Har planer om å bytte til 4x4 snart, og var i utgangspunktet veldig rettet mot Subaru Impreza, eller Forester.
Men de siste dagene har jeg fått øynene litt opp for Nissan X-trail.:nikker:
Noen som har noe kjennskap til denne? Eller kanskje kjører rundt i en sånn en?
Er jo mest opptatt av å bli kjent med eventuelle svakheter..
01-02 modell er mest aktuelt, og vurderer både bensin og diesel.
Mannen sier at man bør kjøpe manuell da det har vært litt trøbbel med automatkassa på disse, om det er bensin eller diesel har visst ikke så mye å si på denne.
Sikler på 2005-2006modeller til rundt 225.000. :vilha: Men jeg må visst vente til jeg begynner å jobbe sier mannen. Kan ikke skjønne hvorfor? :knegg:
X-Trails styrke ligger nettopp i terrengegenskapene. Utenfor asfalten er den testens klart beste bil. Med mest effektivt firehjulstrekk, som kan kobles ut, kjørte X-Trail uproblematisk gjennom alle øvelsene i offroadløypa. Det virket som om den koste seg, og det gjorde alle som kjørte bilen også. Med litt mindre preg av å være på ekspedisjon, samt bedre seter, ville X-Trail vunnet testen. Bilen rommer mye bagasje, har mange smarte oppbevaringsrom, størst motor i testen (173 hk), men koster og drikker mye.
Vi har en. Beste bilen vi har hatt. Den "kjører seg selv". God å sitte i, driftssikker, kommer seg frem overalt. Eneste minus er at jeg med mine 164 på strømpelesten synes jeg får litt dårlig utsyn bak når jeg skal rygge, men det er en bagatell.
For en tid siden så var jeg med min far på en dagstur Trondheim-Hønefoss-Trondheim. Han skulle ned og bytte bil; X-trail mot en Pajero.
Det ble til at jeg kjørte størsteparten av tiden, så jeg fikk bli godt kjent med begge bilene, og jeg var ikke i tvil da vi kom hjem...Pajeroen slo X-trailen langt ned i støvlene.
Det som slo meg var først og fremst kontakten med veien, og følelsen av å samarbeide med bilen. Pajeroen lå dønn fast på veien, og fortalte meg hele tiden hvordan vei og føre var. det gjorde ikke X-trailen. Den virket løsere på veien, og ga en mindre veifølelse.
Nå er vel Pajeroen en god del større, men jeg sitter igjen med samme konklusjon når jeg sammenligner med andre SUVer jeg har kjørt. BMW X5 og X3, WV Tiguan, blant annet.
Men dette er jo alt hva man er vant til fra før da.
Vi har hatt Nissan x-trail i noen år nå og er kjempefornøyd. Stødig på veien og vi kommer oss frem overalt. Men vi blir alikevel å skifte til et annet merke når vi om en stund skal ha ny bil. Ikke pga kjøreegenskapene men pga div ting innvendig.
Brukte ikke ordet plagsomt.
Bilen innvendig er funksjonell og en sitter godt i setene. Men jeg liker rett og slett ikke bilen innvendig. Dashbordet er rillete og plastikkaktig slik at støvet legger seg. Nå mener jeg å ha hørt at det er forandret på interiøret på de nyere modelllene.
Vi byttet fra Grand Voyager til X-trail, (etter 5-6 år med Chrysler,) og har ingenting å klage på når det gjelder kjøreegenskaper. Bagasjeplassen er noe helt annet da. :humre:
Som jeg skriver lengre opp her, så har vi en 2004-modell. :) Men kanskje det er det at smaken er som baken... ? ;)
Kunne merke at det var mindre baggasjeplass under julehandelen ja. :nemlig: Ganske så bortskjemt.
Vi har Touran og lånte en X-trail i sommer. Jeg synes comforten var mye dårligere enn touranen, mer motorstøy blant annet. Jeg synes den virker å koste mer enn den smaker, men det er selvsagt smak og behag. Så vidt jeg husker sitter man lavt også, det liker jeg dårlig. Men det gjør man med de fleste biler da.
De første milene jeg kjørte bilen, så irriterte det meg noe vanvittig, men etterhvert så så jeg automatisk dit de var. Men helt klart bedre å ha det der det normalt skal være ja.
Vi har prøvekjørt x-trail, rav4, crv og foresteren.
Hadde vi hatt råd hadde vi kjøpt crven. mye bedre bil en nissan og toyotaen. Har ikke noe med at det er Honda , men den har den kjøreegenskapen vi liker best, comforten, bråker minst og god bagasjeroms plass. Uheldigvis hadde vi ikke rå til den i sommer pga pris på innbytte så endte opp med den neste beste en Subaru Forhøster :knegg: God å kjøre. permanent 4*4 noe crv ikke har men har ikke bruk for permanent. Forestern bruker mere drivstoff en crven:(
Den har mindre plass i baksetet og i bagasjerommet en crv`en.
Vi har en 99 mod. Vet de nyere er litt større inni.Når vi får 2 inntekter blir vi å bytte subaruen inn i 2 honda. en ny hybrid og en crv
Jeg tenkte mer på at setet er lavt i forhold til pedalene. (Jeg vet at setene kan stilles inn i høyden, det blir allikevel ikke det samme.) At man på sett og vis må sette seg på gulvet og ha beina rett fram, sammenlignet med biler a la Touran og Yaris hvor man setter seg rett inn og har bena mer i 90-gradersvinkel fordi setet er høyt - og resten av bilen er tilpasset dette. Vi fikk en leiebil forrige uke (Volvo V50) og det var et mareritt syntes jeg. Jeg er 1,65 høy og følte at jeg nesten satt oppi taket, og at jeg måtte se nedover for å se ut av vinduet.
Jo, det finnes vel knapt nyere biler som ikke har høydejustering på setene. Jeg synes allikevel at vindueperspektivet blir helt forskjellig. Skal jeg sitte lavt nok for at vinduet skal bli "riktig" så må jeg sitte på gulvet føler jeg i biler av typen Volvo V50. Da ser jeg bare dashbordet. :knegg: