I oktober bestilte vi ny modulsofa med leveringstid på seks uker. Selgeren sier til oss: Så lure dere er som bestiller nå, da får dere den jo helt sikkert før jul! Jeg spurte om hun var sikker på det, for det var litt viktig for oss. Ja, det var sikkert. Det kunne toppen bli en eller to ukers forsinkelse.
I dag ringte jeg, da det har gått over seks uker (bombe...) uten at vi har hørt noe. Da får jeg beskjed om at forventet levering på varen er i uke 5!
En anne selger (hun vi hadde var sykmeldt) ringte meg opp nå nettopp og bekreftet. Det blir ingen sofa før i februar. Vi skal ha dåp til helgen, juleselskaper osv, og hadde forventet at møbelkjeden holdt ord. Jeg har til og med solgt en salong, så en av stuene våre er uten møbler. Vi skal nok få ordnet oss, men noe så utrolig irriterende! :gaah:
Jeg sa at jeg forventet en kompensasjon i form av prisreduksjon. Han spurte meg hvor mye jeg forventet, og jeg klarte ikke å tallfeste det, så jeg sa bare en "kraftig reduksjon". Sofaen koster 25.000. Hvor mye bør jeg "forlange"? Feilen her ligger jo i at de ikke har informert oss om forsinkelsen - som de har visst om en stund.
Dette er irriterende ja! Vi hadde samme problem med vår spisestue. Tror leveringstiden endte opp med å bli fordoblet! Vi fikk ikke stort i kompensasjon. Lurer på om det endte med fri frakt pluss noe møbelpolish eller noe slikt. Regner med at dere får mer om dere er mer hardnakket og sta enn det vi var.
Jeg hadde gått og kjøpt sofa et annet sted isteden. Så sær er jeg når det oppstår sånne forsinkelser. :sparke: I alle fall om ikke sofaen er helt unik og du må ha absolutt akkurat den. Men om det er en modulsofa så burde det jo være noen andre som er villige å stå litt mere på pinne for å få levert sin type sofa når du først skal bruke så mye penger på sofa. Det er jeg rimelig sikker på.
Dette skjedde oss julen for fem år siden. Vi hadde også solgt den vi hadde og satt med en stue uten møbler. Butikken tilbød oss å låne en sofa frem til vi fikk vår, noe vi gjorde. De leverte, bar og monterte både lånesofa og vår egen sofa, når den endelig kom, uten å ta betalt. Vi var førnøyde med det.
Syns ikke man burde betale frakt i utganspunktet når det koster såpass mye..
Syns ikke 10% var så mye heller egentlig. De ha nok en mye større fortjeneste enn det, og plutselig så dukker kanskje sofaen opp på januarsalg til en enda lavere pris?
Stå på! og si at at du syns det var litt lite. At en avtale er en avtale. Osv. Du trenger jo ikke si hvor mye rabatt du vil ha, men hvis du gir utrykk for å ikke være fornøyd, har de sikkert litt mer å gi. Lykke til!
Jeg hadde blitt rasende :gaah:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.