Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kvalitet my ass (Katvig)

#1

Fibi sa for siden:

:mumle:

Jeg pleier alltid å kjøpe Katvig til ungene på nett. Men en gang jeg var i Stavanger, så klarte jeg ikke motstå fristelsen, og kjøpte en grønn midiapple kjole til Malin. Katvig er omtrent synonymt med kvalitet i mine øyne, og jeg har bare hatt veldig gode erfaringer med klæren. Frem til nå. :sur:

Kjolen har, etter tre vask på 30 grader (ingen tørketrommel, selvsagt) raknet i sømmene under armene.

Jeg har selvsagt kastet kvitteringen for lenge siden (kjøpte den i slutten av mai), så jeg kan ikke reklamere heller. Pokker, altså! Jeg får bare levere den til mormor som er sykyndig, så får hun se om hun kan fikse den. Det er nemlig en av favorittkjolene, så jeg må få fikset den. (Dessuten er Malin og Leo så søte i matchende klær. Han har nemlig sommerdrakten i samme stoffet. ) :sukk:


#2

Tertit sa for siden:

Jeg hadde levert den tilbake til butikken, selv om kvitteringen er kastet.


#3

Fibi sa for siden:

Kan jeg det, altså?


#4

Ibidelma sa for siden:

Jeg hadde levert tilbake uansett!! Det er 1 års garanti som regel, og jeg regner med at de ikke hadde den kjolen i fjor..Uansett, verd å prøve!
Når jeg klager på klær så har jeg aaaaldri kvitteringen...er for distre til å ta vare på den. Verre er det med voksiposen til snuppa som har revnet og som jeg ikke har kvitteringen på...Slike ting mååå man ha kvittering på...


#5

Fibi sa for siden:

Vanligvis er det "bare å kjøpe en ny", men når det er en kjole til nesten 300 kroner, så er det litt trasig at den blir ødelagt etter tre vask. Spesielt når Katvig generelt har veldig god kvalitet.

Jeg skal innom byen på lørdag, på vei til Iset. Kanskje jeg skal stikke innom da. :gruble:


#6

kokosbolle sa for siden:

Send en mail til Katvig hvor du forklarer problemet. Det gjorde jeg når en genser vasket etter vaskeanvisningen krympet til nyfødtstr. De sa at det bare var å levere den i butikken, for det var en reklamasjon. Jeg hadde kvitteringen da, men dersom du betalte med kort ville jeg ha søkt opp kjøpet på nettbanken din og printet ut kvitteringen. Det står ikke hva som ble kjøpt, men at du brukte 300 der. Det er verdt et forsøk.


#7

Fibi sa for siden:

Tror dessverre jeg betalte kontant. Dumme meg, som alltid bruker kort til vanlig. :knegg:


#8

Ibidelma sa for siden:

Det var akkurat det jeg gjorde da jeg kjøpte voksiposen. Hadde fått en pengegave fra besteforeldrene. Typisk at det skjer noe når man har betalt kontant.

Men tror du får ny kjole uansett!!


#9

Fibi sa for siden:

Nå sjekket jeg nettbanken, og der fant jeg transaksjonen hos Capone Kids på 279. :D


#10

kokosbolle sa for siden:

Så bra! Vi var alltid behjelpelige med kunder som kunne vise bankutskrift i butikken jeg jobbet i før, så dette bør gå bra.


#11

Fibi sa for siden:

Da er det bare å tusle innom da. :D


#12

krystallklart sa for siden:

Jeg reklamerer stadigvekk på ting uten kvittering. Den viktige delen er bare å være innom butikken så ofte og handle så masse at det ikke hersker noen tvil om at det er kjøpt der. :knegg:
Jeg fikk ny den bodyen som gikk i stykker da jeg var hos deg i går, hadde ikke kvittering. Fikk ikke spm. en gang.


#13

Fibi sa for siden:

Det er faktisk første og eneste gangen jeg har handlet der. :knegg: Men det er jo den eneste butikken i stavanger som fører Katvig, og i tillegg har jeg bankutskriften som viser beløp og butikk. Får se om jeg orker å stikke innom før jeg reiser ut til Iset på lørdag.


#14

Dixie Diner sa for siden:

Ja men folk er jo redde deg. :knegg:


#15

Fibi sa for siden:

Krystall kan gå innom med skjørtet for meg! :jupp: Flinke dama skaffer meg vel tilgodelapp på doble beløpet! :knegg:


#16

krystallklart sa for siden:

:knegg:


#17

Daisy sa for siden:

Jeg tror ikke man trenger kvittering for å reklamere. Det er feil på varen og butikken må ta det med produsenten igjen. Det er bare om å gjøre at det kan sannsynliggjøres når det er kjøpt, slik at det ikke er utover reklamasjonstiden. Når det gjelder en kjole fra sommerens kolleksjon så skal jo ikke det være så vanskelig!


#18

Bloppy sa for siden:

De kanfaktisk iflg forbrukerkjpsloven kreve å få reparere det i stedet for å gi ut ett nytt produkt eller tilgodelapp... Men jeg håper de er greie med deg da, så du får en ny, eller penger tilbake:jupp:


#19

Fibi sa for siden:

Det ble reperasjon, gitt. Måtte til og med betale for å få kjolen sendt hjem til meg. (Bor ikke i byen.) :snill:


#20

Nooria sa for siden:

Utrolig dårlig service! Den butikken vil ikke jeg handle på!


#21

Dixie Diner sa for siden:

Eh, måtte DU betale for å få kjolen sendt hjem? :dåne: Hva slags butikk var det? Der skal ikke jeg handle.


#22

Teofelia sa for siden:

:sjokk: Kan du si hvilken butikk det er snakk om, så jeg vet hvor jeg absolutt ikke skal handle?

#23

Fersken sa for siden:

Heldigvis har de Katvig på flere butikker i området nå, håper de er litt greiere der!


#24

Dixie Diner sa for siden:

Den helt oppe på M44 (Bryne) er helt fantaaastisk! Utrolig god service. Der skal jeg handle mye!


#25

Fibi sa for siden:

Dette var på Capone Kids i Stavanger. Holder meg til netthandel fra nå av.


#26

krystallklart sa for siden:

Fy fader, gjett om jeg skal klage og bære meg over det neste gang jeg er innom der. Skal late som om jeg har tenkt å handle masse, da jeg plutselig kommer på dette og kutter ut salget i redsel for at det samme skal skje meg. :nemlig:


#27

Dixie Diner sa for siden:

Krystallklart, det var litt smart faktisk, for jeg synes de skal få høre dette. Mulig de skjerper seg da?


#28

krystallklart sa for siden:

Man kan hvertfall håpe. :nemlig:


#29

Interference sa for siden:

Jeg kan bli med deg, så kan du liksom fortelle meg dette når jeg er på vei til å handle. Så får de seg nok en støkk.


#30

Fibi sa for siden:

Ja! :jupp:

Men jeg holder meg til netthandel fra nå av. :nemlig: Hun der sukkersøte dama som driver butikken er EKSTREMT behjelpelig, på grensen til manisk. "Trenger du lue? Trenger du strømpebukse? Vi har fått inn noen (rådyre) sokker fra Gant som er SÅÅÅÅ søte til små gutter, vil du se?" osv osv osv.


#31

krystallklart sa for siden:

:jupp: :hyper:

:urk:


#32

Stavangerjentå sa for siden:

Signerer på at Capone Kids har møkkaservice.


#33

Bloppy sa for siden:

Skjønner synspunktene deres her. Men de har faktisk forbrukekjøpsloven bak seg her.

Kan på en måte forstå at de forholder seg til den. De leker ikke butikk heller...


#34

Java sa for siden:

De leker ikke butikk, nei, men kundene står også fritt å velge hvor man vil handle. Jeg vil ikke handle et sted der jeg selv må betale for frakt av reparerte varer det i utgangspunktet var en feil på.


#35

Dixie Diner sa for siden:

Nemlig!


#36

Fibi sa for siden:

:nemlig:

Nå kom kjolen i posten for et par dager siden. Den så helt grei ut og sømmene virket solide. Men jeg kommer likevel ikke til å handle der igjen.


#37

Avelonia sa for siden:

Når sømmen er gåen, fikser jeg det lett selv jeg altså. :D


#38

Dixie Diner sa for siden:

Det er det jo mange som kan, men her er det jo snakk om et prinsipp. Når man kjøper kvalitet, forventer man å få det man betaler for. ;)


#39

Teofelia sa for siden:

Du får nok ikke bli markedssjef i min bedrift … :niks:

Signerer ellers Kanne.


#40

Bloppy sa for siden:

He he.. Jeg sier ikke at de gjør det mest kundevennlige og serviceinnstilte her. Jeg synes IKKE dette er god service. Men de har loven på sin side...


#41

Fibi sa for siden:

Loven meg her, og loven meg der. Hadde de tenkt litt mer service, så hadde de kanskje ikke mistet kunder. Greit, det var bare 30 kr, men likevel...


#42

Left sa for siden:

Det kan vel de fleste klare, men når man kjøper en vare, så forventer jeg at den skal være i orden litt mer enn et kvarter. Og det er butikken som skal fikse om varen ikke er som den skal være. Og de skal jaggu meg sende den ferdig reparert fraktfritt til meg også. I tillegg til å måtte reise inn til byen for å bytte den, som jo også koster litt, så skulle jeg vært nødt til å betale for å få den reparert tilbake? Aldri i livet.
Da hadde jeg aldri handlet der igjen, og jeg skulle spredt ryktet godt.


#43

Erica sa for siden:

Ja, det var bare 30 kr, men hvis det er bare for deg som privatperson er det ihvertfall BARE for dem som firma. Dette var dårlig service!


#44

Fibi sa for siden:

My point exactly.


#45

Harriet Vane sa for siden:

Lamegse, altså, når noe går i stykker så forventer jeg at det skal være som da pizzasteinen vi hadde fått i gave fra Kitch'n sprakk. Vi kom ned i butikken på Storo, som forøvrig var en helt annen enn der pizzasteinen var kjøpt. Vi kom inn, fortalte at steinen var sprukket og uten så mye som å åpne esken, lee på et øyelokk eller mukke, sa damen med et smil at vi bare måtte ta en ny eller ta varer for tilsvarende pris. Vi tok en ny og tuslet fornøyd ut av butikken.


#46

Fibi sa for siden:

Det er slik servicen bør være. :nemlig:


#47

Dixie Diner sa for siden:

Ja, og da har man lyst å anbefale butikken videre. Det skumle er jo at om en person blir fornøyd forteller vedkommende det kanskje til et par andre. Men om en person blir skikkelig misfornøyd forteller han/hun det kanskje til et dusin andre.


#48

Harriet Vane sa for siden:

Ja, for da kommer jeg jo tilbake. Og bruker mer penger. Og forteller andre om hvor koselige de er på Kitch'n på Storo. :værsågod:

#49

Fibi sa for siden:

Nettopp. Opplever man god service, så fungerer det som gratis reklame. Opplever man dårlig service... Vel for å si det sånn, så er det ikke mange av mine venner og bekjente som kommer til å handle på Capone Kids i Stavanger mer. :knegg:


#50

Dixie Diner sa for siden:

Nei, jeg styrer glatt unna dem fra nå av. :nemlig:


#51

Left sa for siden:

Akkurat sånn burde det være.
Slik var det da jeg måtte bytte piratbuksen til sønnen min også, fordi de hadde sydd fast strammestrikken inni, slik at den ikke kunne strammes. Han er mager som ei stingsild, så det gikk dårlig uten den strikken. Hun kikket ikke på kvitteringen eller noe, bare gikk og fant en ny bukse, sjekket at den var i orden og dett var dett. DER skal jeg handle flere ganger. Enda flere ganger heter det kanskje :knegg: De har veldig mye fint der.


#52

Interference sa for siden:

Capone kids på kvadrat derimot, der har de kjempeservice!
veldig fornøyd etter et par turer innom


#53

Shamu sa for siden:

Der liker jeg meg også :jupp:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.