Ja, så skjedde det som så mange har advart meg om; ReimaTecdressen fikk en rift. Akkurat på rompa, så nå blir frøkna våt om hun setter seg på noe som ikke er tørt...
Det går jo ikke an å sy på noe der, det blir i hvertfall ikke tett. Men finnes det lapper av noe slag, som kan limes på eller liknende? Hva heter slikt, og hvor kan jeg kjøpte det?
Hva gjør man? Dressen er jo nesten helt ny, jeg vil helst slippe å kjøpe ny bare pga en liten rift. Håper dere kloke, erfarne quinder og menn der ute har noen gode råd.
Kjøpte en brukt Reima til ztjerna, den er lappet på foten med noe som ser ut som reflekslimbånd. Han har badet med dressen på så lappen er like vanntett som resten. Sikkert noen her som vet hvor du får tak i sånt.
På tekstilbutikker får man kjøpt sånne lapper til å lappe regntøy med, det kan sikkert brukes her også? Det er iallefall veldig enkelt, klippe til passe størrelse og lime på.
Det ligger en rett ved Tbanen på Egertorget, ved siden av BikBok (tror jeg, ikke langt unna i alle fall.) Det er der jeg har kjøpt. Er det Øvre Slottsgate, tro?
Er dressen under et år og du har kvitering ( eller har brukt kort og finner den via nettbank) får du ny, det er nok litt vartiert fra butikk til butikk men send meg en pm så kansje jeg kan ordne det.
Reima Tec-dressen til poden ble kjøpt 29. desember. Nå er den full av hull på baken og er ekstremt slitt. Jeg tok den med til forhandler og de skulle ta den med til Oslo i går for å sjekke ut om det er reklamasjonsberettiget.
Jeg mener at reklamasjon er helt berettiget i vårt tilfelle, men i dag da jeg snakket med dama i butikken var de ikke sikre på om den kunne gå under reklamasjon. Jeg på min side er HELT sikker på at dette er en reklamasjonssak og er nå mildt sagt irritert.
Jeg kjøpte dressen fordi ungen trengte en dress, og nå er dressen i Oslo. Jeg ga rimelig grei beskjed om at vi trenger dressen tilbake (eller en ny dress) så fort som mulig fordi vi bare har en dress poden hater å gå i fordi den ikke er like romslig som reimadressen.
Jeg har spurt om pengene tilbake for å få kjøpt en ny dress et annet sted eller om jeg kan få en dress hos de, men får beskjed om at de ikke kan gi meg pengene tilbake før de har fått sjekket ut om det er en reklamasjonssak. Det kunne de ikke finne ut av før mandag 15. februar(?), og selv om de finner det ut da, så kommer vi til å gå uten ordentlig dress i flere dager etter det også.
Kan jeg gjøre noe med dette? Ja, annet enn bare å vente?
Vi trenger dressen nå.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.