Person A kommer inn i en butikk, ser en fin kjole og tenker at hun gjerne skulle hatt to av disse. Det er ikke flere på hylla men A ser at det henger en på prøvedukken. Det er lite ansatte i butikken og en lang kø foran kassen, men A stiller seg i køen for å få hjelp, med deg har hun den ene kjolen som lå på hylla.
Person B kommer rett etter inn i butikken ser den samme kjolen som henger på dukken og stryker rett forbi den lange køen hvor A står og venter på å få hjelp. Hun ber da betjeningen om å få kjøpe kjolen på prøvedukken og får beskjed om å vente litt siden betjeningen er mer enn middels stresset av den lange køen hun driver på med.
Etterhvert kommer A frem i køen og sier at hun også ønsker seg denne kjolen. Betjeningen blir da hakket enda mer stresset og hun ber A om å vente, går bort og tar kjolen av dukken, snakker litt med B og kommer tilbake til A. Hun har da bestemt at B får kjøpe kjolen. A blir sur men like fri for kjole.
Vad tycks? Hvem skulle fått kjøpt kjolen om du var betjening.
Jeg klarte ikke å skjønne hvorfor du ønsket deg to kjoler av samme slag, men skjønner det jo litt bedre når det var til småtteriene. :knegg: Køsniking er no-no og A burde fått kjøpt begge.
Så utrolig frekt av B, å ikke gi deg kjolen når du tydelig var foran henne i køen. Og merkelig kundeservice av butikken. Hvis det er en kjede så ville jeg ha sendt en mail til noen sentralt og klaget på dette, mulig de da kan hjelpe deg med kjole nr 2...
Nå er det vel ikke helt uvanlig å spørre litt på siden om det er greit å kjøpe utstilling? Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å stå i den køen bare for å finne ut at de ikke solgte utstillinga av en eller annen grunn slik som på ikea. Jeg synes ikke person B var frekk, hun spurte og ble satt til side for å vente. At ikke person A sa høyt fra at hun sto i kø foran B og ventet på hjelp for å få løs den kjolen skjønner jeg ikke. Men jeg synes B burda la A få kjolen, og betjeningen kunne ringt en annen butikk i samme kjede om det finnes for å prøve å skaffe til veie en kjole til.
Dersom jeg var A ville jeg sagt at da vil jeg ikke ha denne heller, for jeg skulle ha til begge barna og når jeg ikke får begge to så trenger jeg heller ikke den ene.
A burde fått kjøpe begge to. Det er så utrolig mange frekke folk. Det er da ikke normal høflighet å rase inn på den måten heller.
Nei til kø-sniking, det er en uting!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.