Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Et 22 kroners prinsipp

#1

Mei sa for siden:



#2

Ole Brumm sa for siden:

Det er jo lov å prøve, vet ikke hvordan reglene er jeg. ;)


#3

Isolde sa for siden:

Du får hilse fra meg som også har betalt for ettersending men ikke får posten min at de får lære seg å viderensende! jeg bor til og med i samme kommune.

Jeg ville stått på mitt.. rett og slett for å lære posten noe


#4

Tinka sa for siden:

Stå på ditt.

Dattera mi sliter med det samme.


#5

Guava sa for siden:

Du kommer nok ingen vei hvis sendingen din er sendt som pakkepost (Norgespakke/Ekspresspakke o.l). "Pakker" sendt som A-post blir videresendt uten tillegg.
I vilkårene for ettersending står det at det blir belastet tilleggsporto for pakker . Jeg har ikke reglene her, men det var slik det fungerte da vi omadresserte.


#6

Mei sa for siden:



#7

Guava sa for siden:

Hvis det er en sending hvor du har skrevet rett på konvolutten og sendingen ikke har adresselapp så er det et brev og det skal ettersendes uten tilleggsporto. Det er jeg ganske så sikker på.


#8

amo sa for siden:

Hadde jeg gjort.:nemlig: Da blir vel pakken sendt, og porto krevd av mottaker? Da kan hun bevise at hun har rett på pakken pga. at hun har betalt for ettersending, eller?


#9

Isolde sa for siden:

så lenge du har betalt 22kr så er det jo brevpost.. finnes ikke så billig pakkepost.

men posten er ikke flink til å ettersende.. vi har hatt store problemer med de siste måndene.. vi har begge betalt for 6 månder ettersending og det har de tidligere huseigerene også gjort.. vi får ikke posten vår.. noe havner i gamle postkassen vår i den tidligere leiligheten hvor andre bor.. noe blir sendt tilbake.. mens vi får de tidligere huseigerene sin post. uansett hvor mye vi snakker med posten så blir det ikke bedre.. nå mangler jeg og post fra banken som skal være sendt med rett adresse. fordi jeg ikke motok det som var sendt med feil adresse..


#10

Guava sa for siden:

Jeg ville vurdert å heller ringe postens kundeservice enn å klage på postbudet.
Det er innmari trasig å få klager på ting som ikke en kan gjøre noe fra eller til.


#11

Mei sa for siden:



#12

Ibidelma sa for siden:

Stå på ditt du!!
Posten er så utrolig arrogante! Har opplevd mye slikt med Posten. De tuter og kjører slik de vil. Bare kjør på du Zol :D Selvfølgelig skal de ettersende pakken gratis!! Dersom du ikke hadde skrevet avsender på pakken, så måtte de jo sendt den til hennes nye adresse likevel !


#13

Guava sa for siden:

Hvis du vet at det er det samme budet som går hver eneste dag samme ruta så er det kanskje greit nok, men sjansen for at et annet bud skal få kritikken er stor. I juletida er sjansen enda mindre for at rett mann eller kvinne får kritikken din på den måten. Kundeservice videreformidler nedover i systemet der hvor feilen har skjedd.

Hvem som har ansvar for omadressering nå vet jeg ikke. Kanskje er det budet, men jeg vil tro at sjansen er mye større for at dette ligger på de som sorterer posten. Dette er i noen tilfeller postbud, men ikke alltid de samme som går ruta og noen ganger er det egne folk som sorterer.


#14

vimjer sa for siden:

Det er budet som skal fange opp omadresseringer.
At denne pakken er sendt i retur er slurv, det betyr at budet ikke har kontrollert oversikten, noe som skal gjøres daglig.
(det kan være et annet bud som har sortert og lagt budruta enn det som går ruta)

Jeg ville skrevet ny adresse på pakken + beskjed om at vedkommede har betalt for å få posten omadressert.


