Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Inspill til klagebrev ønskes

#1

Teofelia sa for siden:

Renseriet har ødelagt sofaen vår, og nå skal jeg kreve dem for 10 000 i omtrekking. Har noen forslag til innspill på klagebrevet, så hadde jeg satt stor pris på det. (Oppsettet er fra renseriets faste klageskjema, så det kan jeg ikke gjøre noe ved.)

Klagen gjelder:
Sofatrekkene våre ble vasket i stedet for renset og hadde krympet noe ved første gangs behandling. I tillegg var de svært misfarget (skjoldete og gulnet). Vedkommende jeg snakket med da jeg hentet trekkene antydet at misfargingen kunne skyldes at trekkene var blitt hengt opp i svært våt tilstand. Hun stilte seg også uforstående til at trekkene var blitt vasket og ikke renset. Trekkene ble returnert og behandlet flere ganger. Misfargingen ble da borte, men behandlingen førte til at trekkene krympet mye mer. Det var ikke lenger mulig å få dem på.

Vi leverte inn trekkene på nytt, denne gangen sammen med sitteputene. Trekkene ble strøket og strukket mye, og det var mulig å få på trekkene på sitteputene igjen. Sitteputene er av et skumgummiaktig materiale og er svært faste. Putene i ryggen er derimot av dun, og det var ikke mulig å strekke trekkene så mye at de ble store nok. Selv etter en måneds bruk er det fortsatt nesten10 cm glippe mellom putene i ryggen.

Vi ser også at trekkene på sitteputene viser tydelige tegn til slitasje i sømmen, som ikke var der tidligere. Vi antar at det er den harde behandlingen som trekkene har fått i strekkeprosessen som har satt sine spor.

Alle trekkene har dessuten en tydelig, hvit stripe i kanten (der trekkene har vært brettet).

Trekkene må byttes ut. Vi har sjekket med leverandøren, og det aktuelle trekket er fortsatt i salg, men dessverre er det en tydelig nyanseforskjell mellom trekket slik det ser ut i dag og vår sofa. Det betyr at hele sofaen må trekkes om.

Hva heter varen: Trekk til sofa: Søren Lund SL88, 2,5-seter.

Vedlikeholdsmerking:

Hvor er varen kjøpt: [Navn på butikk] Når: Høsten 2001

Foreligger kvittering: Ja

Forslag til løsning:
Vi bestiller nye trekk og omtrekking av sofaen. Vi forventer at [navn på renseri] påkoster dette. Se vedlagte tilbud fra [navn på butikk].


#2

Anda sa for siden:

Jeg ville nok kjørt på noe mer med hensyn til forslag til løsning, noe a la:

"Vi bestiller nye trekk og omtrekking av sofaen for [renseriets] regning som følge av vesentlige mangler ved utføring av oppdraget. Se vedlagte tilbud og prisoverslag. Vi ber om en snarlig aksept, samt at regning fra [omtrekk] faktureres [renseriet] direkte. Vi ber samtidig om en snarlig tilbakemelding, og senest innen. [ ]."

Hadde jeg vært ansatt på renseriet, hadde jeg krevd noe avslag pga slit og eldre (7 år gammel sofa).

Under "klagen gjelder" hadde jeg skrevet "... renset og hadde derfor krympet..."

Lykke til, Teofelia.


#3

Teofelia sa for siden:

Det var det jeg visste, at det kunne bli mye bedre med litt Anda-svung på noen formuleringer! Tusen takk! :blomst:


#4

Teofelia sa for siden:

Er to uker en rimelig svarfrist, forresten?


#5

Anda sa for siden:

:værsågod:

Og, ja, to uker synes jeg er en rimelig frist. Den bør i alle fall ikke være lenger.


#6

Esme sa for siden:

Jeg blir så imponert når folk er gode til å skrive! Det gjelder dere begge altså.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.