Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Andre som har fått mail frå trendybaby?

#1

Bergensis sa for siden:

No er eg irritert:mad:

Fekk følgande mail fleire månader etter at eg mottok pakke derfra. Den første pakken mottok eg i desember, den andre i januar. No kjem dei med eit krav på totalt 560.- pga at dei har gløymt moms. Betyr dette at dei oppgitte prisane på trendybaby.no er utan moms? Har dei rett til å kome med eit sånt krav etter hhv. 4 og 5 mnd.?

[LEFT]Kjære kunde![/LEFT]

[LEFT]Beklageligvis har det skjedd en feil ved din forrige bestilling. Da du handlet hos oss har det oppstått en feil som har gjort at vi ikke har trukket moms på ditt kort og har derfor et beløp tilgode hos deg.[/LEFT]

[LEFT]Dette er selvfølgelig våres egen feil, men vi ber deg om at vi kan få rettet denne feilen opp igjen. Dersom du klikker på linken under og betaler med ditt kreditt kort vil feilen bli rettet opp på en enkel og effektiv måte.[/LEFT]

[LEFT]Vi har kr. 259,59 utestående hos deg på ditt faktura nr. 134355[/LEFT]

[LEFT]Klikk på linken herunder for å betale beløpet:
http://www.trendybaby.no/product/Andre-tjenester/Betal-din-faktura[/LEFT]

[LEFT]Har du spørgsmål send venligst en mail til kundeservice ved at klikke her[/LEFT]

[LEFT]Vi beklager for det ubeleilige som har inntruffet.[/LEFT]

[LEFT]Med vennlig hilsen[/LEFT]

TrendyBaby Nordic A/S


#2

Canisa sa for siden:

Ja, jeg har fått en slik mail nå, flere måneder etter at jeg handlet der.:mad:



#4

Sitron sa for siden:

Jeg hadde ikke betalt. Det får være ris til egen ræv.


#5

Marge sa for siden:

Jeg hadde heller ikke betalt, synes det høres litt suspekt ut.


#6

Anne C sa for siden:

Jeg hadde ikke betalt. Merkelig opplegg!


#7

Azi sa for siden:

Men Trendybaby holdes jo i Danmark. Det skal jo ikke betales moms av varer som er kjøpt i utlandet. Eller gjelder det andre regler innen skandinavia?


#8

Bergensis sa for siden:

Dei har norsk og dansk heimeside. Eg bestilte frå den norske, og forutsetter da at moms er oppgitt i prisen.

Eg har ikkje lyst til å betale, for dette er jo opplagt deira feil. Men kva kan konsekvensen vere? Kva rettar har eg? Inkasso? Betalingsanmerkning?

Lurer på om eg skal vidaresende mail til forbrukarrådet, eg...


#9

Azi sa for siden:

Det finnes ingen foretak med navn TrendyBaby Nordic i Norge. Adressen deres er i Danmark.
Ble varen sendt i fra Norge? Det er jo rart da å ha butikk uten å være registert.


#10

Canisa sa for siden:

:niks:

Leste mailen rett før jeg logga meg på her, og leste innlegget ditt. Det får være måte på å være svimmel, og i tillegg forvente at kundene skal redde "ræva" (sitat Sitron) deres.

For meg er det bare snakk om et småbeløp (140), men jeg kjenner at jeg ikke har noen større lyst til å betale ...:slask:


#11

AprilRyan sa for siden:

Høres veldig merkelig ut. Jeg hadde ikke betalt, men heller sendt en mail til forbrukerrådet.


#12

Bergensis sa for siden:

Mail er sendt til forbrukarrådet.
Det står at det kan gå opptil 3 virkedagar før svar, så no ventar eg spent.


#13

Bergensis sa for siden:

Vel, nettsida heiter www.trendybaby.no
Da forutsetter eg at den er norsk. Særleg når prisane er oppgitt i NOK og det er brukt norsk i tekst.


#14

slaraffen sa for siden:

Er prisene de samme nå som da dere bestilte? Står ingenting under kjøpsvilkår om moms... Da kan de heller ikke kreve det, skulle man tro. Om man ser nettsteder som ikke har inkludert moms, blir gjerne prisene "rare", altså 142,63 og sånt.


#15

Erica sa for siden:

Jeg handlet på trendbaby i forigårs, og fikk i går en ordrebekreftelse. Der står det nøyaktig spesifisert pris, moms, frakt og totalpris. Der er tallen slik "rare" som du sier. 303,92 for jakken feks.

