Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

#1

Smurfine79 sa for siden:

å de starta karrieren sin her i med å prøve å lure meg :rolleyes:

Jeg spør om de har et godt tilbud til meg på en mobil som et åpningstilbud, å jada sier de(er to som ekspederer "sammen")For å få det beste tilbudet må jeg bytte abonnoment, men forsåvidt så går det fint for jeg hadde før en veldig gunstig avtale med iptelefonleverandøren min som nå er bortfallet så et nytt mobilabonnoment som er svært så gunstig vil passe meg bra.(binder da nummeret for et år)

Men da de er nyoppstartet, så har ikke betalingsterminalen kommet opp ennå så jeg måtte ta ut penger cashkontant, å siden jeg ikke bruker minibank var da planen å dra innom banken i byen på vei hjem fra legen med minstemann.

Missa banken men gikk innom Spaceworld, for å sjekke om de kanskje hadde bedre pris på telefonen å det hadde de, hele 1000 kroner sparer jeg på å kjøpe telefonen hos dem. Bestemmer meg for å kjøpe den der, med abonnomentet friprat hos telenor, men de gutta i telekiosken har da allerede bundet meg opp til et nytt abonnoment hos dem,uten min signatur og uten at jeg har betalt(greit, jeg hadde gitt dem telefonnummer og legitimasjon men der stoppet alt for jeg hadde det travelt å måtte fyke av gårde), så det hele endte opp med at jeg måtte hjem, å innom dem for å få dem til å kansellere bestillingen samt at jeg nå må tilbake til byen i morgen for å få kjøpt telefonen(som jeg kunne kjøpt i dag)

Men en ting er da bra:D, jeg kjøper den på det abonnmentet jeg har nå og oppgraderer til friprat for det sparer jeg på noe jeg ikke helt skjønner men samma kan det være :fnise:

Men ikke nok med at de har gjort dette, de har samtidig prøvd å få meg til å betale mer for telefonen der enn hva jeg ville gjort om jeg hadde kjøpt den samme telefonen med samme abonnoment på nettbutikk.Operer butikkene og nettbutikkene virkelig med så store prisforskjeller? Det jeg hadde måtte betale i butikken hadde vært 1399 synst jeg han sa, å det jeg hadde måtte betale i nettbutikken hadde vært 699(å det var det abonnomente han hadde signet meg opp på også, så det er ikke snakk om å ha blingset der å sjekka pris på et annet abonnoment å oppgitt feil pris til meg)

Han som var den som skrev på pc og tok imot min bestilling ble knallende rød i kinna når jeg kom tilbake å sa fra om at jeg ikke kom til å kjøpe telefonen der allikevel og spurte hvordan de kunne ha endra abonnoment for meg uten min underskrift. De sa at ja, den ligger klar men vi kan bare annulere den vi, for de skjønte jo at jeg ikke kunne kjøpe den der da jeg kunne spare 1000 kroner bare på å kjøpe den hos spaceworld istedet. Tenkte ikke så mye over rødheten der og da, men skjønner jo hvorfor nå:rolleyes:.

Hva hadde dere gjort i en slik sak? Hadde dere latt saken gå eller hadde dere tatt det opp med butikksjefen?

Helt ærlig, jeg kommer ihvertfall til å troppe opp på butikken i morgen men helt uten å være sur eller sint men jeg aksepterer ikke at noen prøver å lure meg på en slik frekk måte.Bare sånn for ordens skyld, jeg skal ikke klage på at mobilen er billigere i en annen butikk. Det jeg er forundret over er at de kan opprette et abonnoment uten min underskrift, å jeg var heller ikke klar over at det var så store forskjeller på å handle i en nettbutikk kontra en vanlig butikk(å jeg skulle egentlig bare sjekke hva det sto at den kosta på nett, ikke kjøpe den der men bare sjekke ut derfor gikk jeg inn på telekioskens sider)


#2

Teofelia sa for siden:

Det er litt uklart for meg hvordan du har blitt lurt, må jeg innrømme? Det er da ditt ansvar å sjekke og sammenligne priser hos ulike forhandlere. Du kan da ikke forvente at butikken gjør den jobben for deg. Og det at ting ofte er billigere på nett enn i butikken, er da temmelig opplest og vedtatt, spør du meg.

