "Skal du ha den eller ikke?". :sjokk: Da jeg kom hjem fant jeg ut at en av avisene jeg hadde kjøpt var slått inn to ganger, så førsteinntrykket av den nye butikken er ikke verdens beste akkurat nå.
Det er stor forskjell på Norge og UK, der jeg bor, når det gjelder service!
I dag fikk jeg varer levert av matbutikken, på døren (koster meg 20 kr). Da jeg ryddet inn oppdaget jeg at 3 av eggene hadde fått seg en skramme. Det var sånn at jeg fikk reddet de opp i en bolle. Men det var litt irriterende. Når jeg først er så mye på nett tok jeg meg tid til å sende matbutikken en mail der jeg med et par setninger fortalte hva som hadde skjedd. Det jeg ønsket med denne mailen var at de som lesser varer og sjåførene får beskjed om å være ende mer forsiktige.
Svaret fra matbutikken kom etter snaue 20 min:
Dear Mrs O
Thank you for your email about your order.
I am sorry to hear that the eggs you received were damaged. I can appreciate your disappointment and I understand the inconvenience this has caused you.
Our shoppers should remove any poor quality items from the shelves and certainly should not select them for our customers. On rare occasions, products can be damaged in transit, but there is no doubt we have let you down on this occasion. I have sent a copy of your email to the Edinburgh store that made your delivery. Shoppers have been reminded to be more careful when selecting customers’ items in the future.
I have sent an evoucher to cover the cost of the damaged eggs to your email address. This is to the value of £5. You can simply enter a code next time you checkout online and the amount will be deducted from the cost of the order.
Thank you for taking the time to write to us. I would like to assure you that your experience is not typical of our normal standard of service. We are working hard to make sure every customer has a great experience each time they shop with us.
Kind regards
...
Dette ble nesten pinlig i den andre retningen da! :dåne:
Det var bra service, ja. Jeg har planer om å klage på pakkingen jeg var utsatt for på Coop Obs igår. Det var vill påskehandel, lange køer, og som en ekstra service for å få køene fortere unna hadde de folk som sto og pakket varene i poser. Det var selvfølgelig fint i utgangspunktet, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at påskegodteriet (blant annet en "hul" sjokoladehare og flere marsipanegg var knust under de tyngste varene. Det skal de få høre.
Tja, det var ikke så langt unna den gangen jeg gikk til en spesialforretning for undertøy som jeg tidligere hadde vært svært fornøyd med. Jeg lurte på om jeg kunne få hjelp til å finne fram noen bh i riktig størrelse (de hadde en del bak kassa også), og fikk et surt svar: "Nei, vi har ikke nok ingen bh´r som er passer deg!". Dette var i mine yngre og slankere dager, jeg brukte str. 75D.
¨
Hmm, lurer på om eg skal klage på pakka med Neutral vaskepulver eg kjøpte på Mega her om dagen. Det har openbart gått hol på den og eitt eller anna glupt menneske har brukt blank, ikkje særlig sterk tape i forsøk på å tette den igjen. Det funka fint heilt til eg skulle lempe den ut av handleposen:mad:
Jeg jobber i butikk, og er det noe jeg føler jeg ikke klarer eller vet, så spør jeg de andre. Jeg vil alltid til det ytterste prøve å hjelpe kunden. Det er kunden jeg er der for, og de jeg indirekte tjener penger på. Ingen kunder = ingen jobb.
Selv om jeg har et hav av håpløse kunder bak meg :himle: Så er det faktisk jobben min, så jeg overlever.
Jeg kommer selvsagt ikke på noen morsomme eksempler som andre her har skrevet, men guri så morsomt :lol:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.