Fikk dere ikke en slik bekreftelse?

Jeg syns forøvrig ikke det er greit å komme med et slikt krav i ettertid. De får sørge for å opplyse om totalpris når man handler. Har de gjort feil får de stå for det selv.


#16

Shamu sa for siden:

Jeg hadde nok sjekket grundig før jeg lot være å betale.
Hadde garantert ikke betalt uten videre.

Aner ikke om de har lov til dette. Men jeg hadde reagert kraftig.. det høres jo helt absurd ut at dere skal få slike krav lenge etter når det er dem som har gjort feilen.


#17

Skjevo sa for siden:

Jeg har ikke fått den mailen. Handlet der samtidig med at nettstedet ble lansert.


#18

kiki sa for siden:

Hmm...handlet der for et par uker siden. Håper ikke jeg får en slik mail om noen mnd.:mad:



#20

Imma sa for siden:

Ja ,jøss. Fått akkurat samme mail. Må jeg betale? Er ca halvannen mnd siden jeg fikk varene.


#21

Mams sa for siden:

at en nettadresse har .no i adressen sin er ikke det samme som at de er norske.
(det fikk min mann erfare for ent id tilbake)


#22

Tertit sa for siden:

Det hørtes rart ut. Jeg tror ikke jeg hadde betalt. Mailen kom ikke første april da....


#23

LilleLeo sa for siden:

Jeg hadde aldri betalt!


#24

Isa sa for siden:

Det er jo de som har gjort en feil, prisene i nettbutikken har vært uten moms. Så jeg synes ikke du skal betale uten å undersøke nærmere. Det blir jo nesten det samme om du skulle fått en telefon fra Vero Moda, 2 måneder etter, at blusen du kjøpte ikke hadde riktig pris. Nesten ihvertfall.

Lykke til, håper du får svar fra Forbrukerrådet.


#25

Isa sa for siden:

Jeg tror Trendybaby håper bare at flest mulig betaler uten å tenke mer over det.


#26

Erica sa for siden:

Hvis det som er trekt fra visakortet stemmer overens med bestillingsbekreftelsen som er sendt per mail kan de da ikke ha mye å fare med skulle man tro? Hvis derimot bestillingsbekreftelsen viser en sum som er større enn det som er trekt fra kortet (slik at det kan se ut som de har glemt å trekke momsen), så synes jeg nok kanskje de bør ha mulighet for å gjøre dette.

Som jeg skrev over så har jeg fått en tydelig bestillingsbekreftelse som viser hvor mye varen koster, hvor mye som er moms, og totalpris inkl. porto. Da skal de ikke kunne komme å kreve noe i ettertid på dette, skulle jeg mene.


#27

Candy Darling sa for siden:

Det høres veldig rart ut. Jeg er ekstremt skeptisk til mail av typen "klikk på denne linken og vi trekker fra kredittkortet ditt". Det lyser ofte svindel. Vent, i hvert fall, og få en annen type beskjed fra dem. :skeptisk:


#28

Skjevo sa for siden:

Og der fikk jeg også mail fra Trendybabys Christina. :rolleyes: Skylder visst 227,26 kr. :rolleyes:


#29

Teofelia sa for siden:

Ikke betal!

En ting er at butikken kan skylde seg selv når de svimer slik, en annen sak er at dette er en klassisk fremgangsmåte for svindlere. Jeg regner med at du/dere som har kontaktet forbrukerrådet publiserer svaret her, og med mindre det svaret eksplisitt anbefaler å betale, hadde jeg aldri i verden gjort det selv.


#30

Billa sa for siden:

Hvis det er en nettbutikk som er momspliktig (norsk), kan ikke jeg skjønne annet enn at det eneste som skjer er at selskapet har tapt endel penger på grunn av dårlig avanse.

Når dere betaler er beløpet iberegnet 25% moms allerede, da det ikke er anledning til å selge slike varer momsfritt til privatpersoner i Norge. At de har glemt å fakturere riktig sum betyr bare at utgangsprisen til kunde ble SÅ utrolig mye bedre.

Forutsetter at dette ikke er svindel.


#31

Canisa sa for siden:

Litt mystisk, er det ikke, at på ordrebekreftelsen jeg fikk fra Trendybaby står det et annet momsbeløp enn det jeg blir krevd nå ...?

Mystefistisk!:nemlig:


#32

Fruktflua sa for siden:

En liten digresjon;

Kan man handle klær for over 200 nok fra den norske trendybabysiden uten å måtte betale toll?


