Jeg får ikke slått sammen understellet, eller vippet over styret på min Bugaboo Cameleon. Noen som har vært borti det samme og vet hvordan jeg fikser det? Til vanlig slår jeg aldri sammen vognen så er ikke noe problem til vanlig, men nå skulle jeg hatt den ned i transportbagen og da må jeg få den flat. Jeg har prøvd å sprute silikon (den sprayen som fulgte med) inn i den svart plastdingsen men det hjalp ikke. Det er bare den ene siden som ikke vil.
Send gubben på den med skrutrekker. Funker på alt her i huset iallfall..
Får du ikke opp den hvite dingsen? Sitter den fast liksom, eller får du den opp uten at det "løsner"? Hender jeg må røske litt i vogna for at det skal gå.
Gubben har vært på den med skrutrekkeren alt, men fikk ikke løsnet noe som helst. :knegg:
Jeg får dratt opp den hvite dingsen. Ettersom mannen så så går vaieren like langt opp på begge, men det mangler liksom et klikk eller noe, for at den skal kunne lee seg.
Hvis vognen har slått oppe lenge må en ofte bruke litt makt og lirkig for å få den sammen. Jeg har ikke Bugaboo, men slet i over en uke med å få sammen sovevognen som hadde stått i barnehagen. Det gikk til slutt, men gikk mye tid gitt. Den kan ikke rett og slett ha grodd litt fast?
Den kan det, men nå har jeg prøvd lenge synes jeg. Ikke hver dag da. Vi smurte den i kveld. Kanskje det hjelper hvis den får stå og godgjøre seg til i morgen.
Tror kanskje vi bare må prøve virkelig rå makt i morgen. Sette meg på understellet eller noe. Knekker det så knekker det. Uansett så kan den jo ikke brukes som den skal nå.
Ingen som har prøvd å åpne de svarte dingsene for å komme inn i leddet?
Jeg ville kontaktet Bugaboos kundeservice (Natalie spesielt) og forklart problemet sammen med krav om nytt understell. (Oppgi serial number.)
De pleier å ha så god service at de sender deg nytt understell med ups.
Vognen er over tre år, så ingen garanti som gjelder på den. Bugaboo sender nok ikke noe nytt understell til meg da. Noe slitasje må det jo bli på delene etterhvert.
Jeg har snakket med Babyshop i dag og hvis jeg leverer den inn til reperasjon der så får jeg låne et nytt understell. Problemet løst. :glis:
Så kjekt! Det var jo litt service i hvertfall. Jeg husker ikke hvor lenge garantien gjelder, men jeg forventer jo at vognen skal holde i noen år også da.
Nei vognen er tydligvis ikke ment å holde. Fikk svar fra BS i dag og siden garantien er gått ut og de ikke klarer å reparere vognen, så må jeg kjøpe nytt understell til 2900kr. :eek: Er det mulig?
Nei. Fikk bare en telefon fra BS nå nettopp. De hadde fått tilbake understellet med den beskjeden. Ble litt paff så jeg fikk ikke spurt så mye mer. Ikke akkurat imponert over Bugaboo nå nei.
Nei jeg kjøpte vognen før den ble lansert i Norge. Den er over tre år gammel. Skal få hentet understellet mitt og høre hva som var problemet. Så får jeg heller sende en mail til Natalie og høre hva hun sier om saken. Hvis det er sånn at man ikke kan få reparert vognen etter garantiperioden så er ikke det en vogn jeg kan anbefale lenger ihvertfall.
Nei,det er for dårlig synes jeg. Bør jo være mulig å reparere etter 2 år. Er en ganske dyr vogn og da bør den holde lenger enn garantiperioden.
Husker den skruen til å regulere håndtaket på min gamle buggis knakk,fikk nytt understell og beskjed om å bare kaste det gamle understellet. Virker som om de ikke gidder å reparere,bare erstatte og det er dårlig.
Håper det order seg:nemlig:.
@era: Understellet ble sendt til Nederland for reparasjon. Skulle tror det ville vært enkelt for dem å bytte den delen som var ødelagt. Ikke pålegge meg å kjøpe et dyrt understell for å kunne bruke vognen. Vi har ikke brukt vold på den, kun mye smøring for å se om vi kunne få hva-det-nå-var til å løsne.
Har sendt mail til Natalie nå. Får høre hva hun sier, om det er slik "servicen" er på vogner etter garantien er utløpt.
Men jeg vil ikke kjøpe et helt understell bare fordi Bugaboo ikke vil bytte en del på det jeg har. Da kjøper jeg meg heller en annen vogn, og bruker den jeg har til hjemmevogn. Den kan jo brukes, den blir bare ikke flat slik at jeg får den ned i transportbagen.
