Jeg har kjøpt en brukt vogn som forhjulet er ødelagt på. Enten har det vært slik, eller så har posten klart å ødelegge det. Jeg håper på posten.
Nå henta jeg pakka på tirsdag, oppdaga feilen, snakka med sender, quinny, osv men først i dag tok tok jeg kontakt med posten via mail. Jeg har selvfølgelig alle deler, esker, lapper ol.l. enda. Har jo forsøkt å kikke på posten.no men finner ikke ut hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan er reglene for klage osv. Og er det overhodet sjans å få medhold?
Henvend deg til postkontoret ditt der du henta pakken, så printer de ut et klageskjema til deg. Som du da må fylle ut så nøyaktig som mulig, og så sender de det inn. Gangen derfra vet jeg ikke noe om da.. Men Norgespakker er forsikra opptil 5000 kr.
Ja, har vært med vogna på posten i dag. Mannen tok den jo selvfølgelig inn, men sa også at jeg neppe kom til å få medhold pga dårlig innpakning.
Dessuten sa han at det var lang saksbehandlingtid. Arg. Er så irritert på hele opplegget. Jeg som trenger vogna nå. Jeg er jo helt skeiv i ryggen av å bære bilstolen.
Med det samme vi har en Posten-tråd her, noen som vet hva en kan gjøre når en har sendt en pakke, og vedkommende ikke har fått hentelappen, så pakken blir sendt i retur?
Og det ser også ut til at jeg må betale porto for å hente den ut også?
Posten sender ut ei duplikat melding ei veke etter den første pakkelappen. Det skal og gå ann å gå ned på postkontoret og sei at det annkomm ei pakke den og den dagen til *** Bevis kan vera lurt å ha med då.
Ja, send klage, for jeg har ikke fått pakkelapp, og ikke noen purrelapp heller!
Da hadde jeg jo hentet den, for det var jo ikke noe å betale på det en gang!
Det har vært veldig mye tull med posten her, og julekortene kusinene mine sendte før jul har vi enda ikke fått bla. :mad: