Vi har en regning liggende fra oktober på ca 6000 kr. Elektrikeren la opp kurs til induksjonsovn, trakk ledninger, splittet to lysbrytere og satte på dimmere, monterte en lampe, mm. En venn av oss som er elektriker så på arbeidet etterpå, og sa rett ut at det var elendig jobb. Alt er stygt og skjevt, ledninger er ikke festet slik de skal etter forskrifter, og det er valgt enkle og stygge løsninger. Så vi klagde og ba dem komme og se sammen med "vår" elektriker. Siden har vi ikke hørt noe. Men hva gjør vi med regninga da? Skal vi bare betale et redusert beløp og anse oss ferdige med saken? Hva om de plutselig purrer etter gud vet hvor lenge?
Vel. Alle svarene har jeg nok ikke, men noen. Kanskje ;).
Jeg ville ha forsøkt å ta kontakt med virksomheten igjen. De har rett til å utbedre det arbeidet som er gjort. Dere bør forfatte en skriftelig klage. Når dere har klaget, er saken stoppet når det gjelder penger. De kan da ikke velge å kreve pengene inn via inkassofirma eller andre før klagesaken er behandlet.
Om de ikke vil utbedre, men krever pengene sine, må dere ta saken til Forbrukerrådet og la de uttrykke sitt syn. I mellomtiden er saken død i den forstand at firmaet ikke kan kreve inn pengene.