Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Knurr! Er det lov til å skrive av seg litt frustrasjon her?

#1

Kanina sa for siden:

:kjevle::badmood::sur::gaah::realmad:

Vognunderstellet mitt er ødelagt, og butikken som ligger i Nederland skal sende meg et nytt, mot at jeg først sender inn det gamle. Greit nok. Så sender de meg melding om at de har understellet mitt klart, og at jeg bare kan sende inn mitt gamle.

Jeg tar med meg skiten på det såkalte postkontoret, drar til og med ned til byen for å sende det fra et skikkelig postkontor (trodde jeg) så jeg er sikker på at alt går riktig for seg. Jeg betaler porto, og får en pakkelapp jeg skal fylle ut. Jeg får beskjed om å fylle inn verdi, men siden det er en "repair/return"-sak, og jeg ikke aner hva verdien på en halv vogn er, lar jeg være, og postfunksjonæren sier det er OK.

Så går jeg og venter på mitt nye understell, men i stedet for hentelapp, dukker det etter nesten en uke opp en melding om ufortollet sending til utlandet, hvor jeg blir bedt om å oppgi peronsnummer og signatur på at posten kan fortolle for meg, samt et proforma-skjema hvor jeg skal fylle ut alt mellom himmel og jord, inkl pakkens verdi, som tydeligvis var veldig viktig. Da ble jeg en smule eitrende forbanna, og ringte kundeservice, som hjalp meg med å fylle ut skjemaet og forklarte at slik måtte det være. Siden jeg ikke gidder å betale enda mer i porto bare fordi postkontoret var helt udugelige, går jeg innom der i går, og leverer begge arkene, som de skal sende til postens godssenter.

Men, alt var ikke vel ennå. I dag fikk jeg gud bedre meg de samme papirene på nytt, med beskjed om at proforma-faktura med verdi mangler. Denne gangen var det min ferdig utfylte og signerte fortollingsfullmakt (kopi), samt et blank skjema av samme type som jeg jo allerede har fyllt ut. Så jeg ringte kundeservice og fikk snakke med utenlandsavdelingen. Damen i telefonen skjønte min frustrasjon, men det hun ikke kunne forstå, var hvordan i huleste jeg hadde rukket å få brevet med kopi av det brevet jeg sendte i går, i dag, det var jo fysisk umulig! (På dette puntket måtte vi faktisk le litt). Ja, ja, hun skulle sjekke nærmere til i morgen og ringe meg opp da.

Men er det virkelig mulig for en bedrift å være 1) så udugelige og uvitende, og 2) så utrolig vrange og byråkratiske??

Med begge brevene fulgte kopi av pakkelappen, så jeg sendte en mail til butikken i Nederland om at jeg kunne fakse denne over til dem som bevis på at pakken er på vei. Heldigvis er de litt mer service-innstilte enn posten, og har sendt pakken i dag, visstnok!


#2

Left sa for siden:

Jeg kan LOVE DEG at det er mulig.
Posten er Norges største vernede bedrift. Vet ikke hvor mange ganger det har vært tull med levering av pakker etc. Kommer med pakkelapp, og pakken er ikke der, for den ligger fortsatt på sorteringsavdelingen. Får pakkelapp hit hvor jeg bor på studenthybel, og pakka blir sendt til huset vårt 8 mil unna, som vi har meldt flytting fra for 2 ÅR siden. Eller de klarer å sende tilbake pakken før fristen for henting er gått ut. Har også opplevd å vente så lenge på en pakke, fordi de rotet det til, at tøyet jeg hadde bestilt til mini var blitt for lite :(
Skikkelig festlig. Og jaggu vil de ha betalt for tjenestene sine. Da får de levere også. Veldig synd det ikke finnes en konkurrent.


#3

Elin sa for siden:

Overbyråkrati på sitt verste! Skrekk og gru! :nemlig:


#4

Kanina sa for siden:

det der er en fornærmelse mot de som jobber i vernede bedrifter :knegg:


#5

Hobbes sa for siden:

Det har virkelig gått helt nedenom og hjem etter at Posten ble privat bedrift. Mamma jobbet i Posten i alle år, men da de ble privat sluttet hun.


#6

zeppelin sa for siden:

Æsj så irriterende!


#7

Aminta sa for siden:

Gosh, men Bugaboo sin service pleier å være utmerket da. Min venninne hadde noe problemer med at bremsen ikke låste seg helt, bare på de to første hakkene og ikke det siste. Og hun fikk nytt understell levert på døren av upc få dager etter at jeg hjalp henne å skrive klage-mail. Og det gamle understellet kunne vi gjøre hva vi ville med.
Dette her var jo bare fryktelig irriterende.


#8

Hobbes sa for siden:

Jeg har akkurat samme problemet, og har ikke fått nytt understell, men nye deler til understellet. Når det ikke ble bedre etter å ha byttet ut de delene, i tillegg til at vi fikk tilsendt feil deler først, måtte vi dokumentere med bilder og greier. Har fortsatt ikke fått noen løsning på problemet. Kundeservice'n til Babytrader, ihvertfall, har tapt seg.


#9

Aminta sa for siden:

Jeg har alltid gått direkte til Bugaboo, Natalie stort sett.
Så lenge man vet serienr. så går det greit, og det står jo på vognen.


#10

Left sa for siden:

Ja. det tenkte jeg ikke på. Unnskyld! Du har jo helt rett :realmad:


#11

Left sa for siden:

Jeg har også jobbet i Posten i mange år, men det var bare omorganisering på omorganisering, så fant på noe annet.
Det var rett og slett flaut å si hvor man jobbet.


#12

Kanina sa for siden:

Ja, jeg har hørt om andre som har fått nytt understell uten å måtte returnere. Men nå har de vel skjerpet inn litt. jeg skjønner jo at de vil ha det gamle tilbake, slik at de evt kan undersøke hva som er galt, og kartlegge feilene for fremtidig forbedring av designet, bl.a. Jeg har hatt flere reklamasjonssaker: først var det en ødelagt spenne på fempunktsselen, dette sendte jeg bilder av, og fikk tilsendt et sett med seler til å feste på rammen i stedet for de opprinnelige. Så mista vi bøylen i gulvet, slik at den hvite knappen knakk, og da fikk vi tilsendt ny gratis fra babytrader (det er jo mulig at den var skadet opprinnelig, men at vi ikke oppdaget det før den spratt løs i fallet...). Og i dag skal de altså ha sendt avgårde det nye understellet, etter at både de og Bugaboo har sjekket at det fungerer som det skal. Jeg er fornøyd med den servicen, jeg. Bare synd at jeg ikke har fått noen "lånevogn" fra Babytrader, men samtidig skjønner jeg at det ville vært urimelig mye styr med sending fram og tilbake.

Jeg har tenkt litt på dette brevet som kom så fort tilbake til meg. Antakelig har postfunksjonæren i Grensen fakset papirene mine over til godssentralen, og enten glemt den ene siden, eller at noe gikk galt med faksen. I så fall var det jo snilt av post-damen, da. Men jeg ble litt sjokkert da jeg klaget over at jeg ikke hadde fått ordnet alt med en gang, og hun svarte at "det er jo kundens ansvar å merke pakken riktig". Og hvordan skal jeg vite om jeg har merket pakken riktig, uten å spørre de som angivelig har greie på det? :herregud:

:mumle: og atter :mumle:


#13

Aminta sa for siden:

Men jeg synes godt de kunne sendt deg nytt understell før du måtte sende det gamle, selv om jeg også forstår at de evnt. vil ha det tilbake. Men hvis ikke blir man jo uten vogn, og ikke alle har flere vogner liksom.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.