Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Retur til Bokklubben

#1

Obelix sa for siden:

Fikk purring på et par bøker i dag som jeg fikk rett før jul og hadde glemt å avbestille, også glemte jeg helt å returnere de.

Kan jeg returnere de nå selv om det har gått mer enn 14 dager?


#2

Pingis sa for siden:

Angreretten er vel bare fjorten dager, men du kan sikkert bytte dem i noe annet.


#3

Obelix sa for siden:

Skal jeg bare sjanse på å sende de inn nå da eller?


#4

Pingis sa for siden:

Ligger det byttekort sammen med bøkene, så kan du jo bare fylle ut det før du returnerer dem.



#6

Bluen sa for siden:

Jeg ville ha returnert dem uten videre dikkedarer. :nemlig: Mener å huske at jeg har gjort det veldig seint flere ganger, uten tanke for den 14-dagersfristen.


#7

Obelix sa for siden:

Fikk ikke l å gå inn på linken jeg. Maskina låste seg.

Sender de i retur jeg og. Men betaler jeg regninga først da eller?


#8

Pingis sa for siden:

Elinblu har alltid vært så opprørsk.


#9

Obelix sa for siden:

:knegg:

Er hun ikke mer opprørsk enn å sende bøker i retur etter fristen så får vel det være greit.


#10

Bluen sa for siden:

Knallhard. :nemlig: Ikke betal noe som helst, men la fakturaen følge med tilbake og skriv Retur med store bokstaver utenpå pakka. Jeg betalte 50 kroner i porto sist jeg utførte denne manøvren.


#11

Obelix sa for siden:

Da gjør jeg det og skylder på Elinblu hvis jeg får bokklubben på nakken.


#12

Divine sa for siden:

Vær obs på ev. giroer fra Bokklubben. De tuller veldig, så ikke bli forbauset om du får regning på boka likevel.


#13

Obelix sa for siden:

Ok.
Det står på Mine sider hva jeg har betalt og ikke gjør det ikek det, sammen med hvilke bøker jeg har bestilt og avbestilt?


#14

Che sa for siden:

Returner den. Kommer på at jeg skal gjøre det samme med en bok som ligger her i all sin prakt.


#15

Bluen sa for siden:

Jeg også. Og samtidig skal jeg melde meg ut av minst én klubb. :nemlig:


#16

iana sa for siden:

Bokklubben vet jo ikke om du har vært bortreist i jula, og det må da være 14 dager fra bøkene er deg i hende... :rolleyes:


#17

Angelique sa for siden:

Veldig er meget mildt.

Jeg har en historie som ikke er sann angående akkurat dette. Endte med at jeg får brekningstendenser bare jeg hører navnet. Og endte med utmelding, selvsagt.
Jeg skal aldri aldri i verden være medlem av en klubb som til de grader behandler og neglisjerer sine medlemmer til de grader så dårlig som Bokklubben gjør.
Via noen kanaler vet jeg at de er absolutt i egen håpløs klasse når det gjelder inkasso, og hva de sender til inkasso.

Skulle jeg idag etter hva jeg har opplevd sendt noe i retur, hadde jeg sendt det rekommandert.

Bokklubben svarer ikke på telefon ,de leser ikke e-post, de behandler ikke returer, i den grad de behandler det er det tilfeldig, og de svarer heller ikke på brev sendt via vanlig post.
Absolutt håpløse og verst i klassen er min mening.

Jeg skrev et brev på 6 sider pluss noen ekstra sider med kopi av e-post, kontoutskrifter etc , og det var deilig den gangen å få det ut.
Det føles også litt deilig å få det ut nå. Sinnet sitter fremdeles i.
Og dette var totalt avsporing HI, unnskyld.


#18

Divine sa for siden:

Jeg har samme erfaring som Angelique. Da de ensdelig svarte på mail, fikk jeg mail fra to ulike saksbehandlere med to ulike svar.

A: Du har betalt for bok A, men ikke bok B. Du skylder oss penger
B: Du har betalt for bok B, men ikke bok A. Du har penger til gode hos oss.

:gaah:

Sist jeg ringte og prøvde å få en forklaring, fikk jeg høre av saksbehandleren at hun ville IKKE høre hva som hadde stått i mailene jeg hadde fått. Det var totalt uinteressant, men derimot påsto hun hardnakket at hun satt med fakta. Vel, en uke senere fikk jeg en giro på en bok hun sa at de hadde mottatt returen på. :gaah: igjen.