Og hvis du har vært halvveis i en bestilling av nytt abonnement, men har løpt din vei uten å fullføre, så virker det ikke helt ulogisk at de har fullført bestillingen mens de ventet på at du skulle komme tilbake og betale, slik jeg skjønte at du opprinnelig hadde tenkt?


#3

Enhjørning sa for siden:

Nei, det tenkte jeg også
For å spare tid, både deres egen og din, når du kom tilbake - som du helt klart ga uttrykk for at du ville - har de fylt ut skjemaet på forhånd, og en slik tankegang skjønner jeg veldig godt, for sånn tenkte jeg også da jeg jobbet i butikk.


#4

polarjenta sa for siden:

Jeg skjønner ikke helt problemet. Det er jo ditt ansvar å sjekke priser, for ja, det er stor forskjell fra butikk til butikk og fra butikk til nettbutikker. Sålenge det gikk helt fint å få fjernet den bindingen så ser jeg ikke helt hva du skal klage på?


#5

Smurfine79 sa for siden:

Det jeg sa var at jeg kommer innom senere med penger(visste ikke før da at de ikke hadde betalingsterminal)men jeg skrev ikke under noenting og jeg betalte ingenting, så at de ordnet et abonnoment uten min underskkrift synst jeg er merkelig. Dårlig formulert av meg i går kveld, jeg ble vel ikke forsøkt lurt, men vet ikke helt hva jeg skal kalle de når de for det første lager dette abonnomentet uten min underskrift, samt at jeg senere ser på deres egne sider at den koster hele 700 mindre med samme abonnoment når jeg søker opp dette på nett(å dette uten å gå inn i nettbutikk for å handle, kun for å sjekke priser) men som sagt jeg visste ikke at de opererte med så store prisforskjeller på nettbutikk og vanlig. Men nå vet jeg det til en annen gang :):nikker:


#6

pippimamma sa for siden:

Jeg syns det er rart at de opererer med så forskjellige priser på nett og i butikk. Hadde nok følt meg lurt om jeg hadde kjøpt en vare, for så å oppdage i ettertid at varen var mye rimeligere i butikkens nettbutikk uten at de hadde opplyst meg om det. Mulig det ikke er ulovlig, men litt råttent gjort syns jeg det er.


#7

Smurfine79 sa for siden:

men igjen, når jeg sjekka på spaceworld sine sider så kosta jo telefonen mer der enn hva den gjør i butikken så jeg detter litt ut. Men har bare tenkt å gå ned å spørre hva de egentlig mente i går, å spørre om prisforskjellen :) Så da finner jeg jo ut om jeg har rett i slik jeg tenker eller ikke :)


#8

Smurfine79 sa for siden:

Å fylle ut skjema og fullføre en bestilling er vel såvidt meg bekjent to vidt forskjellige ting?


#9

Skytte sa for siden:

Sånn gjør flere også. Vi var i vinter og så på tv på Elkjøp. Jeg hadde sjekket nettet først for å se utvalget. Da vi kom i butikken viste det seg at tv'en vi var interessert i, kostet kr. 2000,- mer i butikk enn på nett. Vi fikk prutet den ned. :nemlig: De hadde ikke tv'en inne, men vi bestilte den. Vel hjemme gikk jeg på nett og fant tv'en 1500 billigere et annet sted (enn den prisen vi prutet den ned til). Bestilte der og avbestilte hos Elkjøp.

Moralen er; sjekk priser på nett før du kjøper. Man kan spare MYE på det. :ja:


#10

Simone sa for siden:

Jepp, bruk prisguide.no!


#11

Ine sa for siden:

Du kunne jo fint avbryte kjøpet, så jeg skjønner ikke hva du mener med lurt.

Og at det er store forskjeller i priser butikker imellom og mellom vanlig butikk og nettbutikk er vanlig ja.

Jeg hadde ikke gidda å gått tilbake, men gått og kjøpt telefonen i den andre butikken og gleda meg over hvor mye penger jeg sparte.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.