Jeg pleier alltid å kjøpe Katvig til ungene på nett. Men en gang jeg var i Stavanger, så klarte jeg ikke motstå fristelsen, og kjøpte en grønn midiapple kjole til Malin. Katvig er omtrent synonymt med kvalitet i mine øyne, og jeg har bare hatt veldig gode erfaringer med klæren. Frem til nå. :sur:
Kjolen har, etter tre vask på 30 grader (ingen tørketrommel, selvsagt) raknet i sømmene under armene.
Jeg har selvsagt kastet kvitteringen for lenge siden (kjøpte den i slutten av mai), så jeg kan ikke reklamere heller. Pokker, altså! Jeg får bare levere den til mormor som er sykyndig, så får hun se om hun kan fikse den. Det er nemlig en av favorittkjolene, så jeg må få fikset den. (Dessuten er Malin og Leo så søte i matchende klær. Han har nemlig sommerdrakten i samme stoffet. ) :sukk:
Jeg hadde levert tilbake uansett!! Det er 1 års garanti som regel, og jeg regner med at de ikke hadde den kjolen i fjor..Uansett, verd å prøve!
Når jeg klager på klær så har jeg aaaaldri kvitteringen...er for distre til å ta vare på den. Verre er det med voksiposen til snuppa som har revnet og som jeg ikke har kvitteringen på...Slike ting mååå man ha kvittering på...
Vanligvis er det "bare å kjøpe en ny", men når det er en kjole til nesten 300 kroner, så er det litt trasig at den blir ødelagt etter tre vask. Spesielt når Katvig generelt har veldig god kvalitet.
Jeg skal innom byen på lørdag, på vei til Iset. Kanskje jeg skal stikke innom da. :gruble:
Send en mail til Katvig hvor du forklarer problemet. Det gjorde jeg når en genser vasket etter vaskeanvisningen krympet til nyfødtstr. De sa at det bare var å levere den i butikken, for det var en reklamasjon. Jeg hadde kvitteringen da, men dersom du betalte med kort ville jeg ha søkt opp kjøpet på nettbanken din og printet ut kvitteringen. Det står ikke hva som ble kjøpt, men at du brukte 300 der. Det er verdt et forsøk.
Det var akkurat det jeg gjorde da jeg kjøpte voksiposen. Hadde fått en pengegave fra besteforeldrene. Typisk at det skjer noe når man har betalt kontant.
Jeg reklamerer stadigvekk på ting uten kvittering. Den viktige delen er bare å være innom butikken så ofte og handle så masse at det ikke hersker noen tvil om at det er kjøpt der. :knegg:
Jeg fikk ny den bodyen som gikk i stykker da jeg var hos deg i går, hadde ikke kvittering. Fikk ikke spm. en gang.
Det er faktisk første og eneste gangen jeg har handlet der. :knegg: Men det er jo den eneste butikken i stavanger som fører Katvig, og i tillegg har jeg bankutskriften som viser beløp og butikk. Får se om jeg orker å stikke innom før jeg reiser ut til Iset på lørdag.
Jeg tror ikke man trenger kvittering for å reklamere. Det er feil på varen og butikken må ta det med produsenten igjen. Det er bare om å gjøre at det kan sannsynliggjøres når det er kjøpt, slik at det ikke er utover reklamasjonstiden. Når det gjelder en kjole fra sommerens kolleksjon så skal jo ikke det være så vanskelig!
De kanfaktisk iflg forbrukerkjpsloven kreve å få reparere det i stedet for å gi ut ett nytt produkt eller tilgodelapp... Men jeg håper de er greie med deg da, så du får en ny, eller penger tilbake:jupp:
Fy fader, gjett om jeg skal klage og bære meg over det neste gang jeg er innom der. Skal late som om jeg har tenkt å handle masse, da jeg plutselig kommer på dette og kutter ut salget i redsel for at det samme skal skje meg. :nemlig:
Men jeg holder meg til netthandel fra nå av. :nemlig: Hun der sukkersøte dama som driver butikken er EKSTREMT behjelpelig, på grensen til manisk. "Trenger du lue? Trenger du strømpebukse? Vi har fått inn noen (rådyre) sokker fra Gant som er SÅÅÅÅ søte til små gutter, vil du se?" osv osv osv.
De leker ikke butikk, nei, men kundene står også fritt å velge hvor man vil handle. Jeg vil ikke handle et sted der jeg selv må betale for frakt av reparerte varer det i utgangspunktet var en feil på.
Det kan vel de fleste klare, men når man kjøper en vare, så forventer jeg at den skal være i orden litt mer enn et kvarter. Og det er butikken som skal fikse om varen ikke er som den skal være. Og de skal jaggu meg sende den ferdig reparert fraktfritt til meg også. I tillegg til å måtte reise inn til byen for å bytte den, som jo også koster litt, så skulle jeg vært nødt til å betale for å få den reparert tilbake? Aldri i livet.
Da hadde jeg aldri handlet der igjen, og jeg skulle spredt ryktet godt.
Lamegse, altså, når noe går i stykker så forventer jeg at det skal være som da pizzasteinen vi hadde fått i gave fra Kitch'n sprakk. Vi kom ned i butikken på Storo, som forøvrig var en helt annen enn der pizzasteinen var kjøpt. Vi kom inn, fortalte at steinen var sprukket og uten så mye som å åpne esken, lee på et øyelokk eller mukke, sa damen med et smil at vi bare måtte ta en ny eller ta varer for tilsvarende pris. Vi tok en ny og tuslet fornøyd ut av butikken.
Ja, og da har man lyst å anbefale butikken videre. Det skumle er jo at om en person blir fornøyd forteller vedkommende det kanskje til et par andre. Men om en person blir skikkelig misfornøyd forteller han/hun det kanskje til et dusin andre.
Nettopp. Opplever man god service, så fungerer det som gratis reklame. Opplever man dårlig service... Vel for å si det sånn, så er det ikke mange av mine venner og bekjente som kommer til å handle på Capone Kids i Stavanger mer. :knegg:
Akkurat sånn burde det være.
Slik var det da jeg måtte bytte piratbuksen til sønnen min også, fordi de hadde sydd fast strammestrikken inni, slik at den ikke kunne strammes. Han er mager som ei stingsild, så det gikk dårlig uten den strikken. Hun kikket ikke på kvitteringen eller noe, bare gikk og fant en ny bukse, sjekket at den var i orden og dett var dett. DER skal jeg handle flere ganger. Enda flere ganger heter det kanskje :knegg: De har veldig mye fint der.