Siw sa for siden:
www.agderposten.no/article/20090121/LOKAL8/251356971/1021/ABONNEMENT
:sjokk: Det skulle ikke vert mulig............!!
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.
Siw sa for siden:
www.agderposten.no/article/20090121/LOKAL8/251356971/1021/ABONNEMENT
:sjokk: Det skulle ikke vert mulig............!!
Mei sa for siden:
Ja det er ganske vanvittig, men også viktig å huske på at det er enkeltsaker. Historier om møtene folk har med helsevesenet som er gode selger ikke like bra. De fleste gangene jeg har vært i kontakt med helsevesenet, har jeg ønsket det var et pasientskryteombud jeg kunne kontaktet etterpå.
oh hvite lakenrumpe sa for siden:
graverende saker... men med tanke på hvor mange pasienter helsevesenet har iløpet av ett år og hvor mange som faktisk ender slik, så vil jeg jo si at "fornøydprosenten" er størst;)
Siw sa for siden:
Ja det er enkeltsaker men for de det gjelder her så skulle de ha vert ungått.Bra det er et få tall som opplever det sånne ting og at de fleste gjør en god jobb.
Sitron sa for siden:
Dette er fullstendig irrelevant. Ingen skal måtte behøve å ta imot drit og løgn fra helsepersonell.
AprilRyan sa for siden:
Lett å si når det ikke rammer en selv. Jeg synes det er veldig viktig med fokus på hvordan mennesker blir møtt av systemet. En trenger fokus på det. Helsevesenet kan ikke annet enn å bli bedre av det.
oh hvite lakenrumpe sa for siden:
Hva var drit og løgn? Sjukehuset trodde sikkert at dama hadde kreft og skulle dø... at det var en utrolig stygg feiltakelse vil ikke si at de lyver henne midt opp i ansiktet fordi de synes det er gøy?
Mei sa for siden:
Det er jeg helt enig i. Fokus, reaksjoner og et sted å henvende seg er påkrevd. Men jeg liker ikke når det blir lynsjestemning og "fysj og fy, helsepersonell" ut av det. Slik artikler som denne kan være med å bidra til.
Sitron sa for siden:
Jeg uttaler meg selvsagt generelt. For ja, helsepersonell er av og til både frekke og løgnaktige i uttalelsene sine.
Mams sa for siden:
I de fleste tilfeller får i god pleie av helsepersonell.
Dessverre finnes det tilfeller hvor en sykepleier/ lege virkelig burde vurdere å gjøre noe slik at de ikke har pasientkontakt.
Enhjørning sa for siden:
Jepp.
Jeg har en mengde flotte historier om helsevesenet jeg kunne delt med avisene og andre interesserte.
Men visst er det synd at det forekommer slike ting som i artikkelen!
Maylen sa for siden:
Det siste eksempelet er vi inne i selv nå. Angående overskredet tidsfrist.
En henvisning ble sendt i juni, vi har enda ikke fått innkalling.
Jeg har mange andre eksempler som ikke er så gode, men noen bra eksempler har jeg også. :)
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.