Den ene saken med dem varte fra april til desember. Jeg skal jaggu melde meg ut nå først som sist mens jeg husker det.


#19

Rug sa for siden:

Ajaj, jeg som returnerte to bøker i dag. :nemlig:

Jeg fikk faktura på porto på velkomstgave nå. Jeg meldte meg inn rundt sommeren en gang... Jeg er rimelig sikker på at det var presisert at fordi gaven var portofri, måtte hele gavekortet brukes på en gang. Nytter det å klage? Det er jo "bare" 125 kroner.


#20

Tertit sa for siden:

Mener at det var presisert at det var porto på 125 kr jeg :confused:


#21

Tertit sa for siden:

Jeg har egentlig bare positive opplevelser med bokklubben jeg. De svarer på mail og det er ikke noe problem å sende noe i retur. Har da hørt veldig mange med dårlige erfaringer, så jeg har sikkert bare vært heldig :vetikke:


#22

Martis sa for siden:

Jeg er til tider dårlig å huske og avbestille og må derfor sende tilbake noen bøker :o Så nå kjøper jeg ferdig frankert konvolutt til 35,- (A4) og putter bokpakken oppi den. Kommer nok til å spare noen 100 kroner i løpet av året.... :knegg:


#23

Interference sa for siden:

Jeg har og bare gode erfaringer med dem.
De har til og med sendt meg returskjema etter en telefonsamtale. Den der ferieavbestillingen virket nemlig ikke som den skulle, så jeg fikk bøker selv om jeg var på ferie, ikke problem å få returskjema fra dem slik at jeg slapp portoen. :)
De har tatt telefonen hver gang jeg har ringt, og har svart på alle eposthenvendelser.


#24

Adrienne sa for siden:

Bare sånn for å teste, er du helt sikker på at du har fått mulighet til å avbestille boken i det hele tatt. Meg selv, og flere jeg kjenner, har opplevd i høst å få tilsendt bøker som visstnok skal ha vært hovedboktilbud, men som ikke har vært det, og som vi da ikke har hatt mulighet til å avbestille. Første boken betalte jeg, i den tro at det var min feil og boken var egentlig ganske interessant, men andre gangen sjekket jeg grundig og fant ut at det ikke var min feil. Etter det har det skjedd enda en gang, og jeg er en smule irritert på den pokkers bokklubben. Nå venter jeg bare på at jeg skal få svar fra kundeservicen deres ang. siste boken (for ikke pokker om jeg betaler returporto selv) så skal jeg melde meg ut.


#25

Isolde sa for siden:

Jeg opplevde nettopp å få en bok jeg ikke hadde fått mulighet til å avbestille og. Har returnert den fordi jeg absolutt ikke har råd til å ha den om det var min feil og dette var i jula. Men skal prøve å få portoen tilbake.


#26

Obelix sa for siden:

Vet du, det kal jeg sjekke ut litt nærmere.
Jeg fikk nemlig noen bøker som jeg er sikker på at jeg ikke har sett noen mail på, men siden jeg er et surrehue tenkte jeg at det bare var jeg som hadde missa noen mailer.
Et par av bøkene skal jeg jo ha og ha betalt, men det er et par jeg ikke er interessert i ja.
Sender de i retur i dag og ser hva som skjer.


#27

Adrienne sa for siden:

Isolde: Jeg sendte en meget sinna mail og fikk etter mye om og men returporto tilsendt. Men purring fikk jeg på regningen, lell. Høyrehånda har overhodet ikke peiling på hva venstrehånda gjør i den bedriften der.

Obelix: Det var sånn det begynte med meg også, jeg bare antok at feilen lå hos meg, men så tok jeg meg selv i nakken og ble veldig flink med avbestillinger og likevel dumpet det bokpakke ned i postkassen min.


#28

Obelix sa for siden:

Når jeg leser dette skal jeg returnere med god samvittighet.


#29

Avatar sa for siden:

Slik gjør jeg det også.

Mottok en purring i går på en bok som er returnert.
Får prøve ringe de, men av erfaring vet jeg hverken det eller mail blir besvart. :mad:

Du sier ikke det vel ... :rolleyes:


#30

Dixie Diner sa for siden:

Jeg har bare gode erfaringer til nå, men plutselig nå til jul mottok jeg en bok som er avbestilt (det står på mine sider også, så den ER avbestilt). Jeg sendte mail og spurte hva jeg skulle gjøre, og har aldri fått svar. Svarer de altså ikke på mailer??! Samme som kommunen det. :snill:

Det som er litt teit er at jeg må ÅPNE pakken for å få ut returskjemaet. Hadde det ikke vært enklere å bare sende den tilbake uåpnet?


