Susse sa for siden:
Sitter her og skal avslutte min første oppgave i videreutdanningen min. Prøver å finne ut om konklusjon/avslutning er et eget kapittel eller om det skal stå for seg selv.
Noen som skjønner hva jeg mener og kan noe om sånt ?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.
Susse sa for siden:
Sitter her og skal avslutte min første oppgave i videreutdanningen min. Prøver å finne ut om konklusjon/avslutning er et eget kapittel eller om det skal stå for seg selv.
Noen som skjønner hva jeg mener og kan noe om sånt ?
Stellebord sa for siden:
Konklusjon/avslutning er som regel et eget punkt.
Altså, for eksempel i en mindre oppgave/innlevering:
1 Innledning
2 Hoveddel
Evt. underpunkter til 2
3 Avslutning/ konklusjon
4 Litteraturliste
Susse sa for siden:
Sånn har jeg satt opp oppgaven ja, men jeg har 3 kapitler. Lurer på om konklusjonen skal være en del av kapittel 3. dvs 3.4 ,eller stå alene enten bare som konklusjon eller Kapittel 4 Konklusjon.
gajamor sa for siden:
Kapittel 4.
Susse sa for siden:
Takker !
Canisa sa for siden:
:nemlig:
Lykke til med avslutningen!
Susse sa for siden:
Hva med innledningen, den er bare på fire linjer. Er den da kapittel 1 ?
Teofelia sa for siden:
Konklusjonen skal være kapittel 4, og hvis innledningen din er på bare fire linjer, så mistenker jeg at den er kortere enn den burde ha vært …
Med forbehold om at jeg ikke vet hvilken type oppgave du skriver, så klart: i en tradisjonell oppgave skal innledningen være et eget kapittel, og den skal informere om hva som er rammene for oppgaveteksten, hva du ønsker å finne ut av/studere og eventuelt hvilke metoder du planlegger å bruke. Dette bør helst stå i forhold til konklusjonen, der du viser at du har gjort det du sa i innledningen at du skulle gjøre, samt eventuelt kommer med en faktisk konklusjon på det du har skrevet med (hvis du har kommet frem til et resultat eller svar).
Susse sa for siden:
Dette er en svært liten oppgave, max 1000 ord. Har slaktet ned helt til beinet på teksten for å komme innenfor kravet. (997 ord) men har også tenkt på det at jeg burde sakt noe om oppgaveteksten. Æsj, da må jeg jo slakte enda mer da. Skal høre med veilederen min i morgen tror jeg.
Konklusjonen står i forhold til innledningen i allefall og er like kort. :knegg:
safran sa for siden:
Hør på Teofelia. :nemlig:
gajamor sa for siden:
Har du noen blomstrende vendinger og fine adjektiver som du kan fjerne? Utrolig hvor mye kortere det blir hvis du bruker et konsist språk.
Susse sa for siden:
Takk jenter. Jeg hadde visst litt fler ord å gå på enn jeg fryktet. Nå har jeg skrevet litt mer og vinklet det mot oppgaveteksten. :)
Susse sa for siden:
Hehe, joda, jeg har slaktet ekstremt hardt allerde. Mannen min synes jeg skrev så hardt og brutalt han nå. :knegg: men det står i metodeboken at jeg skal kalle en spade for en spade og ikke graveredskap.
MokkMokk sa for siden:
Er det ikke sånn at man fra skolens sine gjerne opererer med +/- 10% i forhold til det gitte antallet ord? Ihvertfall fikk vi beskjed om at vi kunne det hos oss (HiAk).
Susse sa for siden:
Joda, var sånn da jeg studerte sist, men ikke på denne oppgaven her. Har spurt veileder.
Susse sa for siden:
Takk for gode råd jenter. Jeg sov faktisk uten å drømme om diabetessår i natt. :rørt: Hadde nok ikke sovet like godt uten tipsene fra dere ! :blomst:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.