Jada. Mobilen min, den fiiiine nye som jeg ventet på i år og dag (SonyEricsson K800i), har allerede gitt opp, mindre enn 5 mnd etter at jeg fikk den. Så er spørsmålet: noen som har erfaring med å reklamasjonssaker på mobiler kjøpt på internett? (Kjøpte på mpx.no). Feilen er at festet til hands-free'en (HF) er blitt slarkete og lager ulyd, samt at hopp mellom HF og ikke-HF ikke funker, hvis jeg tar av HF må jeg slå av og på telefonen for å kunne snakke med noen. Kjent feil på mobiler, men jeg har inntrykk av at når det gjelder HF er leverandørene flinke til å skylde på kunden ... Men dette er en musikk-mobil, uten HF blir det ikke så kult å høre på musikk. Og det er jo hyggelig å høre hva folk sier i telefonen da :gruble:.
Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med dette:
Er det vits å sende inn til reparasjon? Blir det dyrt, eller kan jeg stole på garantien?
Tar det lang tid?
Kan jeg forvente å få låne telefon? (ikke så aktuelt, har jo endel gamle liggende :flau:)
Bør jeg sende tilbake til mpx eller kan jeg benytte en hvilken som helst butikk under "world wide warranty"?
Det ante meg ... :gruble:
Nå har jeg vært på nettsidene til MPX: "Ta kontakt med SE direkte".
Ringte SE servicetelefone: "Ta kontakt med MPX direkte".
Klassisk.
Her sitter jeg med en ubrukelig musikktelefon som kostet 4000 for 5 mnd siden ... :gaah:
Liten oppdatering: Idag har selvfølgelig mobilen oppført seg. Det er HF-settet som er blitt slarkete, og et annet sett fungerte greitt. Forhåpentligvis vil det andre problemet, nemlig at HF-settet ikke ble "koblet ut" selv om det ble fjernet, nå også forsvinne. Men jeg må si, jeg HATER å ha en telefon hvor alle samtaler må begynne med: "Hører du meg?". Inntil videre skal jeg altså kjøpe nytt HF-sett og se det an ...
Takk som bryr. :)
Neida. Jeg fikk for såvidt lov til å levere den inn til Zodiac, som er SE sitt hovedverksted i Oslo. Så det var ikke fullstendig ansvarsfraskrivelse. Men det er klare fordeler med butikk, ja.
Jeg er i Oslo nå, så det var ikke sååå gale. Det var mest åpningsformularet jeg reagerte på, at både butikk og produsent skjøv ansvaret over på den andre. Forstår jo det, det er jo ikke dette de tjener penger på. Men etter å ha diskutert med SE ble vi enige om det enkleste for meg var å levere den inn, og jeg foreslo da Zodiak som er hovedverkstedet og jeg vet hvor det er... kan levere den inn hvor som helst, ja.
Jeg har jobbt i et forma som solgte mobiltelefoner via messer og lignene.
(til Nature Own og Norlink kunder og ellers kun bedriftskunder)
Om det var noe galt med telefonen sendte kundene enten inn tlf til meg elelr de kom innom og leverte den (ikke butikk, men de kom innom kontoret)
Så egentlig kue du ha sendt inn telefonen din til MPX og de skulle ordnet med reperasjon av telefonen.
Men ut fra hva jeg husker så var Zodiak raske nå det gjaldt å få telefoner reparert da. Men så har Ericsson salget tatt litt av siden jeg sluttet i den jobben (2001) så ting kan jo selvsagt ha forandret seg.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.