Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Noen som har fått ødelagt noe i en norgespakke? Hvordan klage?

#1

Huldra sa for siden:

Jeg har kjøpt en brukt vogn som forhjulet er ødelagt på. Enten har det vært slik, eller så har posten klart å ødelegge det. Jeg håper på posten.

Nå henta jeg pakka på tirsdag, oppdaga feilen, snakka med sender, quinny, osv men først i dag tok tok jeg kontakt med posten via mail. Jeg har selvfølgelig alle deler, esker, lapper ol.l. enda. Har jo forsøkt å kikke på posten.no men finner ikke ut hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan er reglene for klage osv. Og er det overhodet sjans å få medhold?


#2

Corona sa for siden:

Henvend deg til postkontoret ditt der du henta pakken, så printer de ut et klageskjema til deg. Som du da må fylle ut så nøyaktig som mulig, og så sender de det inn. Gangen derfra vet jeg ikke noe om da.. Men Norgespakker er forsikra opptil 5000 kr.


#3

katj sa for siden:

Veldig vanskelig å få erstatning. Klagde engang på en vanlig pakke, som var klemt inn. De sa at jeg skulle hatt enda en eske inne i den andre.:nemlig:


#4

Huldra sa for siden:

Ja, har vært med vogna på posten i dag. Mannen tok den jo selvfølgelig inn, men sa også at jeg neppe kom til å få medhold pga dårlig innpakning.

Dessuten sa han at det var lang saksbehandlingtid. Arg. Er så irritert på hele opplegget. Jeg som trenger vogna nå. Jeg er jo helt skeiv i ryggen av å bære bilstolen.


#5

turi sa for siden:

Med det samme vi har en Posten-tråd her, noen som vet hva en kan gjøre når en har sendt en pakke, og vedkommende ikke har fått hentelappen, så pakken blir sendt i retur?

Og det ser også ut til at jeg må betale porto for å hente den ut også?


#6

Left sa for siden:

Posten Norge AS - Det burde vært Posten Norge IIF - idioter i forkledning) :mad:


#7

Hjertensfryd sa for siden:

Posten sender ut ei duplikat melding ei veke etter den første pakkelappen. Det skal og gå ann å gå ned på postkontoret og sei at det annkomm ei pakke den og den dagen til *** Bevis kan vera lurt å ha med då.


#8

Señora sa for siden:

Kan de ha mottatt hentelapp pr. e-post?

Jeg fikk aldri hentelapp på en forsending, men fant den på mailen min.


#9

Avelonia sa for siden:

Hvordan var den pakket da?


#10

turi sa for siden:

Norgespakke. Vanlig rød boks til kr 125,-. Men da skal jeg sende en klage hvertfall!!


#11

Left sa for siden:

Ja, send klage, for jeg har ikke fått pakkelapp, og ikke noen purrelapp heller!
Da hadde jeg jo hentet den, for det var jo ikke noe å betale på det en gang!
Det har vært veldig mye tull med posten her, og julekortene kusinene mine sendte før jul har vi enda ikke fått bla. :mad:


#12

turi sa for siden:

Klagen er sendt!! :jupp:


#13

TBM sa for siden:

Høres ut som en dårlig unnskyldning spør du meg. Hvis adressen er rett blir det jo sendt ut to meldinger, og det er jo litt rart om begge blir borte?

Helt sikker på at ikke en treg mottaker prøver å legge skylda på noen andre her?


#14

Chablis sa for siden:

jeg fikk ingen hentelapp på en pakke før jul , den ble sendt i retur. ingen skjønte hvorfor ikke hentelappen kom. Så det kan faktisk skje.


#15

turi sa for siden:

Det er nok det som er tilfelle her også!!

Har sendt klage til posten og fått svar, men sendt klage igjen på det svaret, så får vi se.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.