Fant en tråd om dette inne på NM nå og synes det er verdt en advarsel her også. Firmaet www.spreadshirt.no (der man kan lage egne t-skjorter o.l.) reklamerer ganske heftig på NM (og andre steder).
Sidene framstår som norske og det gis ikke noe spesielt synlig informasjon om fraktomkostninger annet enn vanlig porto. Men en som hadde bestilt derfra fikk erfare at hun måtte ut med toll og moms, samt Postens gebyr, på over 250 kr for å hente pakken fordi den sendes fra utlandet :eek:
Det betyr at bare en vanlig t-skjorte derfra vil medføre ekstra omkostninger.
Jeg gikk inn på sidene og det eneste som står om ekstra avgifter er på engelsk med liten skrift (selvfølgelig...) og det må man klikke seg fram til på en egen side. Sendte et tips om dette til Forbrukerombudet akkurat nå, så får vi se hva de mener.
Det gjelder kun hvis varen koster 200 kr. eller over at det bli toll på. Frakt på en t-skjorte koster 35 kr. Det eneste som er viktig er at man da kun bestiller èn vare om gangen.
Nå kikket jeg igjen og ja, det er kamuflert. Jeg husker nå at jeg raskt klikka på der det stod om levering og da jeg så DHL og Deutsche Post var nevnt så trakk jeg slutningen derfra. Jeg har sett andre butikker som også kamuflerer godt at de sender fra utlandet.
Gjorde samme oppdagelsen selv for en stund siden. Etter å ha brukt noen nettbutikker både her til lands og i utlandet så er fraktkostnadene noe av det ørste jeg klikker meg inn på.
Hold deg unna spreadshirt.
Alt for dyr, alt for dårlig kvalitet og størrelsene stemmer ikke overens med virkeligheten. Flere steder på nettet klager folk over at størrelsene er mindre en det de burde være. Har selv erfaring med en L hettegenser som er mindre, mye mindre en alle M størrelser min datter bruker til vannlig.
Jeg gjorde det samme denne jula, og det gikk også bra. :fnise: Under 200 kroner totalt. Jeg kan dog si meg enig i at klærne virker litt små i størrelsen.
FY FLATE for en svindelbedrift!!
I utgangspunktet synes jeg det var lett og rimelig å bestille, noe jeg gjorde. Først etter at jeg hadde betalt fikk jeg en mailbekreftelse om at varen var bestilt FRA TYSKLAND og at leveringstiden ble MYE lenger enn først lovet. Dermed ble hele MESSEN jeg skulle bruke T-Skjortene til ødelagt. IKKE NOK MED DET: fikk en umerket hentelapp i posten, og når jeg skulle hente pakken måtte jeg betale nesten 300 kroner!! Det viste seg at det var t-skjortene som kom fra Tyskland! VILLE DU HA BETALT OVER 500,- FOR 2 T-SKJORTER som skulle ha kostet 167.-?
Å klage hjelper ikke. Du må klaget til Tyskland, som ikke forstår norsk (eller engelsk) Klarer du å skrive Tysk, så hevder de egne regler.
I følge forbrukerombudet er man pålagt å ha en norsk kundeservice hvis du selger varer og tjenester i Norge, og man må forholde seg til norsk markedsføringslov. Disse driver ulovlig, og de svindler folk!!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.