Som sakt er du i oslo ommrådet kan jeg se på det, får du delen kan jeg bytte osv. Får du ikke tak i Natalie(mye babyproduksjon der i gården) prøv Anna samme @osv.
nå er det sånn at det er forhandler som er ansvarlig ikke bugaboo og det er da de som ev skal kunne rep.sende til rep.
(det høres ut som det kan være fjæra som har satt seg fast, man åpner trekkern opp i sporet igjen med hekklenål)
@era: Hvis du kan fikse slike ting, hvorfor klarer da ikke Bugaboo i Nederland å fikse vognen min? Tviler på at de vil sende meg delen så jeg kan bytte selv, hvis de ikke vil bytte den for meg. Men jeg kan godt ta med meg understellet til Oslo en dag, hvis du vil se på det for meg. :) Må bare få hentet det hjem først.
Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg heller, men om du har sendt det til rep og de ikke får det til så er det velt ikke mulig å reparere da?
Jeg har reparert endel buggiser der bugg.nederland har svart før vi sendte inn at de ikke ville vi skulle sende dem inn og heller gi nytt u/s eller ramme eller hva det nå er som er galt fordi det koster mer å først sende/hente7 reparere/ pakke /sende tilbake- en å sende et nytt hive det gammle.
det har hendt at kunden har kjøpt brukt dvs. ikke har kvittering /på nett eller vogna er for gammal- eller ikke har tid til å vente.
Så det er ofte mulig å reparere ,men det var få i norge som gjorde det.
( Dette gjelder mer og mer for alle vogner)'
Grunnen til at jeg begynnte å rep. var rett og slett mangelen på rep i butikk og å vente på leverandør var helt idiotisk.
en sykkel rep vil stort sett ha utstyr og"knowhove" til å gjøre de fleste rep på vogn foresten...
:gaah:. Starlochen på min Buggis er ødelagt!!!
BS i Oslo kunne ikke hjelpe. Fikk nytt understell i des-06,men produsert i august 06.
Understeller er nesten ikke brukt.....
Har sendt mail til Bugaboo nå,håper de kan hjelpe..... :gaah:.
Dette er for dårlig kvalitet.:mad:
Jeg fikk beskjed om å kontakte reklamasjonsavdelingen i Nederland. Sendte mail til Natali men fikk svar fra Anna. Må ha rammenr mitt så må få hentet understellet mitt hos BS først. treig
Tusen takk, jeg har fått svar derifra og er langt fra fornøyd :gaah:.
Her er hva Bugaboo skrev:
Unfortunately any replacement during your warranty period does not extend the warranty of the stroller.
The warranty starts the date you purchased the stroller and end up 24months later.
We can not extend 24months the warranty if we replace something during the 21st month for example, it wouldn’t be fair for other costumers.
[b][/b]
Det er jo ny garanti på et produkt når man får et etstatningsprodukt fordi opprinnelig vare går i stykker.
Kjenner at jeg koker!!!
Ryktet går fort når man får dårlig service. Jeg er en av de som har fortsatt å skryte og anbefale Bugaboo tross i slakt i div forbrukstester i Norge.
Kommer ikke å anbefale denne vognen hvis ikke Bugaboo fikser dette.
En såpass dyr vogn må man forvente mere av. :nemlig:
Jeg trodde faktisk ikke at garantiperioden ble forlenget når man fikk nye deler. Går det ann å bytte delen da? Altså få kjøpt en ny?
Jeg har også vært veldig fornøyd med vognen og anbefalt den til mange, men jeg er avventende nå til hva Bugaboo kan gjøre for meg. Hvis eneste mulighet etter garantiperioden er å kjøpe helt nye deler, ingen reparasjonsmulighet, så er jo ikke dette en vogn å satse på.
Hos norske forhandlere er det vanlig vet jeg. Har vært i kontakt med norsk forhandler i dag for å få det bekreftet. Hun viste bl.a til kjøpsloven i Norge på 5 år.
Jeg har også vært super fornøyd med Bugaboo og anbefalt den i hytt og gevær og er veldig skuffet over å bli møtt med et slikt svar.
Jeg har liksom synes de har hatt så veldig god service jeg, de gangene jeg har hørt om at det har vært noe, og en gang jeg hjalp venninnen min.
Det her bør de fikse.
Hvordan gikk det med denne vogna egentlig? Nå har nøyaktig det samme skjedd med vår cameleon og den er derfor umulig å få inn i den lille skodan vår. Er det noen som har klart å skru fra hverandre rammen til denne vognen slik at man kan reparere ting selv? Er jo omtrent ikke en eneste synlig skrue på den...
Vognen står fortsatt i butikken. Eieren krangler med Bugaboo om hvordan få reparert. Det må jo gå ann å reparere en slik vogn. Helt utrolig hvor dårlig servicen til Bugaboo er etter at garantiperioden går ut synes jeg. Straks 9 mnd siden sist jeg brukte vognen min. Lillebror er jo snart ferdig med vogn.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.