Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Tele2 og elendig kundeservice?

#1

Dixie Diner sa for siden:

Jeg har visst maks uflaks på kundeservice-fronten for tiden. Jeg har mobilabonnement fra Tele2, og jeg vet jo at personsikkerheten skal være ordentlig, men det går vel en grense? Jeg og min mann er gift, og vi har i mange år hatt felles regning, altså begge våre abonnement på samme regning. Men regningen står (desverre) i mitt navn og da er det KUN jeg som kan ringe dem. Mannen kan godt ringe, men han må gi røret til meg så jeg kan si fødselsdato og personnummer (noe både han og ellers en haug med andre kunne gjort :snill:). Han får ikke engang, selv om vi er gift, ringe dem for å høre om en regning er betalt. Nei det må JEG gjøre. De vil ikke svare på noe som helst siden det står i mitt navn.

Vel, sånn er det vel bare, og det er sikkert vel og bra, men akkurat nå stresser dette meg skikkelig, for mannen glemte å betale den siste regningen og plutselig var mobilen min sperret. Vi har ikke hustfl og jeg sitter her uten annet enn internett. Jeg bruker telefonen mye i det daglige så jeg er superstressa nå.

Jeg ringte dem fra min manns telefon i går kveld og da fikk jeg beskjed om at det kunne ta 2-3 dager før regningen var registrert. Jeg fikk også beskjed om at jeg selv måtte ringe inn og SPØRRE om regningen var registrert, og be dem åpne mobilen. :dåne: Men jeg kunne altså fakse kvitteringen inn i dag, og så skulle de åpne mobilen så fort de fikk faksen. Javel, det hørtes jo greit ut.

Mannen skulle fakse den fra jobben, og ringte dem først for å høre om hvor den skulle, og samtidig spurte han om en regning som er betalt DOBBELT i mai, uten at vi har hørt noe (han merket det tilfeldigvis nå i dag). De er tydeligvis raske med å sperre mobiler, men betaler man for mye hører man aldri noe.
Vel, dama i telefonen nektet jo selvsagt å svare på noe som helst siden det ikke var jeg som ringte, selv om regningen er betalt fra hans konto. Han kunne heller ikke fakse inn kvitteringen, det var visst bare tull?! :eek:

Han spurte da om de kunne ringe meg opp her hjemme, men nei jeg måtte ringe DEM. Men telefonen min er jo sperret og jeg har ingen annen telefon? Nei men sånn var det bare.

Jeg og mannen skal ut og kjøpe ny mobil med nytt abonnement i dag. Det er ikke første gang vi har trøbbel med Tele2, jeg har mye saftigere historier enn den over, den er jo pinglete. Nå er det slutt.


#2

polarjenta sa for siden:

For et styr. Vi har telenor og er strålende fornøyd med dem, om telefonen blir sperret er det bare å ringe, taste noen trykk og vips så er det i orden.(man må jo ha en telefon for å få gjort det da)
Jeg klarte nemlig det kunststykket å få sperret min, mammas og mannens telefon i fjor sommer, da jeg reiste på ferie og hadde lagt inn en regning med feil forfallsdato eller noe. Og siden jeg er ansvarlig for alle regningene pga at vi har fri familie så ble alle telefonene sperret...Men som sagt det gikk fort å få åpnet dem og jeg trengte ikke snakke med noen.




#5

gajamor sa for siden:

Til og med i det offentlige får man ordnet det meste når man er gift, så dette høres ut som noe forbanna tøv.


#6

Snuta sa for siden:

Takk og lov for at jeg har mob abn fra netcom sier nå jeg.. Har bredbånd og hustelefon fra Tele2, men der har jeg meldt meg helt ut av når noe skal klages på, så det får sambo ta seg av... :D


#7

Nabbe sa for siden:

Eh, vi har Tele2 internett-abbonement, og det står i mitt navn, men gubben ringer da Kundeservice når det er noe. Rart at du må ringe på deres da.