#33

Esme sa for siden:

Som flere har sagt her, det kan jo dreie seg om en svindel også.

Den linken til trendybaby, går den dit, i virkeligheten? Om man holder musepekeren over linken, stemmer det overens?


#34

Canisa sa for siden:

Ja, der er norsk moms inkludert i prisen, eller SKAL være det.:rolleyes:


#35

Canisa sa for siden:

Ja, det er en Trendy Baby-adresse!


#36

Fruktflua sa for siden:

Takk for svar. Tror neppe jeg kommer til å handle mer der uansett.

Jeg sendte trendybaby linken til denne tråden. :slem:


#37

Esme sa for siden:

Da er det nok TrendyBaby som har tullet altså. Selvfølgelig kan de ikke komme med etterkrav på den måten der.


#38

Bergensis sa for siden:

Har fått svar:

Takk for henvendelsen
[b][/b]
----
Vi gjør oppmerksom på at vår e-post svartjeneste er ment å være en kortfattet
rådgivningstjeneste, slik at vi av den grunn ikke kan konkludere i din sak,
men gi deg innledende råd og veiledning. Vårt syn er basert på din
fremstilling av saksforholdet, andre opplysninger vi eventuelt ikke kjenner
til og som kan være relevante, vil kunne medføre et annet resultat.
----
[b][/b]
[b][/b]
Når en selger rettet seg mot norske forbrukere er det norsk lov som gjelder.
En pris gitt til forbrukere skal alltid inkludere moms, og selger kan ikke
komme i ettertid og kreve deg for dette. Ta kontakt med selger og opplys dem
om dette, samt at du ikke tenker betale for momsen. Som de selv sier er dette
en feil de har gjort, og det bærer de selv risikoen for
[b][/b]
[b][/b]
[b][/b]
[b][/b]
Eg har sjølvsagt informert Trendy Baby om svaret via mail i dag.


#39

Joika sa for siden:

Det følger jo oftest med en følgeseddel da hvor det står om varen er betalt eller ikke. Står det at den er det, så hadde jeg aldri i livet betalt. :niks:


#40

Maverick sa for siden:

Nå kommer jeg jo lovlig sent inn her, men selvfølgelig kan de ikke komme og kreve mva senere. Den skal være inkl., hvis ikke skal det opplyses om det.


#41

LilleRosin sa for siden:

Men man må vel likevel betale fortollingsgebyr?


#42

Bergensis sa for siden:

Jøss, no virkar det jo enda meir suspekt. Fekk følgande mail eit par timar etter eg sende dei kopi av svaret frå Forbrukerrådet:

Kære Tonje
[font=Arial][/font]
Vi har lavet en fejl.
[font=Arial][/font]
I går modtog du ved en fejl en mail om en ekstra indbetaling til os, med henvisning til et køb du havde lavet tidligere på året.
[font=Arial][/font]
Vi har desværre lavet en fejl og du kan se helt bort fra den mail. Du har betalt korrekt pris for varerne og jeg håber du er glad for dem.
[font=Arial][/font]
Beklager meget!
[font=Arial][/font]
Mange hilsner,
[font=Arial][/font]
Max
[size=3][/size]
---------
[size=3][/size]
Max Christensen[font=Tahoma][/font]


#43

Azi sa for siden:

Det var jo bra at dem oppdaget feilen da.


#44

m^2 sa for siden:

Jeg lurer på hvor mange som gikk på og betalte jeg....?


#45

Skjevo sa for siden:

Da regner jeg med at mailen til meg også var "feil", da.


#46

Isa sa for siden:

Ja, det var min første tanke og.


#47

Bergensis sa for siden:

Til dei som har mottatt liknande mail frå TB:
Det er fritt fram for å sitere mailen eg fekk frå Forbrukerrådet ang. denne saka.

Dette er svaret i sin heilhet, inkl. navnet på saksbehandlar:

Når en selger rettet seg mot norske forbrukere er det norsk lov som gjelder.
En pris gitt til forbrukere skal alltid inkludere moms, og selger kan ikke
komme i ettertid og kreve deg for dette. Ta kontakt med selger og opplys dem
om dette, samt at du ikke tenker betale for momsen. Som de selv sier er dette
en feil de har gjort, og det bærer de selv risikoen for.

Med hilsen

Synne Støvland

Hvis du ønsker ytterligere opplysninger om saksfeltet, henviser vi til
forbrukerportalen.no


#48

Agent Scully sa for siden:

Jeez! De der skal jeg holde meg langt unna, ja. :skremt:


#49

Canisa sa for siden:

Ikke når man betaler fra den norske siden. Det er som å bestille fra hvilken som helst annen norsk nettbutikk.


