Vi kjøpte Leandersengen og hentet den mandag for 8 dager siden. Vi var knallfornøyde, helt til den skulle monteres! Den ene langsiden var ødelagt og sengen kunne ikke monteres! :( Jeg ringte til butikken, som skulle bestille en ny del til meg. Dette ville ta 2-3 dager. Vel, det tok over 1 uke og i dag kunne jeg hente den nye delen. Det viser seg da at den nye delen er fra en ny produksjon og passer dermed ikke på den "gamle" sengen vår! Første :gaah:. Jeg ringer ned, lettere furorisk og de kommer med forslag om å bestille en ny del. Jeg nektet på dette, for de burde tross alt vite det med ny/gammel produksjon. Til slutt gikk de med på at jeg skulle komme å levere den "gamle" sengen, og få ny.
Jeg dro ned og leverte den gamle. De styrte på, og presenterte for meg en "ny" seng. Den var uten emballasje, for den måtte de ha. Jeg spurte om de hadde lagt med nok skruer og slikt, noe de mente de hadde. :nemlig: Dum som jeg var, trodde jeg på de og bærte droget ut i bilen og kom lykkelig hjem. Når vi så skulle montere den "nye" sengen sammen, viser det seg:
de har glemt å lagt med 4 skruer
sengebunn og lister til å feste denne med passer ikke inn i sengen, ergo har de blanda de to sengene og jeg får ikke brukt noe av det!!
:gaah: :gaah: Sengen er nå demontert og enda en gang bært ned i bilen.
For å si det enkelt, jeg går ikke ut av den butikken før de enten har montert og demontert en hel seng for meg eller jeg får 6100,- tilbake og forhåpentligvis kan glemme hele sengemarerittet!
:humre:
Du skriver så festlig at jeg må humre litt, men jeg skjønner godt frustrasjonen din.
Når man betaler såpass mye penger, må man kunne forvente et fullverdig produkt.
Æsj så kjedelig! Men altså de må jo bare spa opp en helt ny seng til deg :jupp:
At den er dyr skal jo ikke ha noe å si, men forventningene må jo få lov til å være større til at alle deler følger med og passer sammen.
Skjønner godt du er irritert. Jeg pleier å bli så sinna at jeg griner i sånne situasjoner.
Ja, jeg må flire litt selv. :rolleyes: Her sitter jeg, kunden (som visst alltid har rett) og føler meg som den idioten.
Og ja, når man betaler så mye penger forventer jeg
at alt er ok, at den enkelt lar seg montere og
når ikke alt er ok, at butikken strekker seg for å fikse alt raskest mulig og med minst mulig ulempe for meg
Ja, i utgangspunktet er jeg overvennlig innstilt (bruker å være fiendtlig, men har fått kjeft av mannen for det), men så fort de blir vrange, kommer piggene ut altså.
Jeg skal ikke ut av de butikken uten at jeg er fornøyd nå.
Du har jo rimelig bra argumenter for å få ny seng da. Ta det som en selvfølge at du skal ha ny seng. For det er en selvfølge!!
Sengen kostet 6100,-. Du har betalt for en komplett seng med deler det går an å feste i hverandre og med deler som passer til sengen. Du kan si at alle disse feilene på sengen har skaffet deg så mye heft at hvis den sengen du får idag heller ikke er mulig å sette sammen, kommer du til å heve kjøpet :nemlig:.
Har nå vært der nede og levert sengen. De var helt steile på at vi måtte ha gjort noe feil fordi alle delene ble montert og demontert på fabrikken. Jasså sier du, hvorfor er det da umulig å montere den når man følger bruksanvisningen?! :kjevle: Han verkstedmannen skulle montere den opp og sørge for at alt passet sammen, så jeg fikk en komplett seng som lot seg montere. De kommer altså antageligvis aldri til å innrømme at de har blandet to senger og tatt deler fra to esker, som de må ha gjort for at dette ikke skulle passe sammen.
Jeg ville vente mens han monterte den, men han var i møte så det tok halvannen time! Han skulle ringe når han var ferdig. Det bør ta ca 1 time til nå, ellers!!
Jeg sa klart og høyt og tydelig ifra at dersom jeg nå fikk en seng det var noe som helst trøbbel med, kunne de anse kjøpet som hevet! Jeg gidder da for f... ikke å bruke flere uker på en seng! Så mye kjøring, bæring og styr frem og tilbake at jeg blir mannevond!
Etter mye slit og frem og tilbake har jeg nå fått nye deler og han i butikken hadde montert opp hele senga og testet juniorkitet og lovte dyrt og hellig at alle delene passet sammen. Vel hjemme har jeg nå etter 1 (!) time fått montert sammen "herligheten". :snill:
Takktakk! Ja, jeg liker den både utseendemessig og funksjonsmessig (kan ta av masse deler og forlenge til juniorseng). Men jeg har hatt max utur med hele greia, det sa de i butikken, og de beklaget selvsagt.
Menmen, gi meg noen dager, så er det hele glemt, helt til vi skal gjøre den om til lav seng.. :gruer meg allerede: