Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

SMS-melding fra ABSOLUTE M

#1

Butterfly sa for siden:

Har noen andre fått en slik melding. Jeg fikk en nå der det står: Kjære mobilbruker!Betal fastbeløp og brul mobilen tilnærmet ubegrenset. Få telefon for 1 kr! Send FASTPRIS til 2440 for info. Avmld: ABSOLUTE STOPP til 2030.

Har hørt før om folk som har fått slike meldinger som har blitt medlemmer uten å vite det fordi de ikke har stoppet det. Skal jeg bare slette den?


#2

Harriet Vane sa for siden:

Sende en stopp-melding, kanskje? har aldri fått sånne meldinger, så jeg vet ikke.


#3

Butterfly sa for siden:

Jeg har heller aldri fått slike meldinger før. Og ikke fra disse. Aldri hørt om de heller og har ikke bestilt noe fra de så det er sikkert en raklame melding men pga andre har fått problemer er det greit å høre her om noen har opplevd det?


#4

Lykken sa for siden:

Jeg har fått den samme, jeg bare slettet meldingen.


#5

jolie sa for siden:

Jeg har også fått den. Aner dog ikke hva jeg skal gjøre med den.


#6

Kaktus sa for siden:

Jeg også.


#7

TheVoice sa for siden:

jeg fikk 2 stk i dag.Valgte å sende en stoppmelding og da fikk jeg melding om at de skulle stoppe. Gudene vet jo hva de tar for å sende en sånn melding!


#8

Maylen sa for siden:

Fikk også en sånn melding i dag.


#9

LilleT sa for siden:

Jeg har også fått en slik.


#10

Butterfly sa for siden:

Er det lov? De kan vel ikke bare sende en melding også mene at da er man medlem? Må vel strengt tatt ikke sende en stopp melding? Prøvde å søke de opp på nette for å ringe de å høre om dette, men fant de ikke noe sted.


#11

Fruktflua sa for siden:

Jeg har også fått 2 stykk i dag.


#12

Butterfly sa for siden:

Hva har du gjort med det? Bare slettet de ?


#13

Fruktflua sa for siden:

Nei, de ligger i innboksen min fremdeles. Jeg antar at det som menes med "Avmeld", er at om man ikke vil motta flere slike meldinger, så må man sende "avmeld" til 2030.


#14

Kanina sa for siden:

De kan umulig ha lov til å kreve at du sender en sms for å stoppe spam som du aldri har bedt om, så jeg ville ikke ha svart engang. Hvis de driver på så aggressivt som det der, får de sikkert snart Forbrukerrådet på nakken.


#15

Tertit sa for siden:

jeg også


#16

Mira sa for siden:

Jeg har også fått 2 stk idag.


#17

Stine-mor sa for siden:

Jeg fikk en i dag og slettet den uten å tenke noe mer over det.. inntil nå. :skeptisk:


#18

~TM~ sa for siden:

Jeg tolket det heller dithen at de med avmeld mener at man stopper den tjenesten de vil ha folk til å kjøpe (som de reklamerer for) ved å sende avmeldingssmsene.

Jeg tror jeg har fått en i dag. (Har ikke sjekket telefonen på noen timer.)


#19

Honda sa for siden:

Jeg fikk sånn og sendte stopp., Og fikk opp jadajada dette nummer er stoppet for Absolute m meldinger.

4 timer etter på fikk jeg ny sms om gratis fon og ringetid osv. og enda mere tilbud


#20

MokkMokk sa for siden:

Samme her. Sendte stopp-melding og fikk ny sms som erklærte at jeg var slettet fra deres lister. Ikke lenge etterpå dukket det opp en ny reklame fra samme avsender. :sur:


#21

Maylen sa for siden:

Så hvis man prøver å stoppe det så kommer det bare mer?


#22

MokkMokk sa for siden:

Tja, det stoppet ihvertfall ikke elendigheten. Koster skjorta gjør det sikkert også, så det er like greit å la det være.


#23

Solblomst sa for siden:

Jeg fikk også en slik melding i dag. Nå ble jeg nervøs..:skremt:



#25

Nenne sa for siden:

Jeg har også fått og slettet. Blir det noe tull fordi jeg ikke har svart, anmelder jeg.


#26

Mirasol sa for siden:

Her også! Eneste forskjellen var at på den første SMS sto det ABSOLUTE, på den andre sto det ABSOLUTE M! :angry:


#27

Isbjørn sa for siden:

Jeg bare slettet min melding.


#28

mumrik sa for siden:

Jeg har fått sånn i dag, og det aner meg at STOPP betyr omtrent det samme som "dette nummeret er i bruk og det er bare å fortsette spammingen".


#29

Butterfly sa for siden:

Gi meg beskjed om du får svar fra de. Jeg mener de kan ikke sende ut slike også må vi stoppe det selv når vi ikke engang har bedt om det og i tilegg sender de det bare på nytt..


#30

Senna sa for siden:

Fikk en sånn melding for en uke og to siden. Jeg har bare slettet den, og har ikke hørt noe mer.


#31

ming sa for siden:

Jeg fikk også en sånn melding i dag. Jeg slettet den bare uten å tenke noe mer på det. Håper jeg ikke blir bombardert med spam nå, da...


#32

Nuppa sa for siden:

Jeg fikk en og bare slettet den. Har heldigvis ikke hørt noe mer fra dem etter det. Ikke enda iallfall. :roll:


#33

Svanen sa for siden:

samme her, fikk for en stund siden. Aldri fått slike spammld før. Men i min sto det ikke noe om avbest.
Ikke hørt noe siden da. (HELDIGVIS...)


