Forrige dagen opplevde jeg at en dame skulle klage på en jeansbukse sønnen hennes hadde hatt i to år,
i følge henne selv, fordi det var blitt rift på knærne.
Det var en billig bukse (mellom 79,- og 198,-).
Hun var villig til å dra dette ganske langt også om hun ikke fikk igjen pengene.
Ville du klaget på noe sånt?
Ville ikke lagd noe nummer av det i grunnen.
Klagde på en Levis bukse til storebror som spjæret i stoffet et par steder på typisk ikke slitesteder etter to uker.
Det er noe helt annet ja. Da er det jo snakk om materialfeil.
Denne damen mente at det var materialfeil at alle buksene hun kjøpte til sønnen revnet på knærne.
Noen finner på å klage på alt, og da selv etter at det har gått flere år. Det jeg tenker om slike, er at de rett og slett er kjipe, og utnytter den idiotiske "regelen" om at kunden alltid har rett...
Jeg har 21 år bak meg innen klesbransjen, og jeg har opplevd masse like reklamasjoner. Noen er å latterlige at man virkelig er forundret over at det går an.
Men i de aller fleste tilfellene så fikk kundene medhold hos oss. Litt av politikken i firmaet var at vi føyer oss med et smil om munnen, nesten uansett. Det er småpenger for firmaet, og det er jo god reklame å føye seg. Ikke alltid jeg var helt enig i dette, men det er nå så da.
To år?!
Her går det knappe to måneder. Vi har en som slenger seg på kne ved enhver anledning.
Kan jeg reklamere på buksene, altså? :aner ny garderobe til poden:
Dette skulle jeg visst tidligere altså!
Her har jeg kjøpt bukser titt og ofte til Plutte Snublefot som alltid har hatt bukser med hull på knærne inntil nylig.
:knegg: den var ny. Kankskje det er det jeg skal prøve på, her varer sjelden buksene til snuppa mer enn et par mnd før de er hullete. Det er en kjempeforbedring for før tok det ikke mer enn et par uker.
Kommer litt ann på. Er buksen pen og hel, mens stoffet på den ene kneet har "gått i oppløsning" feks, så syntes jeg det er rimelig nok. Pris skal ikke bety noe om det er snakk om fabrikasjonsfeil. Men to år er jo i lengste laget egentlig..
Jeg hadde nok ikke klaget, men mener det ikke er gitt at man ikke skal kunne gjøre det om man orker pese mye for lite.
Nei, det ville jeg ikke. Etter to års bruk hadde jeg ikke klaget på en bukse til tusen kroner heller, om jeg mot formodning skulle ha tredd den på et barn.
Nei jeg ville aldri ha klagd på noe sånt, hadde en jeansbukse vart i 2 år her så hadde det vært bra kvalitiet. Men som butikkeier (mannen eier en møbelbutikk) så ville jeg nok betalt pengene tilbake eller en ny vare, vi gjør mye for at en kunde skal bli fornøyd, vil heller ha en positiv omtale enn en nagativ, og da strekker en seg langt. (lenger enn nødvendig)
Den dama må ha en ganske rolig gutt, siden det gikk hele to år før det ble hull på kneet. Når ungene var mindre, var hull i ei bukse mesten dagligdags. Det skyltes slett ikke dårlig kvalitet på buksa, friske og aktive barn får hull på buksene. Humrer litt over at hun skal klage jeg. Det er folk til alt. :humre: