Jada, jeg var stuck på kjøpesenter i dag uten mulighet til å nå Mr. Norway for å avtale unge-pickup som avtalt i over to timer pga Netcoms fall-out idag. Jeg er forøvrig fremdeles uten mobilnett, i likhet med ham. Personalet på Spaceworld, som er forhandler, kunne ihverfall sjekke at det var nettet og ikke telefonen det var noe i veien med.
MEN: Nysgjerrig på oppdatering sjekker jeg Netcoms hjemmesider nå nettopp. INGENTING på førstesiden. Neivel. Under "Driftsmeldinger" da? Neida. "Det er ingen driftsmeldinger nå". :dåne:
Er det mulig??? Dette er en kommunikasjonsbedrift som satser på nettbasert kundeoppfølging. Duster.
Ah. Og Chess bruker Netcom sitt nett, ikke sant? De siste timene har jeg fått mange Melding mislyktes- beskjeder. Ikke fått ringt heller. Men nå fikk jeg nettopp sendt en melding.
Mannen jobber i Netcom.... Men har heldigvis ingenting med nettet å gjøre. Ellers hadde nok ikke han vært hjemme nå. Han visste ingenting før jeg kom hjem nå nettop. :knegg:
Vi har begge og NetCom jeg mottok siste sms kl. 1800. Slå av og på mobilen det funket for mannen her. Han hadde "ingen nettilgang" på displayet, men ordnet det etter å ha slått av og på.
Åh var det som var feilen. Trodde det var min telefon som var feil på. Slo av og på flere ganger, men til ingen nytte, men så etter en time prøvde jeg igjen og da funket det. Ikke moro når man har avtale om å bli ringt etter for å hente ungene etter bursdag. :rolleyes:
Netcom var nede da det passet meg som dårligst. :nemlig:
Jeg også måtte forresten skru telefonen av og på igjen for å få kontakt med nettverket til slutt. Når denne abonnementsperioden er over, skal jeg søren meg aldri ta i et netcom-abonnement med ei ildtang igjen. Har opplevd å stå midt i Sandvika uten dekning. Møkkaselskap! :gaah:
Nei, nettsiden ga ingen info i går. Merkelig nok hadde Netcom lagt inn en forhåndsinnspilt driftsmelding på sin kundetelefon, som fortalte at store deler av nettet lå nede. Heldige meg som har tilgang til fasttelefon, men hva med alle de som kun har mobiltelefon? Synes det er en brist i logikken når informasjonen som forklarer hvorfor telefonen ikke kan brukes kun kan nås per telefon. -oppgitt-
Telenor var nede her på tirsdagen,så nei telenor er ikke bedre;)
Jeg hadde dekning hele tiden men mamma som er i finnmark kom ikke igjennom til meg,så når jeg snakket med henne kl21 så skjønnte jeg ikke hva hun snakket om,før jeg leste på vg siden da jeg la meg
Men når det er sagt har de fleste mobiloperatører trøbbel med jevne mellomrom. Nettene oppgarderes stadig, mye teknisk avansert utstyr osv. Vi er fryktelig bortskjemte etter det analoge nettet som hadde en oppetid som nærmest var 99,7%, det får man rett og slett ikke til når det er digitalt.
Men informasjon bør man selvsagt alltid gi:nemlig:
Det som er litt trist er at man får ikke noe info før en eller annen journalist i VG med netcom ikke får telefonen sin til å virke og begynner å ringe litt ...
Skjedde med meg også. Nøyaktig kl 18 datt det ut og var borte i halvannen time. Hadde date med min venninne og skulle ringe for å avtale møtested, det ble da halvannen time forsinket.:gaah: Surfet rundt på nettet for å finne forklaringen, og på Aftenpoften fant jeg svar... Det rammet abonnenter over hele landet, men ikke alle, og noen kunne sende sms og ikke ringe, og motsatt...
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.