Jeg må bare høre om det bare er jeg og venninna mi som har så dårlige erfaringer at vi aldri noensinne kommer til å sette våre ben der mer? Servicen er så elendig at jeg spyr!
Første gangen var jeg der sammen med ei venninne, det er et par uker siden. Hun skulle handle inn en god del utstyr til ei vogn, men måtte ha hjelp til å finne det som passet. Vi prøvde å hykke tak i noen mange ganger, men ingen hadde tid. Joda, de hadde det nok travelt de få som stod der, men da vi fikk beskjed fra ei i kassen om at de andre satt på pauserommet, ble vi litt irritert. Vi stod der i godt og vel en halvtime og ventet uten at noen kunne hjelpe oss, så da gikk vi bare. Det var forresten nesten ingen kunder der den dagen heller. Det var i hvertfall 4-5 ansatte på jobb, og svært lite kunder.
Jeg vet jo at sånne ting kan skje i en butikk når det er travelt, så jeg og mannen gikk inn igjen med godt mot i går, for å finne en vogn. Da var det enda verre! Butikken er veldig stor og uoversiktelig, man ser ikke hvem som er ansatt der engang, så man må gå og lete litt etter noen som kan hjelpe. Jeg lette og lette, og fant to stykker som stod og pratet med noen andre. De ble jo aaldri ferdige, og jeg stod der med en utålmodig på armen og hadde litt dårlig tid. Jeg spurte litt forsiktig om noen kunne hjelpe meg, men nei, jeg måtte bare vente. Joda, greit det, jeg ventet og ventet.
Til slutt gikk jeg bort til kassen der 3 stykker stod. Ei stod og skrev noe på en postit-lapp og ENSET meg ikke da jeg stod der rett foran henne. Hun SÅ ikke på meg engang. Jeg kjente jeg ble skikkelig irritert og spurte om noen kunne være så snille og hjelpe meg med ei vogn? Hun så faktisk ikke opp engang, men svarte bare "nei, du må bort i servide-greia" og pekte bakover i butikken. :snill:
Jeg gikk bak dit og så DEN køen. Ingen kølapp, ikke noe system. Kølapp må man ha i Norge, der køkultur er et totalt ukjent begrep. Folk bare stimet seg sammen i en flokk, man så ikke hvor køen begynte. Det så ut som om noen bare stod der og pratet og kikket på vogner også. Jeg spurte ei om hvor køen begynte og om det var lenge til vi kunne få hjelp, for vi hadde det litt travelt. Nei, hun ene kunne ikke hjelpe oss, for hun skulle ha pause nå. Vi måtte bare vente. Det stod heller ingenting om at det var DER vi faktisk skulle gå for å spørre om hjelp, dette var jo en avdeling for service på vogner, klager osv.
Jeg orker ikke gå inn dit mer, vi var der i 50 minutter uten å få hjelp, og da vi endelig fikk det var det forgjeves, for vogna var ikke sånn som vi trodde, så etter nesten EN TIME gikk vi rasende og tomhendte ut av butikken. Siste gang!
Hvor er det blitt av smil og forespørsler om hjelp? Ikke et BLIKK får man jo engang. Jeg har jobbet i butikk i mange år selv, og hadde jeg oppført meg slik som mange av de på Olsen, hadde jeg fått sparken innen en uke!
Nøyaktig slik jeg har opplevd de på Barnas Hus i Sandvika også! Men jeg har fått veldig god service fra hovedkontoret og fra en avdeling inne i Oslo som ordna opp når Sandvika ikke evnet å putte en OTH slange i en konvolutt og sende den til meg. Kjøpte vogna i april-mai og hadde jeg ikke i fortvilelsen ringt hovedkontoret så hadde jeg fortsatt stått uten slange til dekket på den spiller nye OTHen min enda (fikk den for ca. 1 uke siden, et par dager etter at den andre avd fikk oppdraget).
Merkelig at de ikke forstår at de jager vekk kundene sine ved å behandle folk sånn. Det er greit at man skal ha matpause, men jeg har alltid hørt at kunden kommer først. Det forutsetter jo selvsagt at køen ikke er endeløs, men at man kan se seg mål på å hjelpe en til før man går til pause.
Hvilken vogn var det du så på Iset?
Finn deg forresten en annen butikk - det må vel finnes alternativer?
Helt enig, jeg gikk ofte ut fra pauserommet for å hjelpe kunder om det hopet seg opp da jeg jobbet i butikk. Sånn måtte man jo regne med, og vi fikk alltid skryt for servicen vår.
Jeg så på Babyjogger-vogn, ATS eller noe sånt. De hadde den på tilbud til 1799,-, og den var knallfin, men litt vinglete? Uansett så kunne ikke ryggen legges nok ned til at det er forsvarlig å bruke den til en 5 mndr gammel baby. :sur:
Jeg har sendt mail på denne, men har ikke fått svar enda. Skal ringe på den snart, men tviler på at den ikke er solgt, for en fantastisk pris.
ATS har jeg ikke sett på, men Babyjogger City Elite har vel heller ikke helt 100% flat rygg, men de legges jo så høyt opp, at de kommer ikke i den knekken i setet. Vet at det også finnes spedbarnsinnlegg eller hva de kaller det til flere vogner, slik at det skal kunne brukes fra nyfødt. GT har bla. vet jeg.
Her gikk ryggen bare halvveis ned, ungen satt nesten oppreist selv i liggende stilling. Jeg spurte om tips, og da burde hun nevnt spedbarnsinnlegg, det sa hun ikke noe om. Hun viste meg en Buggis til 2000,- kroner og jeg ble litt ellevill, men også der var ryggen såpass høyt oppe. :sur:
Jeg tror jeg kommer til å gjøre dette ja, for jeg har nå snakket med flere som også har dårlige erfaringer med den butikken og sånn skal det jo ikke være. Jeg kjenner ei som jobber der, så jeg skal høre med henne først, høre hva hun selv har å si. Hun er veldig hyggelig og imøtekommende privat.
Jeg har også opplevd dårlig service på Barnas Hus på Sandvika Storsenter:
Jeg: Har dere beskyttelsestrekk til bil?
Ansatt: Det tror jeg ikke
Jeg: Tror?
Ansatt: Om vi har det så er det borti der (peker)
Jeg: Jeg har kikket der, men jeg fant ikke
Ansatt: Om du ikke fant det så har vi det ikke
Jepp. Oransje, knalltøff. Var på tilbud. Hyyyl! Ikke med bag, bare trille. Jeg vet knapt hvordan en Buggis ser ut, det var hun som sa det var det, og da spurtet jeg jo bort for å se.
Da har jeg sikkert bare vært uheldig. Men jeg klarer liksom ikke helt å forstå at når ansatte kan behandle kunder som luft på den måten (det var jo snakk om flere) så har de bare hatt en dårlig dag alle sammen. Jeg er skeptisk. De trenger nok en oppstrammer.
Det der minner meg om Reflexbutikken i Tromsø. Utrolig dårlig service. Helt elendig. Søsterbutikken derimot har glimrende service, men de har bare klær, ikke utstyr.
Jeg har fått veldig god service når jeg har handlet der, heldigvis. Halv pris på vogn siden den var veldig forsinket fra leverandør, rask til å sjekke på lageret om det var noe vi ikke fant i butikken og hjelp til å få store ting ut til bilen når jeg handlet som høygravid blandt annet.
Nå høres det ikke ut til å være samme butikk engang, får håpe dere har vært ekstremt uheldig.
De er jo en gjeng med rotehuer da! Dårlig med hjelp i den butikken!
Rotete og uoversiktelig er det til tider også. :mad:
Men da Barnas hus kom til Sandvika, dvs si da det het Barnas Verden og låg i samme bygget som Lefdal var det noe helt annet. Stort, ryddig og oversiktelig. God og fin hjelp fikk man også.
Du må ha hatt max uflaks, jeg har aldri opplevd dårlig service der. Jeg fikk til og med lov til å pakke opp sengekanter for å prøve dem i utstillinssenga deres før jeg kjøpte en.
Og da vi så på vogn kom det 2 stykker bort til oss og spurte om vi ville ha hjelp nesten før vi hadde kommet oss til vognene.
Men så har vi jo neket som sa at bøylen på maxi cosien skulle være bak stolen når vi kjørrte da.
Ja det ser ut til at jeg har vært uheldig. Men uansett; man SKAL jo ikke oppføre seg sånn mot kunder, så jeg kjenner jeg ikke klarer å gi slipp på irritasjonen. Mulig jeg er ekstra kresen fordi jeg selv har jobbet i butikk i mange år der fokuset på service var ENORMT. Vi ble hele tiden sendt på service-kurs og deltok i service-konkurranser osv.