Jeg kjøpte en badedrakt til datteren min hos Lindex på Leira for noen uker siden. Da jeg ikke bor i det området, spurte jeg spesifikt om badedrakten kunne byttes hos Lindex i Oslo hvis datteren min ikke likte den. Jeg fikk som svar at det overhodet ikke var noe problem. "Det er
bare å spare på kvitteringen og la lappen henge på badedrakten, så får
du byttet den i alle landets Lindex butikker" var svaret jeg fikk.
Andrea likte ikke badedrakten. Hun ville ikke engang prøve den, da fargene tydligvis var helt feil for frøknen på 7.
Greit nok, den kan byttes tenkte jeg.
Noe det viste seg idag at den IKKE kan!
Jeg har vært i 2 Lindex butikker i Oslo idag for å bytte badedrakten.
Jeg får selvfølgelig forskjellig svar i begge to, det er tydligvis for mye forlangt å ha felles regler på bytting av varer.
I den første Lindex butikken (Oslo City) får jeg beskjed om at den ikke kan byttes siden den ikke er plombert. Plombert? Ja, den måtte plomberes to steder slik at barnet ikke kunne prøve drakten hjemme.
Hvorfor skulle ikke barnet kunne prøve badedrakten hjemme? Den prøves da i prøverommet i butikken. Nei, det kunne ikke jenta bak disken svare på. Men badedrakten kunne ikke byttes siden den ikke var plombert. Men jeg fikk ingen beskjed om at badedrakten måtte plomberes når jeg spurte om den kunne byttes i Oslo (jeg kjøpte kun dette ene plagget på Leira, så de kan ikke ha trodd jeg mente en annen vare). Det hadde ingenting å si at de ikke hadde informert meg om dette. Her kan ikke skjønn utvises og badedrakten kunne således ikke byttes.
Neivel.
Jeg går videre til Lindex i Grensen og håper på et mer positivt svar der.
Men neida, de bytter ikke badedrakter. Punktum. Plombert eller ikke, badedrakter byttes ikke.
Jeg forklarer situasjonen om at jeg ikke fikk beskjed om dette da jeg kjøpte den, men jeg taler for døve ører.
At badedrakten er fullt utstyrt med alle lapper, at jeg kan fremvise kvittering og at utallige barn sikker har prøvd badedrakten tidligere i prøverommet hjelper ikke. Den byttes ikke uansett.
Dette gjelder altså en badedrakt til en verdi av 129,-. Ikke store summen, men så utrolig irriterende :mad:
Klage er sendt pr. mail til Lindex og jeg er spent på hva de svarer.
Er jeg sær som forventer å kunne bytte badedrakten eller er det butikken som har rett her?
Dersom du har fått beskjed om at bytting ikke var noe problem, bør Lindex føye seg her altså. Herregud! Spesielt siden de kommer med så forskjellige svar, at det tydeligvis ikke er EN fast policy når det gjelder bytting. Uprofft.
Badetøy og undertøy byttes ikke, har jeg fått beskjed om i alle butikker jeg har spurt. Jeg var nemlig på badedraktjakt til enern her om dagen. Den måtte prøves i butikken fordi den defineres som undertøy. Som altså heller ikke er lov å prøve andre steder enn i butikken. :himle:
I kjedebutikkene som Lindex, H&M, Cubus etc har jeg aldri hatt problemer med å bytte klær i forskjellige butikker. Men jeg vet det er spesielt med undertøy og badetøy, mange butikker bytter ihvertfall ikke undertøy.
Ja,d et er det som er saken. Hadde jeg fått beskjed om at den ikke kunne byttes, hadde jeg ikke kjøpt den.
Men jeg ser heller ikke problemet med bytting av badedrakter til barn når de kan prøves i prøverommet i butikken. Så lenge lapper og alt fremdeles henger på selvfølgelig.
Har du fått beskjed om at det skal gå greit å bytte badedrakten, så skal det selvfølgelig ikke være noe problem å få den byttet. En klage er helt på sin plass, og jeg håper du får et skikkelig svar, med beklagelse.
Jeg kjenner jeg er så irritert på dette at jeg koker her jeg sitter.
Greit nok med policy på ikke bytting av undertøy og badedrakt/bikini, men da må de informere om dette ved kjøp.
