Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kan man få utsatt kjøkkenleveringen hos ikea?

#1

Huldra sa for siden:

Har bestilt kjøkken med levering den 1. februar. Er det mulig å få utsatt denne leveringsdatoen? Noen som har gjor det? Eller som aner?

Vi rekker ikke å bli klar til da med det som skal gjøres før det kommer nemlig - og da blir det bare å ligge i veien hele tiden når vi jobber. sukk. Jeg burde jo forutsett dette da.

Skal ta kontakt med ikea i morgen også, men ville bare høre her også... håper det går.


#2

Mams sa for siden:

Vi fikk utsatt vår levering.
Husker ikke hvor mye vi fikk den utsatt da, men noen uker var det i allefall.
(3-4 uker var det i allefall)

Fikk ikke utsatt den så lenge som vi ønsket, men det var ganske lenge da.
(det gikk litt vel tregt med påbygget her en stund, og vi hadde vært alt for tidlig ute med bestillingen)

Ring de du og det går nok i orden skal du se.


#3

Inagh sa for siden:

Vi fikk også utsatt vår levering, men da fordi IKEA hadde gjort en tabbe.
Vi hadde bestilt kjøkkenet levert en dato i begynnelsen av juli.
I slutten av juni var vi på vei til Arendal, da mobilen ringte - "Ja nå var de på vei med kjøkkenet vårt!"

"DET GÅR IKKE!" brølte jeg i telefonen - og klarte til slutt å få dem til å innse at de hadde tatt riv ruskende feil av datoen de skulle levere kjøkkenet.

Heldigvis gikk det greit da kjøkkenet kom ei uke senere, til avtalt tid. :jupp:


#4

Huldra sa for siden:

Har i dag "snakket" med en person på Ikea Chat, og nå ser det ut til at alt er i orden! Jippi. Ting har blitt helt kaotisk her i huset nå som jeg er i gang med hovedoppgaven..

Takk for svar. Ble beroliget av det.


#5

Huldra sa for siden:

Her trengs en oppdatering:

I går ringer utkjøringskontoret til ikea til meg og sier at nå kommer kjøkkenet ditt. Jeg fikk sjokk og prøver desperat å forklare at det har vi jo fått utsatt en mnd! Men det hadde ikke han fått beskjed om, og det lengste han kunne få holdt det tilbake var ei uke.

Ringte Ikea kundeservice i dag, og snakket med ei hyggelig dame. Hun gjentar alt han fra kjørekontoret sa.. at han fra ikea chat har gjort en feil, og alt de kan gjøre er å holde tilbake kjøkkenet 1 uke. Hvis de skal lagre det for oss koster det 100 kr pr dag.

Jeg har heldigvis en kopi av samtalen med ikea chat og sendte henne en mail med den og at jeg var kjempelei meg for at jeg har fått feil svar.

Hun ringte tilbake og sier at denne fyren fra ikea chat har gjort en feil, og er lei seg for det. Hun har laget en sak av det, og så skulle den behandles i morra - han fra ikea chat har akkurat begynt i den avdelingen som skal behandle saken. Er det en fordel eller ikke tro?

ARG. Har jeg krav på noe eller? Må jeg bare ta i mot begge kjøkkene og holde kjeft?


#6

TBM sa for siden:

Jeg vil tro at du kan få de til å oppbevare kjøkkenet i en måned, men at du slipper å betale - siden det var det du fikk beskjed om.

Lykke til!


#7

Mams sa for siden:

Vil nok tro at de forholder seg til det som du har avtalt i første samtale med IKEA chat. At han har gjort en feil er nok noe de må ta på sin kappe.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.