#15

Veronal sa for siden:

Omadressering gjelder kun brev - ikke pakker. Husker jeg måtte betale da jeg fikk tilsendt en dustete promogave mens jeg var hjemme på lang sommerferie da jeg var student. Jeg klaget i alle bauger og kanter, men det endte med at jeg måtte betale. :mumle:


#16

vimjer sa for siden:

Det var snakk om brevsending her.


#17

Veronal sa for siden:

Er det helt sikkert at det er brev og ikke pakke? Jeg klarte ikke å lese den konklusjonen ut fra denne tråden. :blond:


#18

Nenne sa for siden:

Med porto på 22 kroner er den en brevsending, ikke en pakke.


#19

Veronal sa for siden:

Kan ikke disse 22 kronene være et mellomlegg/tillegg? Den gang jeg fikk en pakke ettersendt så var det bare et tillegg - ikke hele prisen det kostet å sende pakken (og ja, det var en pakke). Dette var i begynnelsen på 90-tallet, så jeg aner ikke reglene nå.


#20

Nenne sa for siden:

Hvis du leser tråden Veronal ser du at zol betalte 22 kroner opprinnelig og nå skal hun betale det en gang til i følge posten.


#21

Veronal sa for siden:

Jeg tror jeg skal begrense klementininntaket heretter. :stikker:


#22

Nenne sa for siden:

:skratte: Ja det er farlige greier.


#23

Polyanna sa for siden:

Jeg ville sendt den igjen, med beskjed skrevet utenpå. i tillegg bør venninnen din klage til kundeservice. Posten har store problemer med omadresseringstjenesten. Det er rett og slett menneskelige feil i den siste manuelle sorteringen som budene gjør før de går ruta si. Det er jo en veldig rutinepreget jobb, og det er nok vanskelig å bryte rutinen, kanskje?


#24

juzzy sa for siden:

Jeg ville absolutt klaget. Posten er utrolig arrogant. Jeg har kranglet med dem før. Den gangen handlet det om en pakke som ble sendt i retur mens vi var på ferie, og vi betalte for å holde posten til vi kom tilbake. Posten holdt dermed på pakkelappene, men sendte alikevel pakken i retur før vi kom hjem og fikk se pakkelappene. De nektet å ta ansvar, de påsto til og med at pakker ikke var post (!!!) og at de derfor ikke hadde ansvar for at pakken var sendt i retur!

Makan til sprøyt.


#25

Mei sa for siden:



#26

juzzy sa for siden:

Typisk posten. :dåne:


#27

Mei sa for siden:



#28

Nenne sa for siden:

Nå er det på tide å kontakte pressen synes jeg. :nemlig: Makan!


#29

Mei sa for siden:

Kanskje det? :knegg:


#30

Guava sa for siden:

Det er vel ryddigst å sende klage til posten først før man kontakter pressen. Er det ikke? Eller kanskje samtidig?

Jeg synes i hvert fall man skal klage til riktig organ før man kontakter pressen. Hør hva kundeservice har å tilby av forklaring først.


#31

Mei sa for siden:



#32

Guava sa for siden:

Nei jeg jobber ikke i posten og det er jeg veldig glad for.
Jeg synes bare det er viktig generelt å klage til rette vedkommende før man kontakter media.

Siden dere har klaget og ikke fått noe godt svar så kan dere jo kontakte media.


#33

Mei sa for siden:

Eller kanskje jeg bare skal fortsette slik som nå og håpe den når henne til neste jul?


#34

Polyanna sa for siden:

Siden venninnen allerede har klaget så syns jeg det er helt greit å kontakte pressen. Jeg har stor forståelse for at dette er et vanskelig produkt å få ti kvalitet på, men de tar seg betalt og skal levere! Hun bør også kreve pengene tilbake, forresten.

Jeg tror forresten det kan være en ide for venninnen din å ta kontakt direkte med omdelingskontoret sitt, eller hva det heter. Altså utgangspunktet for der de bærer ut hennes post. Det er der feilen skjer.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.