Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

ALTFOR høyt strømforbruk, hvordan finner vi ut hva som er feil?

#1

Daisy sa for siden:

Foreldrene mine bruker 5.3 kwh på "hytten" sin. Et hus som er bebodd 2 av seks uker. 11000 kwh på 3 mnd.

Jeg så på strømmåleren og den raser rundt.. Hvem kontakter vi? Hvem kan utføre en komplett elektrisk sjekk?

Elektriker?
BKK? (leverandør)

Prisen er irrelevant. Vet at Bkk kan sjekke måler og man må betale hvis ikke det er målerfeil, men vi vil i utgangspunktet sjekke hele boligen!


#2

gullet sa for siden:

Ta kontakt med leverandøren, og bestill en EL-sjekk hos en elektriker.
Vi hadde en sånn EL-sjekk her hjemme,(fra E-verket) og han sjekket og målte absolutt alt. Veldig betryggende.


#3

Señora sa for siden:

BKK og evt. tilsyn, BKK vet hvordan man får kontakt med tilsyn.


#4

Filifjonka sa for siden:

Vi hadde det en gang, kombinert med at vi trodde det var noe feil med varmtvannstanken. Det viste seg at det ikke var varmtvannstanken, derimot var det brudd på et rør fra varmtvannstanken og inn på badet (under gulvet). Heldigvis var dette i 1. etasje, så vannet forsvant bare rett ned i bakken og lagde ikke noen vannskader. Vi fikk dekket både skaden og det ekstra strømforbruket på forsikringen.


#5

Bergensis sa for siden:

Me hadde ein ny oljeovn der termostaten ikkje virka. Det var syndaren hjå oss. Steike, det vart ein dyr ovn totalt sett!

Håpar dei finn ut av det!


#6

Carrera sa for siden:

Først bør dere vel sjekke om feilen ligger i elekstrisk utstyr hos dere, og da er vel en elektriker det som trengs. Finner man ikke noe der, så er det vel leverandøren som må inn, for å sjekke om det ligger feil utenfor huset som påvirker dere.


#7

Ru sa for siden:

Ta kontakt med det lokale el-tilsynet. Det er BKK som har det ansvaret her vest. ;)
De kan sjekke at alt er i orden. :nikker:


#8

Daisy sa for siden:

Tusen takk for svar! Da ringer vi BKK imorgen.


#9

Ole Brumm sa for siden:

Personlig ville jeg slått av absolutt alt i hytten, trekt ut alle ledninger og sett om den slutter å snurre/telle. Så ville jeg satt ledninger inn igjen uten å slå på og sett hva som utløste problemet. Om jeg ikke hadde funnet det ut ville jeg ringt BKK.


#10

Ru sa for siden:

@Ole Brumm: Kom det fra elektrikeren? :knegg:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.