Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Noen spørsmål ang bryllup

#1

Trixie sa for siden:

Leie bil? Hvor????
Lokale er vi igang med.
Kjole og klær er jo selvsagt.
Middag eller buffet???
Må man ha taler, toastmaster og sanger?

Det er så mange ting. Og jeg er ikke ferdig med å planlegge dåpen en gang, sukk.


#2

Divine sa for siden:

Nei, man MÅ ikke. Vi hadde ikke. Nå hadde vi et lite bryllup, men hadde vi hatt et større et, så hadde jeg likevel ikke ønsket verken taler, toastmaster eller (gud forby) sanger.

Jeg synes dere skal gjøre akkurat det dere har lyst til.


#3

Mikkeline sa for siden:

Vi hadde ingen sanger (les ferdiglaget sanghefte) Ingen av oss er spesielt begeistret for den type allsang, så vi la ikke opp til det. Om noen tanter hadde laget sang hadde vi selvsagt ikke nektet dem å legge dem frem altså ;)


#4

Divine sa for siden:

Jeg er kjip nok til å ville ha advart på forhånd om at sanger ikke var ønsket. :intens motvilje:


#5

Mikkeline sa for siden:

Jeg var så kjip....helt sikkert derfor det ikke kom noen sanger heller ;)

Så at jeg skrev det litt klønete, men poenget mitt var at OM noen hadde laget sang og lagt dem på bordet eller delt dem ut underveis, så hadde jeg nok svelgt en hårete kamel og prøvd å fokusere på at de faktisk hadde gjort noe som de mente var en hyggelig gest. Jeg hadde ikke hoppet opp fra stolen og revet arkene ut av hendene på dem. :knegg:


#6

Malus sa for siden:

En kompis til broder'n hadde en skikkelig fin bmw, og fikk han til å kjøre oss fra kirka til fotograften, og videre til selskapet. Han syns bare det var stas å bli spurt, og som takk fikk han ei flaske god vin.

Vi hadde selskapet på restaurant, men 3-retters middag.

Toastmaster er bra å ha, ellers tror jeg fort det blir mye man må passe på selv, mens man helst bare bil kose seg å ikke tenke på organisering. Onkelen min var toastmaster hos oss. Tenk på om du tror noen av gjestene kan gjøre en bra jobb?

De som ville holde tale g abeskjed til toastmaster.
Vi hadde to sanger som jeg hadde skrevet, og disse ble delt ut sammen med menyen.


#7

Imma sa for siden:

Taler, store eller små, synes jeg må til.
Sånner tillagede sanger er jeg ikke fan av, men en eller to vakre kjærlighetssanger synes jeg er svært så passende og rørende.
Har dere lyst på litt organisert morro, noe som kan være med på å løse opp stemningen om det er mange som ikke kjenner hverandre, så er en toastmaster en god ide. Da slipper der å tenke på det.
Om det er buffet eller middag spiller liten rolle. Men nattmat er en god ide da slike fester pleier å vare en stund.


#8

TBM sa for siden:

Jeg synes det er veldig å ikke gjøre det man tror man MÅ, men at dere isteden setter av tid til å finne ut litt mer om hva dere ØNSKER.

Jeg er enig i at om noen gjester kommer med en sang, så overlever man vel det, men dere kan jo legge noen føringer på forhånd om dere ikke ønsker det.

Lykke til!


#9

Susse sa for siden:

Vi hadde ikke sanger osv. heller ikke toastmaster, men så hadde vi jo også et bittelite bryllup. Noen taler ble det, men vi var blitt enige på forhånd at ingen av oss hadde tenkt å si noe. Fedrene våre holdt tale begge to, forloverne også, det var hyggelig.
Vi hadde veteranbil som en kompis av pappa kjører, det var en overaskelse vi ikke visste om på forhånd. Om dere kjenner noen med en fin bil kan dere vel spørre pent ? Jeg hadde ikke blåst masse penger på fancy transport !
Middag eller hva en skal spise kommer jo veldig ann på årstid. Vi hadde koldtbord både pga økonomi og fordi vi har mange med ulike allergier i familien og alle kunne derfor finne noe å spise uten for mye styr.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.