Har noen andre fått en slik melding. Jeg fikk en nå der det står: Kjære mobilbruker!Betal fastbeløp og brul mobilen tilnærmet ubegrenset. Få telefon for 1 kr! Send FASTPRIS til 2440 for info. Avmld: ABSOLUTE STOPP til 2030.
Har hørt før om folk som har fått slike meldinger som har blitt medlemmer uten å vite det fordi de ikke har stoppet det. Skal jeg bare slette den?
Jeg har heller aldri fått slike meldinger før. Og ikke fra disse. Aldri hørt om de heller og har ikke bestilt noe fra de så det er sikkert en raklame melding men pga andre har fått problemer er det greit å høre her om noen har opplevd det?
jeg fikk 2 stk i dag.Valgte å sende en stoppmelding og da fikk jeg melding om at de skulle stoppe. Gudene vet jo hva de tar for å sende en sånn melding!
Er det lov? De kan vel ikke bare sende en melding også mene at da er man medlem? Må vel strengt tatt ikke sende en stopp melding? Prøvde å søke de opp på nette for å ringe de å høre om dette, men fant de ikke noe sted.
Nei, de ligger i innboksen min fremdeles. Jeg antar at det som menes med "Avmeld", er at om man ikke vil motta flere slike meldinger, så må man sende "avmeld" til 2030.
De kan umulig ha lov til å kreve at du sender en sms for å stoppe spam som du aldri har bedt om, så jeg ville ikke ha svart engang. Hvis de driver på så aggressivt som det der, får de sikkert snart Forbrukerrådet på nakken.
Jeg tolket det heller dithen at de med avmeld mener at man stopper den tjenesten de vil ha folk til å kjøpe (som de reklamerer for) ved å sende avmeldingssmsene.
Jeg tror jeg har fått en i dag. (Har ikke sjekket telefonen på noen timer.)
Samme her. Sendte stopp-melding og fikk ny sms som erklærte at jeg var slettet fra deres lister. Ikke lenge etterpå dukket det opp en ny reklame fra samme avsender. :sur:
Gi meg beskjed om du får svar fra de. Jeg mener de kan ikke sende ut slike også må vi stoppe det selv når vi ikke engang har bedt om det og i tilegg sender de det bare på nytt..
Jeg sendte stopp, for at jeg har lastet ned en del spill over mobilen i det siste og ofte kommer det litt reklame fra de etter en stund. Så det jeg trodde dette var.
De påstår visstnok også å ha samtykke fra alle til å sende ut dette, f. eks. ved at man har lagt igjen kontaktinfo på andre steder, og dermed også sagt ja til info fra en tredjepart, men jeg regner med at det er tull og fanteri, siden jeg virkelig ALDRI tillater at noen som helst sender meg info, og hvertfall ikke tredjepart.
Jeg kommer ikke til å sende STOPP, men kommer til å ha et øye med telefonregningen fremover.
Vi gjør oppmerksom på at vår e-post svartjeneste er ment å være en kortfattet
rådgivningstjeneste, slik at vi av den grunn ikke kan konkludere i din sak,
men gi deg innledende råd og veiledning. Vårt syn er basert på din
fremstilling av saksforholdet, andre opplysninger vi eventuelt ikke kjenner
til og som kan være relevante, vil kunne medføre et annet resultat.
Reklame på SMS eller epost er ikke noe man kan reservere seg mot i
Brønnøysundreg., men dette er heller ingen lovlig form for markedsføring med
mindre man har samtykket til det på forhånd.
Forbrukerombudet har i samarbeid med Telenor og NetCom utarbeidet
retningslinjer som selgerne må rette seg etter. Selgeren skal stoppe
utsendelsen av abonnementstjenester dersom du sender SMS med kodeordet "STOPP"
eller "STOP" til det kortnummeret tjenesten blir levert fra. Du skal med en
slik melding kunne sperre tilgangen til innholdstjenester hos selgeren
direkte, og i de fleste tilfeller tilbyr også operatørene mulighet for
sperring mot innholdstjenester. Det skal til myndige ikke leveres tjenester
for mer enn kr. 5000,- i løpet av en kalendermåned fra samme kortnummer
(selger). Til mindreårige mener Forbrukerombudet at beløpet må være vesentlig
lavere. For ytterligere informasjon om dette, se www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1585
Dersom du har blitt fakturert for en tjeneste fra et kortnummer og lurer på
hvordan du skal finne ut hvem som er leverandør av tjenesten, bør du be din
teleoperatør (for eksempel Telenor eller NetCom) som har sendt fakturaen om
kontaktopplysninger til innholdsleverandøren. Se også din teleoperatørs
nettside for mer informasjon. Hvis du er uenig med din selger, anbefaler vi at
du tar en prat med selgeren først. Blir dere ikke enige, bør du raskt sende en
skriftlig klage til selskapet. Ønsker du hjelp til å fremsette et krav og
skrive en klage kan du gå inn på forbrukerportalen.no, KLIKK & KLAG som er
Forbrukerrådets klageveileder. Her finner du oversikt over rettighetene dine,
og gode råd for hvordan du går frem når du skal utarbeid en klage. Du finner
også standard klagebrev som du kan fylle ut med dine egne opplysninger, skrive
ut, undertegne og sende til motparten. Ta vare på en kopi av brevet.
Jeg fikk to av disse sms'ene i går. Slettet den ene og beholdt den adnre.
Idag sendte jeg en mail til mailadressen Glitterchick informerte oss om lengre oppe i tråden her, hvor jeg ba dem umiddelbart om å slette meg fra evt. lister jeg sto på.
Har også fått ei slik melding. Har ikkje gjort nokon ting med den så langt. Eg gidd ikkje bruke tid og pengar? på å sende stopp til noko eg aldri har sagt at eg skal ha iallefall. Har berre fått den ein gong da, men kva bør ein eigentleg gjere om det ikkje stopper?
Jøss, jeg ble akkurat ringt opp fra Direktmedia AS.
En hyggelig fyr presenterer seg og sier de nå har slettet meg fra alle lister de har og at jeg ikke kommer til å motta flere sms'er fra dem :D
Grunnen til at de hadde meg på sin liste var at jeg hadde vært med på en eller en annen julekalender før jul i fjor. Tydligvis har jeg ikke lest godt nok på betingelsene for å være med på denne kalenderen.
Uansett, profft av dem å ringe meg opp etter den mildt sagt irriterte mailen jeg sendte dem i dag. Kan med andre ord anbefales :riktig: