Hva sliter de med hos Bokklubben for tiden? Det har jo vært tråder om det før her, utrolig mye tull rundt hovedbøker, utsending og det ene med det andre.
Nå hadde jeg bestilt en utedress på salg og med bonuskroner og joda: Henter pakken idag, på giroen står det "dress størrelse 110" (som bestilt) og inni pakke ligger en fleecedress størrelse 130?
Jeg gir opp. Jeg gidder ikke returnere og styre, jeg tror jeg drar innom dem med den. Noen som har prøvd å dra innom Nydalen og bytte? Er det bare å komme og få med seg noe nytt i åpningstiden?
Jeg er nå bare medlem i Bokklubbens Barn for jeg synes det kommer bra bøker, men nå vurderer jeg alvorlig å melde meg ut.
Jeg synes også det er bare rot der. De glemmer fakturaer og sender dem ut i ettertid, dobbelfakturerer, sender ut meldinger til alle som bare skal til noen m.m. Jeg vurderer å melde meg ut.
Jeg sendte en sur mail til dem i går. Nå har jeg faktisk (!) vært flink og avbestilt alle hovedbøker med en gang medlemsbladet kommer på mail. Før har jeg nemlig brukt en liten formue på returporto. Men like fullt har det dumpet bøker ned i postkassa. :sur:
Jeg er også sur på bokklubben. I dag er jeg mest sur fordi de lar 12åringer melde seg inn via nettet uten tillatelse fra foreldrene og at disse attpåtil blir oppringt av telefonselgere fra Bokklubben som forsøker å verve dem til Århundrets bibliotek.
Bokklubben bare surrer, ja. Jeg har fått fakturaer og purringer på leveranser jeg aldri har sett noe til. Jeg har fått bestillinger jeg aldri har bestilt, og får ikke det jeg HAR bestilt. Jeg har fått andres varer med mine regninger, og mine varer med andres regninger.
Jeg blir så opphisset og får alvorlig høy puls bare jeg høre Den Norske Bokklubben at jeg avstår fra å svare.
Det er ikke bra for min helse :mad:
Men, jeg er nå utmeldt , heldigvis. Og skal ALDRI mer noesinne overhodet bli medlem igjen.
Ååå, godt å høre at det ikke bare var meg... Begynte nesten å bli litt paranoid og mistenkte bokklubben for å tulle med meg med vilje. :paranoid:
Har som andre her fått purring på bøker jeg ikke har mottat, tilsendt bøker jeg ikke har bestillt (som ikke er hovedbok), feil faktura, osv. Jeg har sendt ørten mail det siste halve året, ringt og snakket med lite kundevennlige og meget påstålige kundebehandlere for å rydde opp og brukt alt for mye energi på returer etc. at det ikke er verdt de fristende innmeldingspakkene.
Jeg får alle mail som tilhører ei ann dame med litt lik email som meg. Hun får ikkeno, og hadde vel risikert inkasso om ikke jeg hadde videresendt purringer. For å rette opp epostrotet greier de av en eller annen grunn ikke.
Det er ikke bare å dra innom nei. Den eneste måten du kan får byttet den varen du fikk feil, i den du vil ha, er hvis de tilfeldigvis har den i butikken som ligger i lokalet deres. Men det er langt fra sikkert, da hadde jeg i hvert fall ringt og spurt først. I den butikken er det bare ganske få varer, og mest bøker (men ikke store utvalget i det heller). Alle varene ligger på lager et helt annet sted. Lokalet i Nydalen har ikke lengre noe lager. Men du kan levere fleecedressen i resepsjonen og be dem bestille riktig vare til deg, hvis du fortsatt vil ha den.
Men bortsett fra det, så går det meste greit. Får mine egne bestillinger (etter UENDELIG lang tid, da) og med mine egne korrekte regninger. Men har fått et par hovedbøker da, og jeg har trodd det var min egen feil, men nå er jeg ikke sikker lenger.
Jeg har meldt meg ut av 2 av 3 klubber nå, og snart ryker den siste.
Nevnte forsåvidt ringing også... men ikke det at det er vanskelig å komme igjennom. Hang meg heller opp i at det var elendige kundebehandlere når man først kom frem, som først heller ville skylde på posten, noen andre i min husholdning (!) eller at det ikke kunne stemme (altså jeg juger) før de kunne tenke seg at de hadde gjort en feil. :mad:
De hadde en elendig periode sist de byttet datasystem (4 - 5 år siden?) og nå er det i gang igjen, ja. Kan de ha fått for mange medlemmer på den 1000-krones kampanjen for ett år siden?
Denne runden har jeg ikke hatt noen problemer med DNB, men jeg har hatt en runde med dem for flere år siden, så nå er jeg nøye med å avbestille, ta vare på mailer, bekreftelser og slikt.
Når dere sier det så er det søtten ikke greit å få tak i dem på telefon, nei...
Jeg har fått flere bøker jeg HAR avbestilt. Det er irriterende det. Jeg har også meldt meg ut av noen av de jeg har vært medlem av. Men er fremdeles medlem av noen.
Jeg har ikke hatt noen problemer med bokklubben, men jeg gjør alt via web: melder meg inn, avbestiller og bestiller bøker og melder meg ut.
Har aldri mottatt bøker jeg har avbestilt, andres bøker, mailer eller fakturaer, og bøkene kommer raskt når jeg bestiller. Jeg har til og med bestilt noen soppbøker til kr 0,-, mest sannsynlig pga at de ikke har priset varene før de har vært lagt ut. :humre:
I fjor fikk jeg plutselig flere hovedbøker som jeg mener jeg avbestilte.
Lat som jeg er, bare betalte jeg og beholdt bøkene. Og klødde meg litt i hodet. Fint som pynt i bokhylla. :himle:
Jeg fikk purring på betalte regninger. Sendt mail med spørsmål om at de måtte rydde opp to ganger, og nå endelig har det ordnet seg.
Har også opplevd å få purring på lydbøker jeg ikke har mottat, fikk pakka senere. Trodde det kanskje var min bommert at den ikke var avbestilt, men det tviler jeg vel egentlig på nå etter denne tråden.
Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med bokklubben.
De har ikke kontroll på noen ting, og jeg måtte bli skikkelig sinna sist gang de klarte å gjøre feilen, for de påstod at det var min feil. Nå har jeg meldt meg ut og ikke søren om jeg melder meg inn. Hun stakkars kundeservicedamen som jeg snakket med lurte på hva hun kunne gjøre for å beholde meg som medlem, men det koster mye mer enn det smaker å være medlem av bokklubben nå for tiden.
Jøss - akkurat det samme skjedde her. Jeg bestilte blå parkdress 110 og fikk blå fleecedress 130. Damen på telefonen hos Bokklubben beklaget veldig, og to dager seinere fikk jeg returlapp og slikt til å returnere dressen. Nå venter jeg bare på parkdressen.
Jøss, det var jo fascinerende. Men var det ikke vrient å få ringt...?
Da kan jeg jo spørre hvor stor 110 var også, jeg vurderer nemlig å be om å få 120 isteden. Hvordan ser 110 ut til din 04-modell?
S er 105 cm nå og skal ha dressen som ekstradress neste år, altså ikke i år. Lurer på om 110 blir for liten da?
Ja, ikke sant. :knegg: Det gikk helt fint å komme gjennom på telefonen. Men jeg har ikke fått dressen enda, så jeg vet ikke så mye om størrelsen enda. Min gutt er liten for alderen og klarer seg fint med 98 enn så lenge, så jeg håper 110 holder neste vinter.
Jeg har heldigvis ikke fått bøker tilsendt som jeg ikke har bestilt, men jeg synes de har rota MYE det siste året. Til jul 2007 bestilte jeg BBCs Stolthet og fordom, men fikk 3 (!) ganger tilsendt Hollywood-filmen - til tross for at jeg klikket på riktig film på weben. Det tok så lang tid å få riktig film at jeg ikke fikk gitt dem bort til jul.
Meldte inn mannen da de hadde 1000 kr-gavekort, og etter en stund fikk jeg to-tre brev i uka om at mailadressen hans ikke funket. Jeg endret adressen og mailet dem utallige ganger - uten å få svar. Virker som de helt har sluttet å besvare mail der...
Min historie med bokklubben baby:
Skulle få to gratis bøker som jeg faktisk fikk.
Så hørte jeg ikke mer fra dem på flere måneder.
Så plutselig kommer en pakke med noen ark som man skal sette inn i en perm... arken var del 2 sto det på... permen hadde jeg ikke fått, del 1 som omhandlet fødselen hadde jeg ikke fått.
Brukte 250 kroner på å stå i kø hvor jeg gav opp flere ganger før jeg kom igjennom etter 3 dager, sendte en mail jeg aldri fikk svar på.
Fikk endelig tilsendt permen og del 1.
Fikk neste pakke uten engang å ha fått informasjon om hva den handlet om, og da gav jeg opp... avsluttet medlemsskapet sporenstreks!
Så om noen trenger en "om meg"-perm med del 1 og del 2 av skillearkene så kan jeg sende det!:)
Du kan levere fleecedressen i resepsjonen ja. Og det kan også være at du kan få returlapp i posten, slik at du kan slippe turen til Nydalen.
De har hatt lager på Skullerud ja, men jeg tror det enten har blitt flyttet det også, eller er i ferd med å flyttes. Lageret har i hvert fall delvis blitt overtatt av Forlagssentralen og drives derfra.
Jeg har vært nødt til å ta kontakt med dem på telefon to ganger den siste måneden. Måtte snakke, så jeg måtte vente. Første gang 31 minutters ventetid, andre gang "bare" 24. Det er elendig, særlig i en periode hvor mange kunder var nødt til å ta kontakt med dem pga tull de hadde det hele og fulle ansvaret for.
I mitt tilfelle hadde jeg endret aldersmålgruppe i både den vanlige bokklubben og lydbokklubben. Det så ut til å gå greit, fikk oppdaterte hovedboktilbud for større barn, med mulighet til å avbestille på nett. Men så dumpet hovedboktilbudene for små barn ned i postkassa, og disse hadde jeg aldri hatt mulighet til å avbestille. Jeg var altså dobbeltregistrert.
De la seg flate ved kontakt og sendte returlapper. (Men det skjedde enda en gang, derfor telefonkontakt nr. 2). Nå ser det ut til å være fikset.
Det er det jeg mistenker at vi var også, storebror har nemlig skiftet aldersgruppe i løpet av året. Men da får de forsyne meg sørge for å få fikset alt i systemene sine også. :mad:
Jeg har også kun forholdt meg til nett, og heldigvis for det, for jeg har jo full kontroll på hva jeg har fått tilbud om og hva jeg ikke har fått tilbud om. Det var litt vanskelig for dem å bevise at jeg har fått tilbud om en Gruffalobok, når den vitterlig ikke lå inne på mine sider.
Oppfordrer de som har mottatt bøker de er usikre på om de skulle ha hatt til å ta kontakt (bare sett av litt tid til å høre flott ventemusikk). De har slitt, og de var veldig ydmyke. I begge forsendelsene med returlapper fikk jeg faktisk dobbelt opp. De sikrer seg også for fremtidige tabber?
Eg har sendt ein sint og kraftig mail i dag der eg sa opp meldemsskapet etter at eg fekk ein purremail (boka var ikkje bestilt, men eg hadde betalt den likevel). Eg har no fått beskjed om at medlemsskapet er avslutta.