Etter å ha prøvd å komme igjennom på telefon hos Expert Bonus, var det bare å dra ned.
Jeg møtte en hyggelig mann, som printet ut kvitteringen på tørkisen og ga meg nummeret til de som reparerte ting for de. De hadde nemlig ikke peiling.
[font=Comic Sans MS][/font]
Maskinen var kjøpt i november 2004, så den er drøye 3,5 år gammel.
[font=Comic Sans MS][/font]
Uansett, jeg ringte firmaet, og fikk beskjed om at de hadde telefontid mellom 7.30 og 8.00. :rolleyes:
[font=Comic Sans MS][/font]
Men har vi noen rettigheter mtp tørketrommelen? Vil dette koste oss skjorta?
Med mindre dere har brukt maskina feil eller gjort noe annet som har ført til feilen, så skal det nok gå på reklamasjonen. I så fall skal dere ikke betale for reparasjon.
Du skal ikke se bort fra at butikken kan mene at dere har gjort noe feil, de er ikke alltid så glad i reklamasjonskrav. Men det er jo absolutt verdt å forsøke (og å stå på sitt).
Hmm, de pleier å være vennligstilte her nede, så jeg håper det går bra.
Ellers kan jeg bare svare: Å, så det er ikke greit å tørke svigermor i tørkisen? :knegg:
Da har tørketrommelmannen vært her. Elementet har takket for seg. Han visste ikke om det gikk på garantien.
Han hadde ikke det han trengte i bilen, måtte bestille deler. Dette kan ta tid.
Det skal gå på kjøpsloven. :nikker: 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Vi hadde en tilsvarende feil på vår AEG vaskemaskin for en stund siden, tror jammen det også var E60, men det betyr kanskje noe annet på en vaskemaskin. Uansett: butikken henviste oss til verkstedet de bruker, etter en evighet (vi hadde omgangssyke og det var tross alt vaskemaskinen) kom den nye delen som måtte bestilles, og den ble skiftet uten kostnad for oss.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.