Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hybridsykkel

#1

Left sa for siden:

Opplys meg en eller annen, please.
Er det mer som skiller en off-road og en hybrid-sykkel enn dekkene? Altså at de på hybriden er smalere og større?

Går det an å få hybriddekk til off-road?

Anbefal meg en billig og god hybridsykkel. Jeg sykler ikke mil etter mil, så den trenger ikke være veldig eksklusiv. Til og fra barnehagen, og litt i nærmiljøet her blir det tenker jeg.


#2

Sol sa for siden:

Hybridsykler har større hjul, smalere og mindre mønstrete dekk, begge faktorene gjør at de triller bedre på asfalt. Rammene er som regel også enklere.

Om du har off-road og skal ha dekk som triller lettere, finnes det slicks (litt usikker på stavemåten her), som har mindre (eller nesten ingen) mønsterdybde.


#3

Joika sa for siden:

Jeg har offroard med slicks og hybridsykkel.. skal man bruke sykkelen i hovedsak på asfalt, så kan ingenting sammenlignes med en hybrid. :hjerter:


#4

Left sa for siden:

Kommer til å bruke den mest på asfalt, men også litt på grus. Har ikke tenkt meg ut i bushen, så da er sikkert hybrid det beste?


#5

Joika sa for siden:

Ja, for slicks på en offroad er ikke noe bedre på grus enn en hybrid. :niks:
Jeg ville kjøpt hybrid ja!


#6

Left sa for siden:

Tænk ju :)


#7

Maxine sa for siden:

Jeg har hybrid, og er i grunnen ikke fornøyd.. Regnet med det skulle bli like mye på asfalt som grus, men den fungerer ikke like godt på grusen, det føles ganske så tungt i forhold til gamlesykkelen, så jeg vurderer å bytte den ut. Nå har jeg vært godt vant med en bra offroad tidligere da, så det spørs om jeg må se om jeg får tak i noe annet.

Men, så det er sagt; jeg sykler en del som trening, så jeg vil ha en sykkel man kan bruke til annet enn frem-og-tilbake-sykkel :)


#8

Joika sa for siden:

En hybrid er jo en kryssning av en racersykkel og en offroad. Så det er jo en treningssykkel. Om man skal trene i terreng så burde man ha en offroad.

Problemstillingen var offroad med slicks eller hybrid, så jeg svarte utifra det. :jupp:


#9

Maxine sa for siden:

For å si det slik da; hybriden duger nok som by-sykkel og til småturer, men ikke til langkjøring, verken på asfalt eller grus.


#10

Left sa for siden:

Har ikke tenkt meg Birken jeg altså, det får være grenser for selvpining. :p


#11

Maxine sa for siden:

Det har ikke jeg heller, men jeg bor på landet, og er omgitt av grusveier, og liker å sykle litt i skogen om lysten skulle melde seg.

Birk'n du lissom :knegg:


#12

Joika sa for siden:

Hybriden er jo nettopp laget for langkjøring, trening og asfalt. ;) I allefall i mye større grad enn en MBT som er en mer allroundsykkel.


#13

Joika sa for siden:

Da burde man helt klart ha en MBT. Men som en sykkel som i hovedsak skal brukes på asfalt, så vil man mye lettere få opp tempo med en hybrid. :)


#14

Mandino sa for siden:

Jeg simpelthen eeeeeeelsker hybriden min og digger at jeg triller fra flesteparten :D Bruker den mest til bysykling på asfalt, men den brukes også på grusveiene i marka. Har hatt den i 3 år - betalte 1400 på Coop Obs - beste kjøp på lenge, lenge. Den er utrolig mye lettere enn min forrige sykkel - en off-road, har bra gir og relativt brei ramme.


#15

Maxine sa for siden:

Grunnen til at jeg valgte hybrid nå, er at vi må sykle en del kilometer PÅ grusvei, for å komme TIL asfaltvei. Jeg vet at man bruker MBT på grusvei og i skogen, men jeg trodde faktisk hybriden skulle fungere bedre på grus enn det den faktisk gjør.


#16

Joika sa for siden:

Nei den er ikke kjempe god på grus.. :niks:
Men her er det kun små partier med grus og det fungerer greit. Må vurdere ting opp mot hverandre. :jupp:


#17

Left sa for siden:

Så var det store spørsmålet: Hvor kjøper jeg en billig og god hybridsykkel?
Og billig bør defineres fra et student-ståsted :knegg:


#18

Mandino sa for siden:

Som sagt - sjekk ut Coop Obs. Har hatt min i 3 år nå og sykler mye i sommerhalvåret. har også hatt den på to ferieturer og den holde fortsatt god stand.


#19

Maxine sa for siden:

Kanskje jeg skal ha en annen sykkel stå fast nede ved hovedveien, så kan jeg bruke en annen sykkel ned dit? :knegg: Neida, jeg overlever enn så lenge, men utfra de rådene jeg fikk, virket det som om dette var den optimale sykkelen for mitt bruk liksom. Men, kommer nok til å beholde den uansett om jeg kjøper en annen!

G-sport pleier å ha bra tilbud i disse tider :) (Men, som sagt bor vi på landet, og vi har ikke flust i utvalg av sportsbutikker her heller :knegg: )


#20

Left sa for siden:

Det er ca 50 mil til nærmeste OBS her desverre :(

De har en DBS hybrid til 2000,- på G-sport. Aner ikke noe om den egentlig, annet enn at den var fin å se på :knegg:


#21

TBM sa for siden:

Mannen har nettopp fått seg en ny "sports-hybrid". Selv er jeg strålende fornøyd med min Scott Contessa - mye morsommere i terrenget!


#22

Mandino sa for siden:

Da ville jeg sjekket ut den. Man kan få gode sykler uten å betale skjorta av seg.


#23

Left sa for siden:

Hva tror dere om denne da?
Neste Fuji Freeway kr 1 900,- inkl. mva 17 19 21 23 Velg størrelse
Antall

Hybridsykkel
Ramme: DB 7005 Alu
Hjul: ALEX ID 19/SHIMANO
Krank: FUJI ROAD 30/42/52
Gir: ALVIO / SRAM GRIP 24
Bremser: TEKTRO MINI V - brems
Gaffel: APREBIC STÅL
Styre/Stem/Salpinne:FUJI ALU/Justerbart stem
Dekk: KENDA EUROTOUR 700*35

På lager


#24

Left sa for siden:

Det var ikke DBS, men Diamant.

DIAMANT


Modell: Mixed Cut 20 carat

Svært prisgunstig hybridsykkel til by- og turbruk. Lett aluminiumsramme, kraftige V-bremser og 21 gir fra Shimano gjør dette til et fremkomstmiddel som gir utrolig lave transportkostnader.
Ramme: 7005 aluminium
Gaffel: HI-Ten
Navgir/krankgir: Shimano Tourney/Tourney
Krank: Prowheel
Bremser: C-Star
Str: 16/18/20"

Pris: 1 999,00

[url="javascript:void(window.open('http://www.g-sport.no/upload/19805/409580.jpg','Produktbilde','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=yes,scroolbar=yes,resizable=yes,copyhistory=no,width=500,height=500'))"][/url]


#25

Joika sa for siden:

SKulle du bruke sykkelen mye?


#26

Left sa for siden:

Til og fra barnehagen, og kanskje til jobb innimellom. Ellers kun turer i nærmiljøet.


#27

Joika sa for siden:

Da er den mer enn bra nok. :-)
Du kan jo heller kjøpe en dyrere når denne er utslitt evt. Så ser du om du mener det er verdt prisen eller ikke.


#28

Left sa for siden:

Hvilken av dem? Er de like gode?


#29

Joika sa for siden:

Åh.. var det to.. skal se..


#30

Nebbia sa for siden:

Omvendt mener du vel? Det viktigste forskjellen er girutvekslingen. Du bruker lenger tid på å få i gang en Hybrid enn en Offroad fordi den er tyngre giret, men du får til gjengjeld opp høyere hastighet.


#31

Joika sa for siden:

Tror jeg ville gått for diamanten.. mest fordi det er en kjedesykkel med klare garanti/service regler. Kjenner ikke til det andre merket.


#32

Left sa for siden:

Da ble det denne:

I herrevariant. Fikk den ikke inn i bilen, så syklet hjem fra senteret. Det gikk som en drøm, og jeg er superfornøyd!


#33

Joika sa for siden:

Mener at en hybrid triller fortere enn en offroad ja.
Er ikke enig i at girutvekslingen er den viktigste forskjellen. En som ikke har peiling vil neppe merke noe til dette... at sykkelen går fortere når man sykler er påfallende.. syntes jeg.


#34

Joika sa for siden:

Grattis!!! :)


#35

Left sa for siden:

Jeg har hatt flere off-roadsykler tidligere, og det var merkbart forskjell på hvor lett den trillet. Merkbart! (På asfalt ja, men gikk fint på grus også)


#36

LilleT sa for siden:

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden. :sorry:

Jeg så mitt snitt til å mase enda litt mer om sykkel. Jeg har vurdert å kjøpe ny sykkel i et par år nå, men jeg klarer ikke helt å finne ut hva slags sykkel jeg egentlig trenger.

Min nåværende sykkel er en billig hybrid. Jeg har hatt den i snart sju år. Jeg er ikke fornøyd med den, men er så usikker på om det er selve sykelen eller type sykkel det er noen feil med.

Mitt bruksbehov er asfalt og grus + litt sti, men ikke veldig offroad. Jeg vil gjerne at den samme sykelen skal fungere til og fra jobben (en mil hver vei på asfalt) og til ikke alt for lange turer utenfor asfaltveiene. Jeg føler meg utrygg på hybriden min. Utenfor asfalt fungerer den overhodet ikke. På asfalt triller den godt, men jeg føler meg liksom litt utrygg på sånne store hjul, og det hemmer farten ... :o Jeg opplevde at jeg følte meg mye tryggere på en sånn standard gammel sju-girs damesykkel med brems i navet her for en stund siden.

Jeg ser for meg at jeg trenger noe annet enn en hybrid, men samtidig er jeg livredd for å få en tung sykkel.

Noen som kan si noe fornuftig?


#37

Mandino sa for siden:

Gratulerer med ny sykkel :)


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.