#8

Dixie Diner sa for siden:

Er det sant? Jeg blir så forbanna! Hver eneste gang mannen har ringt har de nektet å si noe som helst før de har fått meg på linjen, og da har jeg bare måttet si fødselsdato og personnummer og navnet mitt, så er det greit. Altså info min mann kunne gitt feks. en kollega som tilfeldigvis var der når han trengte infoen. :snill:

Jeg blir sprø!


#9

krystallklart sa for siden:

Få mannen til å snakke med damestemme neste gang han skal ringe dem. Og ikke glem og sørge for at jeg er der. :knegg:


#10

Interference sa for siden:

:dåne: jeg hadde ikke blitt værende kunde lenge der nei.
kjempefornøyd med netcom


#11

Dixie Diner sa for siden:

:knegg:

Det frister å la en nabo være "meg", gi informasjonen og så etterpå fortelle at hun ikke er meg, og le av "sikkerheten" deres. Men det får vel konsekvenser. :knegg:


#12

Dixie Diner sa for siden:

Jeg hører flere skryte av Netcom så jeg tror jeg skal skifte over til dem.


#13

krystallklart sa for siden:

Har aldri vært så forbanna ever som når jeg hadde Netcom. :gaah:


#14

Gwen sa for siden:

Mannen min kan hjelpe deg med å åpne det igjen i morgen tidlig hvis du sender meg nummeret ditt. :)


#15

Dixie Diner sa for siden:

Ååh! Jobber han der? Hva sier han om dette med sikkerheten da? SKAL det virkelig være sånn? Det er jo en vits? nysgjerrig på hva de ansatte selv sier om dette


#16

Gwen sa for siden:

Han jobber ikke på kundeservice, men sjefer over de som gjør det. :knegg:
Angående sikkerheten så sier han "sånn er det bare". Det finnes mange skrudde mennesker der ute visstnok.
Innimellom går det utover alle andre.

Han skulle se på saken i morgen tidlig og det går greit å bare åpne hvis det er et lite beløp, ellers må det fakses inn kvittering (stemplet av banken).
Gir deg nærmere beskjed om hva som skjer...du får visst en SMS når den blir åpnet. :nikker:


#17

Dixie Diner sa for siden:

Det er bare snakk om 167,- kroner, og de skal være registrert ganske snart, betalte i går ettermiddag. :)
Men altså; selv om det er mange skrudde folk der ute så er det jo ikke mye sikkerhet når man allikevel kan ta alt over telefon? Som jeg sa så kan jo bare mannen min få en kollega til å utgi seg for å være meg? :undrer:

Og når man er GIFT så skjønner jeg heller ikke hvorfor det er sånn? Mannen min kan jo faktisk gå i banken og ta ut penger fra min konto, men å spørre et enkelt spørsmål om en regning, noe som ikke engang er særlig personlig, er ikke lov? Min egen ektemann? Jeg synes dette blir helt sykt. Jeg skal ha et annet abonnement pga dette, for det er jo bare Tele2 som har det sånn, og det er ikke særlig kundevennlig innstilt, for å si det sånn. Jeg bytter faktisk abonnement KUN pga. dette, ellers hadde jeg fortsatt å bruke dem.

PS: tusen takk for hjelpen. :)


#18

Dixie Diner sa for siden:

Hva sier han om det jeg skrev? Jeg er så nysgjerrig på hvordan de tenker, for tankegangen er jo helt merkelig. :knegg:


#19

Gwen sa for siden:

Don't shoot the messenger. :knegg:

Neida, jeg forstår veldig godt hva du mener og synes det er dumt å skulle gjemme seg bak at det er på grunn av sikkerheten dette gjøres når de godtar en enkel bekreftelse fra deg over telefonen. MEN, jeg vil tro at de gjør det fordi de kan kan frasi seg ansvar hvis det skulle oppstå situasjoner. Vet ikke.

Mannebeinet har ikke sett hva du har skrevet enda. Han legger barna.
Tidligere sa han at det kun er mobil som praktiserer det slik.