#34

Honda sa for siden:

:mad:

Jeg sendte stopp, for at jeg har lastet ned en del spill over mobilen i det siste og ofte kommer det litt reklame fra de etter en stund. Så det jeg trodde dette var.


#35

Tallulah sa for siden:

Nettopp. Fant før øvrig dette på et annet forum for hvem som står bak:

Direktmedia AS
Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid)
Telefax: 22 45 97 95
E-post: [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]

De påstår visstnok også å ha samtykke fra alle til å sende ut dette, f. eks. ved at man har lagt igjen kontaktinfo på andre steder, og dermed også sagt ja til info fra en tredjepart, men jeg regner med at det er tull og fanteri, siden jeg virkelig ALDRI tillater at noen som helst sender meg info, og hvertfall ikke tredjepart.

Jeg kommer ikke til å sende STOPP, men kommer til å ha et øye med telefonregningen fremover.


#36

kalufs sa for siden:

Ja denne samme meldingen fikk jeg også idag.


#37

Mams sa for siden:

Jeg fikk også den sms og bare slettet den.


#38

Honda sa for siden:

Jeg har netcom youngtalk og kan sjekke saldo etter hver samtale /sms.
Og jeg er ikke blitt trekt noe... Heldigvis. Blir jeg det så skyter jeg de:o


#39

zeppelin sa for siden:

Jeg blir så irritert på slike ting....
Jeg fikk også meldingen og slettet den. Håper virkelig ikke jeg får fler.


#40

Ariel sa for siden:

Jeg fikk to i går, og gjorde ikke noe.


#41

Chablis sa for siden:

Fikk to i går og slettet begge.


#42

Fruktflua sa for siden:

Fikk dette svaret fra www.forbrukerportalen.no


Vi gjør oppmerksom på at vår e-post svartjeneste er ment å være en kortfattet
rådgivningstjeneste, slik at vi av den grunn ikke kan konkludere i din sak,
men gi deg innledende råd og veiledning. Vårt syn er basert på din
fremstilling av saksforholdet, andre opplysninger vi eventuelt ikke kjenner
til og som kan være relevante, vil kunne medføre et annet resultat.

Reklame på SMS eller epost er ikke noe man kan reservere seg mot i
Brønnøysundreg., men dette er heller ingen lovlig form for markedsføring med
mindre man har samtykket til det på forhånd.

Forbrukerombudet har i samarbeid med Telenor og NetCom utarbeidet
retningslinjer som selgerne må rette seg etter. Selgeren skal stoppe
utsendelsen av abonnementstjenester dersom du sender SMS med kodeordet "STOPP"
eller "STOP" til det kortnummeret tjenesten blir levert fra. Du skal med en
slik melding kunne sperre tilgangen til innholdstjenester hos selgeren
direkte, og i de fleste tilfeller tilbyr også operatørene mulighet for
sperring mot innholdstjenester. Det skal til myndige ikke leveres tjenester
for mer enn kr. 5000,- i løpet av en kalendermåned fra samme kortnummer
(selger). Til mindreårige mener Forbrukerombudet at beløpet må være vesentlig
lavere. For ytterligere informasjon om dette, se
www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1585

Dersom du har blitt fakturert for en tjeneste fra et kortnummer og lurer på
hvordan du skal finne ut hvem som er leverandør av tjenesten, bør du be din
teleoperatør (for eksempel Telenor eller NetCom) som har sendt fakturaen om
kontaktopplysninger til innholdsleverandøren. Se også din teleoperatørs
nettside for mer informasjon. Hvis du er uenig med din selger, anbefaler vi at
du tar en prat med selgeren først. Blir dere ikke enige, bør du raskt sende en
skriftlig klage til selskapet. Ønsker du hjelp til å fremsette et krav og
skrive en klage kan du gå inn på forbrukerportalen.no, KLIKK & KLAG som er
Forbrukerrådets klageveileder. Her finner du oversikt over rettighetene dine,
og gode råd for hvordan du går frem når du skal utarbeid en klage. Du finner
også standard klagebrev som du kan fylle ut med dine egne opplysninger, skrive
ut, undertegne og sende til motparten. Ta vare på en kopi av brevet.


#43

Knerten sa for siden:

Jeg fikk to av disse sms'ene i går. Slettet den ene og beholdt den adnre.
Idag sendte jeg en mail til mailadressen Glitterchick informerte oss om lengre oppe i tråden her, hvor jeg ba dem umiddelbart om å slette meg fra evt. lister jeg sto på.


#44

Gri sa for siden:

Har også fått ei slik melding. Har ikkje gjort nokon ting med den så langt. Eg gidd ikkje bruke tid og pengar? på å sende stopp til noko eg aldri har sagt at eg skal ha iallefall. Har berre fått den ein gong da, men kva bør ein eigentleg gjere om det ikkje stopper?


#45

Knerten sa for siden:

Jøss, jeg ble akkurat ringt opp fra Direktmedia AS.

En hyggelig fyr presenterer seg og sier de nå har slettet meg fra alle lister de har og at jeg ikke kommer til å motta flere sms'er fra dem :D
Grunnen til at de hadde meg på sin liste var at jeg hadde vært med på en eller en annen julekalender før jul i fjor. Tydligvis har jeg ikke lest godt nok på betingelsene for å være med på denne kalenderen.

Uansett, profft av dem å ringe meg opp etter den mildt sagt irriterte mailen jeg sendte dem i dag. Kan med andre ord anbefales :riktig:


#46

ming sa for siden:

Julekalender, ja... Da går det visst opp et lite lys for meg også her.
Noterer bak øret: husk å lese det med liten skrift.


#47

Honda sa for siden:

Jeg har ikke fått flere etter at jeg skrev den stopp, og fikk en sms litt senere på kvelden :)


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.