#31

Tertit sa for siden:

Jeg hadde ikke sendt den i retur før jeg fikk returlappe av bokklubben. Får du tilsendt noe du ikke har bestilt, er det ikke du som skal betale portoen.


#32

Dixie Diner sa for siden:

Må jeg kontakte dem for å få returlapp? Ligger det ikke en slik i pakken da?


#33

Stellebord sa for siden:

Dette har jeg også nettopp opplevd. Irriterende!


#34

Tertit sa for siden:

Tror at de må sende deg returlapp med porto. Det skjema som ligger inni er vel mer for å fortelle dem hvorfor du sender i retur. Mulig jeg er på tynn is her.


#35

Adrienne sa for siden:

Du må kontakte dem, ja. Jeg bruker å sende mail og vente tålmodig. Jeg har jo mitt på det rene, jeg har tatt kontakt og klaget, så eventuell forsinkelse er jo helt og holdent bokklubben sitt problem. De opererer med opptil åtte virkedagers behandlingstid, men det er ikke alltid de klarer å overholde det.


#36

Bluen sa for siden:

Æsj, nå kjenner jeg at jeg blir irritert på meg selv fordi jeg ikke har full kontroll over avbestillingene mine. Det skulle ikke forundre meg om det har skjedd noe galt fra Bokklubbens side noen ganger hos meg også, for jeg pleier å være flink til å avbestille på flekken.


#37

Rug sa for siden:

Hm, kanskje det var derfor de to bøkene kom, jeg var så sikker på at jeg hadde avbestilt! Når det gjelder portoen på innmeldingspakken vet jeg at de en gang i høst innførte det, men jeg er 98 prosent sikker på at det ikke gjaldt da jeg meldte meg inn.


#38

Avelonia sa for siden:

Det er mange bokklubber som ikke bruker posten som bud, det antagelig derfor noen har fått purring på bøker de har sendt tilbake. Bøkene blir liggende å vente på postterminalen, budene som sender disse ut for bokklubben må hente dem der. Det kan ta litt tid innimellom har jeg sett.


#39

Snurr sa for siden:

:nikker: Det samme har jeg gjort, og det har gått helt bra.


#40

apan sa for siden:

Jeg synes også det bare er rot der. Jeg mener også iherdig at jeg har fått en bok jeg aldri har kunnet avbestille blant annet. Nå har jeg meldt meg ut av alt annet enn Bokklubbens barn, for der synes jeg det kommer litt ok ting. Men det gjelder å følge med.


#41

Kaija sa for siden:

Det har jeg lurt på! Når bøkene rant inn i desember regnet jeg nesten med at jeg hadde slumset med avbestillingene akkurat i flytteperioden vår, men trodde jeg hadde fått med meg alt.


#42

Macky sa for siden:

Jeg har samme erfaring som Angelique og Divine. Det endte med at jeg tok kontakt med forbrukerombudet etter å ha prøvd å få tak i dem via mail og pr.telefon i ca 3 mnder. Dette etter å ha returnert en pakke som de sendte feil, og jeg sendte den tilbake innen tidsfristen også. Mye surr ja - og veldig dårlig kundeservice!


#43

Chablis sa for siden:

Bokklubben suger i kundebehandling. Jeg har fått giro på de produktene jeg bestilte med gavekortet i desember, de sendte ut en og en pakke, tok porto på de, vanlig pris osv. jeg har sendt mail på mail uten å høre ett pip. Nå sender jeg saken til tv 2 hjelper deg. Det har de også fått beskjed om for 2 uker siden men allikevel ikke hørt noen ting.


#44

Hjertensfryd sa for siden:

Eg oppdaga ein finurlig liten ting for ei tid tilbake. Eg er medlemm av fleire bokklubber og det som var hovedbok i eine klubben, kom som hovebok i den andre litt seinare. Og det fekk eg ikkje alltid med meg. Eg hadde jo avbestilt trudde eg.


#45

Stikka sa for siden:

Bokklubben har fortsatt ikke sendt meg noen av varene jeg bestilte for gavekort i forfjor høst. De svarer ikke på mailer ang. saken så jeg har gitt opp. Det var varer for nesten tusen kroner.