#50

Skjevo sa for siden:

Jeg mottok nettopp make mail, selv om jeg ikke har besvart den første. Sjefen ordner opp?


#51

Pia sa for siden:

Jeg leste foreldreportalen.


#52

Myrsnipa sa for siden:

Jeg har også fått mail med krav om etterbetaling, men vet ikke om jeg har fått dementeringsmail. Har mailen på jobb. Betaler uansett ikke. Og handler neppe der mer.


#53

mehmet sa for siden:

Dette var ikke særlig imponerende. Oj, vi har gjort en feil, så da prøver vi oss på å sende ut mail til alle om at vi vil ha mer penger, og håper på det beste.


#54

Canisa sa for siden:

Jeg har ikke fått noen mail om at de har gjort feil, men jeg kommer ikke til å betale. Tviler også på at jeg handler der igjen.:niks:


#55

Imma sa for siden:

:niks:
Jeg ble skuffa nå. Likte den butikken kjempegodt.


#56

Victoria sa for siden:

Jeg har fått en slik mail en gang...men det var ikke fra TrendyBaby da, men fra en amerikansk nettbutikk...dog; jeg betalte aldri, etter "råd" fra Forbrukerrådet!!


#57

Maverick sa for siden:

Dette høres så suspekt, eller uprofesjonelt ut, som det er mulig. Jeg er jaggu ikke sikker på hva som er verst.


#58

Donald sa for siden:

Har alle andre fått den også? nysgjerrig


#59

LilleRosin sa for siden:

Åh, jeg har handlet fra Rosa og ridderen, og der betaler man tollgebyr??


#60

MaxChristensen sa for siden:

Kære læsere af tråden

Ja, vi har lavet en fejl...

I forbindelse med at vi åbnede vores norske shop, har vi lavet fejl omkring opkrævning af moms. Intet er gjort for at snyde nogen, vi har i dag kontaktet alle der fejlagtigt har fået en mail og beklaget fejlen.

Man kan altid kontakte os på mail eller chat fra www.trendybaby.no hvis der er ting der ikke er rettet og det vil jeg selvfølgelig gerne at I gør.

Det kedelige er at vi faktisk har lavet et norsk website, hvor vi afregner moms og told direkte, så man som kunde hos os handler uden ekstra omkostninger når man får varerne. Der har været lidt opstartsproblemer og det er denne tråd så et alt for tydeligt udtryk for.

Nu er det løst og I kan faktisk trygt handle hos os :)

Mange hilsner,

Max Christensen
Administrerende direktør

TrendyBaby Nordic A/S



#62

Teflona sa for siden:

Oi! Hvordan fant han ut om dette...


#63

Maverick sa for siden:

Fordi han fikk en link til tråden? Uansett er det en så grov feil å sende regninger for å kreve opp mva at en unnskyldning på et nettforum ikke er tilstrekkelig. Og jeg har ikke en gang handlet der. :knegg:


#64

Bergensis sa for siden:

Eg lurer på om dei hadde beholdt pengane dersom eg faktisk hadde betalt.


#65

Azi sa for siden:

Oppstart problemer vet jeg alt om. Synes det var fint med oppklaring. Og skjønner godt at dem vil gjøre det når dem først har fått vite om tråden.


#66

Imma sa for siden:

Jeg takker for beklagelsen og gir dem en sjanse til. :ja:
Men jeg har ikke fått noe mail.


#67

Maverick sa for siden:

Det er ikke et "oppstartsproblem" at man sender ut faktura med krav om mva. Det er et kompetanseproblem, eller forsøk på snusk. Enkelt og greit.


#68

Lykken sa for siden:

Jeg synes dette er helt greit, jeg, feil kan skje i "de beste firmaer". Det viktigste er jo at det beklages i ettertid og at det rettes opp.


#69

MissS sa for siden:

:nikker:


#70

vero24 sa for siden:

hei

Jeg er svært misfornøyd med trendybaby.Gjorde en feil bestilling,så jeg tok kontakt via mail med de med en gang.Enenste måten å kontakte de på.Fikk beskjed om at ikke varen var sendt,så hørte jeg aldri noe mer.Det er ingen numret eller noen ting å nå de på.Noen som har en mail adr/numer som funker å nå de på.Er ganske fortvilt ettsom jeg ikke har hørt noe mer og betalte 799kr.veronica


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.