Hvis det alltid har vært slik at badetøy ikke kan byttes, så skjønner jeg ikke hvorfor hun fikk beskjed om at det var OK i den ene butikken. Jeg synes Lindex bør ta dette på sin kappe. De taper ingenting på å bytte denne badedrakten, men de kan tape mye (dårlig rykte) på å la være.
Da er jeg også lettkokt. Det har ingenting med pengene å gjøre, men med det at butikker har så dårlig kundebehandling og er så inkonsekvente. Jeg synes ikke man bare skal finne seg i slikt.
Normalt sett står det gjerne på plakat i butikken, og på kvitteringen, at undertøy og badetøy ikke byttes. Jeg ville ikke en gang forsøkt å bytte badedrakten.
Her er det dama på den første Lindex-butikken som har gjort feil, hun skulle selvsagt ha plombert badedrakten når du kjøpte den. Nettopp fordi du spurte om den kunne byttes.
Skjønner at det er frustrerende, og jeg ville nok også sendt dem en klagemail. Ikke for de 129 kronene, men for at de kan gå gjennom rutinene sine på nytt.
Du burde ta en telefon til Lindex på Leira, siden det er tydelig at det er der du har fått feilinformasjon. Badetøy byttes, naturligvis, ikke. Hvis badetøy skal prøves i butikk må det vel gjøres over annet tøy? Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe hverken undertøy eller badetøy som noen andre har hatt på seg. Det gjelder ungene også.
Når det er sagt, så er jeg enig med deg i at du må få byttet i dette tilfellet, siden du spurte spesifikt om det før du kjøpte den.
I denne badedrakten er det sånn plastikk belegg i skrittet som må tas av før man bruker den. Så det skulle ikke ha stort å si om noen har hatt den på seg før.
Jeg er skikkelig sær som kunde når jeg mener jeg har rett og jeg kommer ikke til å gi meg i dette tilfellet.
Hadde jeg ikke spurt i utgangspunktet hadde saken stillt seg noe annerledes. Dog synes jeg man burde blitt infortmert om at badetøy ikke byttes ved plakater, tekst på kvitteringen, informasjon fra de ansatte e.l.
Som kunde skal man ikke være nødt til å gjette seg frem til de ulike kjedenes regler på dette. Nå var det tilsynelatende opplagt for de fleste her at badetøy ikke byttes, men det var jeg ikke klar over.
Badetøy og undertøy byttes ALDRI noe sted.. trodde alle visste det.. :gruble: Det er ikke butikken som er vrang her, for reglene sier at dette ikke er lov. Er helsenorge som har bestemt om jeg ikke tar helt feil, så de ansatte kan ikke rokke ved dette. Ang plomberingen så er dette også regler.
Dama i kassa må ha glemt seg tror jeg. For normalt sett så byttes varer over alt tror jeg.
Butikken har rett. Men de burde ikke feilinformert deg.. men dette blir jo bare ord mot ord da. Eneste du kan forvente, mener jeg, er at de sier at de skal ta seg sammen og opplyse de ansatte bedre.
Det er en ganske kjent sak at truser og badetøy ikke byttes. :)
Jeg syns ikke du er sær. Du har fått beskjed om at du kan bytte og at bytte kan skje i alle landets Lindex-butikker. Du visste ikke at badetøy ikke kan byttes, men det syns jeg ikke har noe å si i dette tilfellet. Det er greit at det ikke er snakk om mange kronene, men "lell da".
Jeg ville ringt butikken du kjøpte den i og forlangt at de tok den igjen. Du skal ikke lide for at de feilinformerer. Alternativt kan du jo legge den ut her for salg, men jeg syns ikke det er riktig å la de drive sånn.
Det er vel i de færreste butikker at man får byttet bade- og undertøy, heldigvis. Men, nå er ikke det poenget her i grunn... Du fikk beskjed om at det kunne byttes, og det bør de stå for.
Denne skulle nok vert plombert ja. Jeg har fått plombert undertøy og badetøy i gaver mange ganger. Kjøpt og byttet på Lindex. Men de er nok ganske nøye på de 2 blomberingene ja.
Men det er jo prinsippet her som gjør det feil og jeg ville nok gjort noe med det.
Er nok dama på den første lindexbutikken som glemte seg ja. Du får ta en telefon opp til dem og forklare saken der (hvis du gidder, sånn for 129 kr). Synes ikke dette er noe de andre lindexbutikkene kan ta på sin kappe egentlig...