Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hvordan få sjekket en tørketrommel?

#1

DM sa for siden:

Det virker som noe har satt seg fast i tørketrommelen min, og den kan ikke kjøres. Hvordan får man den sjekket? Kommer det noen hjem til en (og evt. fra hvor?), eller må man frakte den til en reperatør selv (høres umulig ut)?


#2

Skytte sa for siden:

Regner med at du får en reparatør hjem. Samboeren til en kollega jobber i allefall som reparatør av hvitevarer og han kjører rundt fra dør til dør.

Jeg hadde ringt stedet der du kjøpte trommelen eventuelt leverandøren. De viser nok vei :jupp:.


#3

Mumriel sa for siden:

Kjære venn, sliter du med tørketrommelen ved midnattstider?

Jeg ville ringt butikke der den ble kjøpt. De vet nok råd. De finnes slike som kommer hjem og reparerer. Jeg forsøke søke på gulde sider for deg også, men fikk ikke noe napp i første runde, så pørv butikken. Selv har jeg en fingernem man som ordner sånt selv, men det hjelper ikke deg. Han er for stor til å sende i posten.


#4

maribo sa for siden:

Vi fikk ordna vår tørketrommel for noen uker siden, og da tok vi kontakt med butikken vi kjøpte den, i tilfelle det ble snakk om at de skulle dekke noe. Fikk tlfnr til en reparatør av dem.

Det skrapte og "rapte" noe veldig når trommelen gikk rundt, og den var tung å få rundt. Mellom bakveggen og trommelen (inni trommelen altså) er det er glippe - bakveggen sitter ikke fast i den runde trommelen. I den glipa hadde det kilt seg fast en bittebitte liten magnetbit fra en leke (som sikkert hadde vært i ei lomme).
Reperatørmannen viste meg at jeg kunne sjekke der hvis det ble sånn flere ganger.
Kan det være sånt? Og skjønner du hvor jeg mener?


#5

DM sa for siden:

Det er somoftest da tørketrommelen går på her i huset. :flau: Det kan være noe slikt ja, det høres ut som noe som er der som ikke skal liksom. Skal prøve å få mannen til å se på det du sier senere i dag. Takk. :)

#6

Juste sa for siden:

Vi har ikke hatt annet en trøbbel med vår Whirlpool vaskemaskin og tørketrommel siden vi kjøpte dem. Jeg har nummeret til servicefirmaet de bruker programert inn på mobilen :(

Bare og ringe dit det ble kjøpt så får du oppgitt hvilket firma som tar seg av service.


#7

Gerbera sa for siden:

For all del, ikke ring reparatør!

Send gubben inn med skrutrekker, skiftenøkkel, og en manns pågangsmot, og motvilje mot å lese bruksanvisninger
(og i de fleste bruksanvisninger for hvitevarer, advares det på det sterkeste mot å begynne på reparasjoner selv...)

Hjelp om mulig til med å fjerne evt. skittentøy foran maskin og tørketrommel.

Sett deg i stua, og vent på første stønn, eller rop om lommelykt.

Kom til unnsetning med lommelykt (hvorfor har ikke idioten snudd baksiden på trommelen frem i lyset på badet???)

Ta en kjapp opptelling over antallet løse deler, og gjett hvor mange av de som aldri kommer på plass igjen.

Kom med noen oppmuntrende ord, er det ikke det man er gift for?

Sett deg i stua igjen.

Hent den kalde ølen han ber om ( varmekabler på badet, passe til å dusje i, altfor varmt til å jobbe i den temperaturen.)

Ta en ny opptelling over løse deler, og prøv å overse at trommelen inni maskinen er løsnet fra festene sine. Ikke spør om han har funnet det som bråker, eller sitter fast. Hadde han funnet det, hadde han vist det frem.

Tilbake i stua. I all hemmelighet kan du begynne å lete opp nummeret til reparatør, og planlegge å ringe dit tidlig neste morgen.

Mannen kommer ut fra badet, erklærer at resten må vente til i morgen. Ikke spør om når trommelen blir ferdig. Hadde han visst det, hadde han sagt det.

Gå inn på badet, samle alle løse deler i en pose, legg unna til reparatøren har anledning til å komme.

Når reparatøren kommer, vær forberedt på spørsmålet om hvem som har operert maskinen, du blir gjort oppmerksom på at dette vanligvis hadde vært en reklamasjonssak, men siden dere allerede har åpnet og fikset selv, må dere betale alt selv.

Håper dere blir ferdige med den til jul :)


#8

maribo sa for siden:

Æsj, så kjedelig. Vi har samme merket på begge vår. Vaskemaskina er 8,5 år, og trommelen bare 3 år - eneste trøbbelet vi har hatt er nevnte magnet fra leke....
Er det så mye trøbbel at dere egentlig kunne fått ny eller hevet kjøpet?


#9

HP sa for siden:

Gerbera: :knegg:


#10

Juste sa for siden:

Vi skal klage på vaskemaskinen når reparatøren kommer i morgen ja, nå er det tredje gang, sist var kun for noen uker siden og det er samme feilen hver gang, en ledning som ryker slik at maskinen ikke starter. Vi har nok fått en skikkelig mandagsmaskin. Tørketrommelen har vi ødelagt en gang som var vår skyld og nå er det gått en pakning, men det kan brukes så den gir vi vel en sjans til tenker jeg.

Men en ting er sikkert, jeg kjøper ikke Whirlpool en gang til!

:Juste


#11

Maz sa for siden:

Noter nummeret på innsiden av døren. Det er fabrikasjonsnummer.

Så finner du ut hvem som har servicen på det merket du har. Ring dem.

Jeg ventet i litt over en uke for at han skulle skru av et deksel og trykke på en knapp. Det hadde jeg klart selv.!!!


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.