Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Mail-spørsmål

Kan mail bli borte uten at man får varslingsmail på det?

  • Ja, skjer hele tiden (spesifiser gjerne hvilken mail du bruker).
    1 stemmer
  • Ja, det har hendt.
    16 stemmer
  • Nei, aldri uten varslingsmail.
    15 stemmer
  • Dustepoll.
    1 stemmer
#1

Martis sa for siden:

:gaah:

Jeg har sagt opp medlsemskapet mitt på et treningssenter pr mail i sommer. Nå påstår de at de ikke har fått mailen, men jeg har ikke fått noen beskjed om at mailen ikke kunne leveres! Kan dette skje? Eller er dette bare dårlig strategi for å lure 2 månders avgift fra meg?

Poll kommer.


#2

tiddelibom sa for siden:

Jeg har opplevd at e-post ikke kommer frem, eller dukker opp etter LANG tid, så ja, det kan jo skje. I etterpåklokskapens lys, er det smart å be om en bekreftelse på at meldingen er mottatt, eller legge inn at man får en automatisk bekreftelse på at e-posten er åpnet.
Utrolig sure penger, da, kjedelig greier.


#3

Ru sa for siden:

Det høres ut som barnehagesøknaden vår. Bare at idioten som den gang løy meg opp i trynet, glemte et viktig poeng: Jeg jobbet i kommunen, på it-avdelingen, og visste utmerket godt at de ikke hadde noe feil på e-posten. :snill:

Det er alltid smart å sette lese-bekreftelse på slike e-poster, da kan man skrive den ut i fjørten eksemplarer og kakke dem i hodet.

Jeg er virkelig på krigsstien i dag, men jeg hadde definitivt kranglet så filla føyk.
Krevd å få se innboksen, f.eks.
:blafre:


#4

Martis sa for siden:

Ru: jeg krangler så busta fyker og i dag trakk jeg inn Sats|sentralt og truet med forbrukerrådet... Jeg akter ikke å betale de 1000,- Det kommer ihvertfall til å ta mange måneder og sur mailkorrespondanse før det er aktuelt!

Se mailboksen... Men det hjelper vel ikke om de har slettet mailen min?


#5

Ru sa for siden:

Nei, ikke om de har slettet den.
Men om de skikkelig nek, så har de sikkert slått på den automatiske arkiveringen, og med litt flaks, så ligger den der. :nemlig:


#6

Strå sa for siden:

Antakelig har mailleverandøren demses (eller noe lignende) en logg som viser at den ble levert når du sier den ble sendt. Men det skal vel litt til å dra inn tredjepart.


#7

Dixie Diner sa for siden:

Det gjorde jeg med Arena treningssenter for noen år siden, og slapp å betale 3500,- kroner. :glis:


#8

Martis sa for siden:

Hva er det med disse treningssenterene? Jeg tipper Sats ikke ønsker meg som kunde ved neste korsvei, og at det er derfor de holder helvete med meg nå. :nemlig:


#9

Daisy sa for siden:

Har du den ikke i sendte elementer da?
Jeg hadde printet den ut og fakset den inn til de.
Den er sendt, og hvis de mottar oppsigelser pr mail. så er det ikke ditt ansvar å ringe for å høre om de har fått den.


#10

Adrienne sa for siden:

Det kan ha hendt at den har havnet i spamfilteret, og dermed blitt slettet etter en tid, men det er nok helst mennesklig feil som gjør at den er blitt "borte". Det vil si at et nek har slettet den uten å gjøre noe mer med det.


#11

Martis sa for siden:

Joda, jeg har vidersendt den opprinneligemailen, der dato og deres mailaddresse er korrekt skrevet, men det bar avviser de, for "De har ikke motatt den". :gaah:


#12

Myrsnipa sa for siden:

En annen innfallsvinkel er å spørre om dette er kundeservice de de vil være seg bekjent av, og spørre om de ønsker å miste deg som kunde for alltid?
En smule smidighet koster dem niks og nada, men en misfornøyd kunde som snakker til venner og bekjente kan koste dem dyrt. Enhver som jobber med service burde vite dette, og det er nesten merkelig at de setter seg på bakbena.


#13

Daisy sa for siden:

Hrmpf, ja denne kan du trygt ta videre.


#14

Martis sa for siden:

Den har jeg tatt også... Hun svenske jenta jeg mailer meg bare repiterer seg selv; Vi har ikke motaget ditt mail, så du har ikke sagt opp.. bla bla bla

Den jeg har igjen nå, er egentlig bare "dåkker er dum" :gaah:

:knegg:


#15

Myrsnipa sa for siden:

RING for svarte. Mailkommunikasjon er ikke bra nok. Be om å få snakke med daglig leder og si det jeg sa. Du kan godt spørre direkte retorisk; ønsker dere virkelig en misfornøyd kunde som snakker om dette, eller ønsker dere å utøve en smule service her?


#16

Martis sa for siden:

@ Myrsnipa: Du har nok rett i det, jeg ringer i morra. Jeg regnet bare ikke med at dette skulle bli et problem. :knegg:


#17

Mei sa for siden:

Dette er den tiende episoden med "jeg forsøker å si opp avtalen med treningssenteret men noe går galt så jeg må fortsette å betale" som jeg hører om. Jeg tror ikke det er tilfeldig :niks:.


#18

Strå sa for siden:

Zol er kanskje inne på noe. Det blir din ellevte, du kan få inkludere moren min i antallet ditt.


#19

Daisy sa for siden:

12 med søsteren min som ble avkrevd personlig oppmøte for oppsigelse her i Bergen når hun faktisk hadde flyttet til Oslo.


#20

Irma sa for siden:

Jeg har aldri opplevd at en mail forsvinner uten å få beskjed. Men oppsigelser, skal ikke de uansett være skriftlige med underskrift? Jeg hadde aldri turt å si opp per mail, iallefall ikke uten å be om bekreftelse på mailen er mottatt. Men så er jeg smådinosaurisk når det gjelder mail og sånt da.


#21

emm sa for siden:

Med kopi av den opprinnelig sendte mailen tror jeg senteret har en meget meget tynn sak hos forbrukerrådet. Stå på!


#22

Blondie sa for siden:

Ikke jeg heller. Da jeg skulle melde meg ut av treningssenteret for å begynne på et annet, så ble det "borte" to brev og en mail. Først når jeg brølte i resepsjonen ble det ordnet. :sparke:


#23

Martis sa for siden:

Oppdatering:

Det hjalp å sette Sats sentralt på CC og samtidig true med forbrukerrådet, for i dag har dette ordnet seg på mirakuløst vis.

Merkelig at det skal være så vanskelig? :snill:


#24

Dixie Diner sa for siden:

Det var nettopp dette Arena heldigvis fant ut (med litt hissig hjelp fra meg), og dermed slettet over 3000,- kroner. Det handlet også om et nek som hadde gjort en grov feil og som liksom jeg skulle betale for. HAH! Dengang ei!


#25

Dixie Diner sa for siden:

Ja der ser man. Flott! :D


#26

Dixie Diner sa for siden:

Det går fint an å si opp per mail hos Elixia i hvertfall. Jeg gjorde det sist. Men jeg fikk bekreftelse dagen etterpå da, ellers hadde jeg jo ringt og etterlyst den.


#27

Irma sa for siden:

Godt å høre at det ordnet seg!


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.