Jeg vet ikke hvordan det er hos andre leverandører? Jeg jobber hos en annen leverandør (med noe helt annet) og der krever vi endra strengere sikkerhetskrav for at de skal kunne gjøre endringer. Nå gjelder det domener da så det er nok i en litt annen kategori. :dulte:

Jeg skal vise ham jeg..


#20

Dixie Diner sa for siden:

Det er nok kun mobil som praktiserer det ja. Og jeg har hatt både Netcom og Telenor, og der har jeg aldri vært borti noe sånt, kun hos Tele2.
Hva om man hører dårlig/er døv og ikke kan ringe selv, må man ha legeerklæring og diverse bare for å få ektefellen sin til å spørre om en regning er registrert? dåne

Jeg prøver ikke å skyte DEG altså. :knegg: Dette er bare spørsmål rettet mot Tele2, som de ikke gidder å svare på selv (mannen har spurt dem flere ganger, de er ofte sure og gretne og svarer alltid "det er bare sånn").


#21

Gwen sa for siden:

Se PM. ;)

Hva de gjør med døve vet jeg ærlig talt ikke. :vetikke:


#22

vegardshei sa for siden:

Her kunne de på kunderservice for mobil vært endel smidigere i måten de håndterte forespørselen på ja.

Regner med at problemet er løst :D


#23

Anne C sa for siden:

Jeg sparer 200-300 kr hver mnd på at jeg byttet fra Netcom til Tele2 :ja:
Kundeservice har jeg ikke vært borti enda.


#24

vegardshei sa for siden:

Vel, det tekniske uansett pleier å virke godt uansett hvor.

Det er jo først når du opplever problemer, det være seg fakturering eller andre ting, at du for en følelse av hvordan selskapet er.
Det skal jo sies at man kan være uheldig og treffer noen som du ikke burde ha truffet på akkurat den dagen men som ikke gjenspeiler selskapet riktig. ......eller.no =)


#25

Dixie Diner sa for siden:

Ja, jeg er ikke den som gir opp et firma med en gang jeg treffer på feil person, som du sier så kan den personen ha en dårlig dag eller være en negativ person blant 10 positive (selv om jeg synes man ikke har noe i kundeserice-yrker å gjøre når man er slik). Men jeg har hatt Tele2 ganske lenge nå og har hatt MANGE ubehagelige opplevelser, spesielt med sure kundeveiledere (og hvorfor får jeg alltid svensker i andre enden? Jeg fatter jo ingenting :knegg:), og dette med at min mann ikke kan få ut NOE info om sin egen kone gjør at jeg ikke orker å ha Tele2 særlig mye lenger. Jeg haater telefoner og synes det er så greit når mannen kan ta seg av sånt (jeg gjør det selvsagt om jeg må), og når det går alle andre steder enn hos Tele2, så bytter jeg jo selvsagt abonnement.
Men prisen er det jo ikke så mye å si på. :)


#26

vegardshei sa for siden:

Enig, enig.

Service skal egentlig være noe utover det kunden forventer.
All natttrafikk for Tele2 Norge vedrørende mobil havner hos Tele2 Sverige, derav svensker :)
Forøvrig har Tele2 sitt kundesenter veldig nærme svenskegrensen på norsk side, og har noen svensker i staben, i tillegg til mange andre nasjonaliteter.

Helt ærlig synes jeg kundeservice begynner å ta litt over hva salgsbransjen har slitt litt med. Høflighet og empati. Det er en lavtlønnet gruppe, og endel uerfarne havner derfor her. Og det gjelder Tele2 som mange andre som f.eks forsikring....
tenke tilbake på sine egne erfaringer Grøsser ved tanken.

Bortsett fra porteringstiden, er det veldig fint og lettvint å skifte operatør, og er man ikke fornøyd så bytter man enten på nett eller hos en eller annen forhandler. :cool: Shopping er flott!


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.