Skulle ut å handle konfirmasjonsgave til en i familien i dag. Jeg hadde allerede sett meg ut øredobbene (noen veldig fine, type lange), og jeg sa til ekspeditrisen at jeg skulle ha de øredobbene, og at det var en gave. Bad pent om hun kunne bytte ut platen de hang på med en som var ny og ren, for den var flekkete og gulnet. Hun fant fram en eske og sa de var tomme for sånne plater i riktig størrelse, og lurte på om det gjorde noe. Jeg spurte om hun mente de skulle ligge og slenge i boksen da, noe hun ikke svarte på. Hun fant da heller en boks som tydelig var brukt og møkkete, noe jeg påpekte enda en gang, at ikke så spesielt bra ut når det var en gave til en konfirmant. Henne kommentar da var at dette var det de hadde til sølv, og de hadde ingen annen embalasje å tilby enn denne esken med null innmat, eller den brukte møkkete boksen. Dette var øredobber til 600 kr, så jeg sa da at jeg ikke gadd kjøpe de, for jeg ville de skulle se litt ok ut for mottageren. Ekspeditrisen virket litt sjokkert over at jeg trakk meg og gikk.
Sær? :humre:
Hører også med at det også var laaaang kø og at vi ventet lenge iom at det var bare en på jobb..... jeg var en smule lei.
Jeg tenker at om jeg skal måtte gå i en annen butikk for å få tak i en ok boks, så kan jeg likegjerne handle der og.....
Iom at det var så lang kø der, så ga jeg også opp å vente to ganger (hadde med barn) før vi gikk forbi uten at det stod mange å ventet. Det er jo helt klart for få på jobb i tillegg til at de ikke kan tilby skikkelig embalasje. Vurderer sende de en mail...
Hvis jeg bare skal svare på spørsmålet i overskriften vil jeg jo så klart svare ja, men akkurat den hendelsen du beskriver gjør deg ikke spesielt sær. :nemlig:
Du er ikke sær! Hilsen ei som forlater butikker hvis personalet ikke har sagt "hei" innen noen få minutter etter at jeg har kommet inn (ikke H&M og sånt altså, men mindre, private butikker). Jeg har jobbet mange år i butikkbransjen selv og har visse krav til service, for å si det sånn. :flau:
Vanskelig å svare på egentlig. Men, er du sær så er jeg det også. :D Hadde reagert akkurat som du. Sær eller ikke, så synes det du gjorde var rett og helt på sin plass.
Du er ikke sær, men vil bare påpeke at kunden ikke alltid har rett.
Hilsen hun som nesten fikk en strekkode leser i hode av en kunde i dag, bare for at hun ikke hadde myndighet til å gi ham de 67% i rabatt som han hevdet at han hadde.
Nei den som øredobbene satt på først var liten og møkkete. Esken var større og skulle ha tilhørende større plate inni, noe de ikke hadde. Den hun fant var bare nesten passe, så da dro hun på med en tilsvarende tilhørende gammel og skitten eske. :rolleyes:
Hun beklaget jo at de ikke hadde noe annet, men hun var også veldig opptatt av å fortelle at dette var det de hadde å tilby de som kjøpte sølv.... Jeg fikk inntrykk av at man ikke trengte noe fin innpakning når det bare var sølv.