Jeg bestilte 4 produkter på xxl.no. Jeg mottok 2 av produktene og antok at de siste 2 produktene var i restordre. Likevel sendte jeg en henvendelse til xxl.no hvor jeg ba om leveringsbekreftelse og estimat på når leveransen ville finne sted. Jeg har purret på henvendelsen og i dag satte jeg meg til i telefonkø for å spore opp leveransen.
"Nei, vi sender ikke de tingene vi ikke har tilgjengelig når vi pakker ordren. Da må du legge inn en ny ordre på de utestående tingene." :snill:
"Ville du kjøpe dem, altså? Jamen da må du jo si det! En gang til! Du må da forstå at vi ikke kan sende dem bare fordi du har sagt én gang at du vil ha dem."
Jeg arbeider med logistikk og der er leveringsevne noe vi er veldig opptatt av, så dette er jo en genial ting de har innført! 100% servicegrad hver dag. :åpplaus: Jeg tror jeg tar med meg ideen videre og ser om ikke jeg kan få en velfortjent lønnsøkning for innføringen av dette systemet. :D
I sterk konkurranse med Polar Electronics Servicewhat?, selvsagt, som ikke kunne gi meg lov til å hente klokken etter den var fikset, men MÅTTE sende den i posten. :snill:
Jeg var på en bensinstasjon her en dag. Skulle ha to boller. Og så var det tilbud på sånn tre pk da. Jeg ba om to uten rosiner og en med. Men om jeg skulle benytte meg av tilbudet MÅTTE jeg ha tre like :himle: Selv om hun selv plukket i de, og de ikke lå i pose. Logisk.
Veronal: Vi har hatt en lignende erfaring, men da med hjemkjøring. De stoppet nederst i veien vår (den bratte du vet), konkluderte med at de ikke klarte å kjøre opp der (det er gang og sykkelsti :snill: ) og kjørte rett opp til det lokale postkontoret og leverte de veldig mange kilo tunge varene der. Uten å gi oss beskjed, så det fant ikke vi ut før vi fikk duplikatmelding fra posten ni dager senere. :snill: Og det er jo bare to andre veialternativ de kunne valgt for å levere varene, så om de hadde brukt litt mer enn to hjerneceller ville de funnet frem. Eller eventuelt ringt telefonnummeret til mannen, som stod på følgeseddelen. Og XXL var ikke akkurat strålende på å hjelpe oss med å lokalisere varene, men jeg skal si de fikk fart på seg da duplikatmeldingen lå i postkassen vår og mannen ringte og brukte streng nordnorsk stemme.