Kjøpte meg nye briller av merke Bjørn Borg i slutten av februar.
De har sittet litt dårlig helt siden jeg kjøpte dem, så har vært innom en gang tidligere for å få dem strammet, og stanga bak øret bøyd til slik at de satt godt.
Det ble gjort, men da ble de for stramme, så jeg har bøyd litt på enden selv. Det har da gått på et vis.
I dag gikk jeg innom for å få dem til å rette ut stengene litt, slik at de ikke satt så stramt bak øret.
"Nei, her kan vi ikke gjøre noe, for det er i festet det er bøyd" - så ser hun ned på minstemann, og sier "her er det nok noen som har vært på ferde" og insinuerte at han hadde klådd på brillene mine.
Vel - det har han ikke. De er jeg nøye med at blir lagt slik at de ikke kan nåes. De ligger på speilhylla på badet når de ikke er i bruk.
Jeg sa at han ikke hadde vært halvnær dem, men det fikk jeg nok ikke noe gehør for.
Greit, jeg skal ikke legge igjen en krone der mer jeg. :sur:
Og det blir nok ikke flere brillepar fra Bjørn Borg heller, om de ikke tåler mer enn som så.
Har brukt Brilleland i mange år. Bruker linser derfra og har et par briller derfra og de jeg hadde før var vel også derfra tror jeg... Har vært fornøyd med servicen der jeg, men det er jo individuelt. Kommer jo litt an på hvilken butikk dette var. Har ikke Bjørn Borg briller jeg da. Husker ikke merket.
Jeg kjøpte et par kjempefine briller der for 5 år side, etter at eldstemann kastet de forrige ut vinduet i 5, etasje... De er fine, men for "sarte" for et liv med stadige kilevinker og gripende babyhender og jeg har vært innom utallige ganger og alltid fått dem rettet opp med et smil.
Nå sist var det en skrue som knakk, og den kan visst ikke erstattes, så nå var det slutt på reparasjonene, men det stod ikke på viljen.
Neida, jeg tror nok det går mer på akkurat den Brillelandbutikken. Har hatt et greit forhold til kjeden, fra andre steder. Så tror overhodet ikke at det er slik over hele linja. Da var det nok ikke så mange som brukte dem antakelig.
Det gikk mer på dårlig service i "vår" butikk. Det finnes heldigvis alternativer her. Bla. Interoptik. :p
Nå vet jeg ikke hvor du bor men vi har en Brilleland i nærheten som er kjent for dårlig service (noe vi ikke var klar over). Var der for en uke siden og kommer aldri til å sette mine ben i den butikken.
Jeg har hatt tilsvarende opplevelse med en optikerforretning fra en annen kjede, så det er nok mer mennesket bak disken enn akkurat kjeden.
Brilleland har jeg ikke gode erfaringer med, men det går mer på deres rigide prissystem enn på servicen. Jeg sa i fra ved å slutte å være kunde der, beste måten å gjøre det på.
Du må dra til han der rett ned den bratte bakken. :himle: Gud hvor dårlig hukommelse jeg ha. Jeg husker ikke hva det heter, en gang. Helt i byrjan av storgata i hvert fall.
Der er de snille og flinke. Om de er der fortsatt, da.
KJedene driver ulik politikk, ja. Men det gjør da de fleste kjeder i andre bransjer også. :)
Jeg kunne sagt MYE om feks Brillelands vs andre kjeder, men det er ikke så interessant egentlig.
ALLE mennesker med respekt for faget hjelper en kunde med å rette opp brillen UANSETT hvor den er kjøpt. Å ta betaling for noe slikt er rett og slett uetisk.
Jeg har også sluttet å være kunde hos Brilleland, mye pga kluss med når jeg fikk linsene mine, samt betalingen av de. De ville ha betalt for de to ganger, og det var visst ikke bare bare å få ordnet på. I tillegg kunne jeg ikke fordra optikeren jeg gikk til der. Han var så ekkelt nærgående, men det var visst umulig å få bytte til den andre optikeren.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.