Bokklubben svarte heller ikke meg når jeg prøvde å kontakte dem ang. purring på en bok jeg hadde sendt tilbake 6 mnd tidligere. Tilslutt fikk jeg svar om at jeg kunne glemme saken, denne gangen. Akkurat som det blir noen flere ganger. Meldte meg ut av de klubbene vi var medlem av og tviler på at jeg blir medlem der igjen.


#46

Tusenogtredve sa for siden:

Det gjorde de på mine velkomstgaver også. Jeg slapp porto, da. De har ikke svart på 4 e-poster. :telefonskrekk:


#47

Kaija sa for siden:

Jeg har vært medlem i bokklubben i mange år, og har vært fornøyd med servicen hele tiden - helt fram til nå i år.

Hos meg sletta de to gavekort før utløp, uten forklaring. Så når jeg skulle bestille på gavekorta kom bestillingen med vedlagt giro på MASSE penger i stedet. Da jeg klaget fikk jeg ikke svar. Klaget igjen, og da fikk jeg etter hvert svar - om at de ikke kunne se at jeg hadde henvendt meg til dem tidligere. Og at jeg hadde brukt opp de gavekorta jeg hadde. Jeg svarte dem igjen, med kopi fra gavekortoversikten på siden min, der mine to resterende gavekort fremdeles sto oppført. Fikk ikke svar, bare purring på betaling av bøkene jeg hadde bestilt. :furie:

I tillegg har de da sendt flere bøker som jeg i hvert fall ikke kan huske at jeg har fått hovedbokvarsel om. Nå har jeg meldt meg ut av alle klubbene utenom to, og hopper nok av de siste temmelig raskt også.


#48

Tito sa for siden:

Hvor du har dette fra skulle jeg gjerne likt å visst. Jeg burde vel ikke stikke nesa ut, men som tidligere ansatt vet jeg nok mer om dette enn de fleste her. Fjoråret var ekstremt spesielt pga omlegging til nytt system og utrolig masse rot i den forbindelsen. Og det er ikke en fast rutine at de ikke svarer på e-post. Men pga mye rot har det blitt altfor lange ventetider på den fronten. Ja, de har mistet masse kunder og rykte pga rot - men de har nok klart å gjøre noe bra også siden de har klart å beholde en ok kundemasse og til og med får stadig nye kunder.

Men jeg vil ikke være medlem av noen bokklubber. Jeg er lite flink til å huske og avbestille og også sende bøker i retur. Og jeg liker bedre å selv sjekke rundt på nettet etter de bøkene jeg er interessert i og bestille dem fra en nettbutikk heller. Og man kan jo holde et øye med hva som er hovedbøkene i bokklubben, hvis man liker det tilbudet, og bestille dem uavhengig av å være medlem.


#49

Adrienne sa for siden:

De har fortsatt ikke kontroll og en stakkars kundeservicedame ble offer for min vrede i forrige uke, etter at jeg fikk et utrolig frekt og ukorrekt svar på en av mine henvendelser. De har virkelig ikke kontroll på systemene sine, og det er jo virkelig synd på de ansatte på kundeservice som må lide for dette. Men nå holder jeg på å forfatte et klagebrev, med dokumentasjon på at de har sendt meg bøker jeg ikke skulle hatt og har tenkt å sende det til bokklubben med kopi til forbrukerrådet. Faktum er at de har drevet med negativt salg, og det er ikke lov.


#50

Dixie Diner sa for siden:

Jeg skjønner ingenting. Nå åpnet jeg bokpakken jeg har fått, og der ligger en bok som heter "Vente blinke". Men jeg har avbestilt 2 bøker i måneden siden jeg ble innmeldt. Var det TRE hovedbok-tilbud i desember?? Når skulle denne vært avbestilt da? Jeg har jo vært helt manisk på dette med avbestillinger, og har avbestilt hver gang mailen er kommet, med EN gang. Nå er jeg jo selvsagt utmeldt og har ikke tilgang til min side lenger, men de siste bøkene jeg avbestilte var:

02.11.08 - Jeg skal vise dere frykten
18.11.08 - Kalde hjerter
14.12.08 - Meg eier ingen
26.12.08 - En plass i solen

Da må det vel ha vært den som var i begynnelsen av januar, som jeg har oversett? Jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått det til. Fader altså. Kan jeg sende den tilbake og betale portoen selv, feks?


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.