Opplys meg en eller annen, please.
Er det mer som skiller en off-road og en hybrid-sykkel enn dekkene? Altså at de på hybriden er smalere og større?
Går det an å få hybriddekk til off-road?
Anbefal meg en billig og god hybridsykkel. Jeg sykler ikke mil etter mil, så den trenger ikke være veldig eksklusiv. Til og fra barnehagen, og litt i nærmiljøet her blir det tenker jeg.
Hybridsykler har større hjul, smalere og mindre mønstrete dekk, begge faktorene gjør at de triller bedre på asfalt. Rammene er som regel også enklere.
Om du har off-road og skal ha dekk som triller lettere, finnes det slicks (litt usikker på stavemåten her), som har mindre (eller nesten ingen) mønsterdybde.
Jeg har hybrid, og er i grunnen ikke fornøyd.. Regnet med det skulle bli like mye på asfalt som grus, men den fungerer ikke like godt på grusen, det føles ganske så tungt i forhold til gamlesykkelen, så jeg vurderer å bytte den ut. Nå har jeg vært godt vant med en bra offroad tidligere da, så det spørs om jeg må se om jeg får tak i noe annet.
Men, så det er sagt; jeg sykler en del som trening, så jeg vil ha en sykkel man kan bruke til annet enn frem-og-tilbake-sykkel :)
Jeg simpelthen eeeeeeelsker hybriden min og digger at jeg triller fra flesteparten :D Bruker den mest til bysykling på asfalt, men den brukes også på grusveiene i marka. Har hatt den i 3 år - betalte 1400 på Coop Obs - beste kjøp på lenge, lenge. Den er utrolig mye lettere enn min forrige sykkel - en off-road, har bra gir og relativt brei ramme.
Grunnen til at jeg valgte hybrid nå, er at vi må sykle en del kilometer PÅ grusvei, for å komme TIL asfaltvei. Jeg vet at man bruker MBT på grusvei og i skogen, men jeg trodde faktisk hybriden skulle fungere bedre på grus enn det den faktisk gjør.
Som sagt - sjekk ut Coop Obs. Har hatt min i 3 år nå og sykler mye i sommerhalvåret. har også hatt den på to ferieturer og den holde fortsatt god stand.
Kanskje jeg skal ha en annen sykkel stå fast nede ved hovedveien, så kan jeg bruke en annen sykkel ned dit? :knegg: Neida, jeg overlever enn så lenge, men utfra de rådene jeg fikk, virket det som om dette var den optimale sykkelen for mitt bruk liksom. Men, kommer nok til å beholde den uansett om jeg kjøper en annen!
G-sport pleier å ha bra tilbud i disse tider :) (Men, som sagt bor vi på landet, og vi har ikke flust i utvalg av sportsbutikker her heller :knegg: )
Svært prisgunstig hybridsykkel til by- og turbruk. Lett aluminiumsramme, kraftige V-bremser og 21 gir fra Shimano gjør dette til et fremkomstmiddel som gir utrolig lave transportkostnader.
Ramme: 7005 aluminium
Gaffel: HI-Ten
Navgir/krankgir: Shimano Tourney/Tourney
Krank: Prowheel
Bremser: C-Star
Str: 16/18/20"
Omvendt mener du vel? Det viktigste forskjellen er girutvekslingen. Du bruker lenger tid på å få i gang en Hybrid enn en Offroad fordi den er tyngre giret, men du får til gjengjeld opp høyere hastighet.
Mener at en hybrid triller fortere enn en offroad ja.
Er ikke enig i at girutvekslingen er den viktigste forskjellen. En som ikke har peiling vil neppe merke noe til dette... at sykkelen går fortere når man sykler er påfallende.. syntes jeg.
Jeg har hatt flere off-roadsykler tidligere, og det var merkbart forskjell på hvor lett den trillet. Merkbart! (På asfalt ja, men gikk fint på grus også)
Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden. :sorry:
Jeg så mitt snitt til å mase enda litt mer om sykkel. Jeg har vurdert å kjøpe ny sykkel i et par år nå, men jeg klarer ikke helt å finne ut hva slags sykkel jeg egentlig trenger.
Min nåværende sykkel er en billig hybrid. Jeg har hatt den i snart sju år. Jeg er ikke fornøyd med den, men er så usikker på om det er selve sykelen eller type sykkel det er noen feil med.
Mitt bruksbehov er asfalt og grus + litt sti, men ikke veldig offroad. Jeg vil gjerne at den samme sykelen skal fungere til og fra jobben (en mil hver vei på asfalt) og til ikke alt for lange turer utenfor asfaltveiene. Jeg føler meg utrygg på hybriden min. Utenfor asfalt fungerer den overhodet ikke. På asfalt triller den godt, men jeg føler meg liksom litt utrygg på sånne store hjul, og det hemmer farten ... :o Jeg opplevde at jeg følte meg mye tryggere på en sånn standard gammel sju-girs damesykkel med brems i navet her for en stund siden.
Jeg ser for meg at jeg trenger noe annet enn en hybrid, men samtidig er jeg livredd for å få en tung sykkel.