Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er jeg sær?

#1

Joika sa for siden:

Skulle ut å handle konfirmasjonsgave til en i familien i dag. Jeg hadde allerede sett meg ut øredobbene (noen veldig fine, type lange), og jeg sa til ekspeditrisen at jeg skulle ha de øredobbene, og at det var en gave. Bad pent om hun kunne bytte ut platen de hang på med en som var ny og ren, for den var flekkete og gulnet. Hun fant fram en eske og sa de var tomme for sånne plater i riktig størrelse, og lurte på om det gjorde noe. Jeg spurte om hun mente de skulle ligge og slenge i boksen da, noe hun ikke svarte på. Hun fant da heller en boks som tydelig var brukt og møkkete, noe jeg påpekte enda en gang, at ikke så spesielt bra ut når det var en gave til en konfirmant. Henne kommentar da var at dette var det de hadde til sølv, og de hadde ingen annen embalasje å tilby enn denne esken med null innmat, eller den brukte møkkete boksen. Dette var øredobber til 600 kr, så jeg sa da at jeg ikke gadd kjøpe de, for jeg ville de skulle se litt ok ut for mottageren. Ekspeditrisen virket litt sjokkert over at jeg trakk meg og gikk.

Sær? :humre:

Hører også med at det også var laaaang kø og at vi ventet lenge iom at det var bare en på jobb..... jeg var en smule lei.


#2

jane sa for siden:

Jeg synes ikke det var sært. Man vil da at en sånn gave til en slik anledning skal være pent og ordentelig innpakket. Ja, jeg vil i hvert fall det.


#3

007 sa for siden:

Ikke sær! :niks:


#4

Hjertensfryd sa for siden:

Ikkje sært i det heile tatt.

Var til pass for ho at du gjekk. Kanskje ho lærte noko ?


#5

pulverheksa sa for siden:

nei, du er ikke sær. jeg hadde gjort det samme, og forlater stadig butikker om jeg synest ting ikke er ok.


#6

Millen sa for siden:

Jeg synes ikke du er sær og hadde gjort det samme selv.


#7

Joika sa for siden:

Jeg tenker at om jeg skal måtte gå i en annen butikk for å få tak i en ok boks, så kan jeg likegjerne handle der og.....

Iom at det var så lang kø der, så ga jeg også opp å vente to ganger (hadde med barn) før vi gikk forbi uten at det stod mange å ventet. Det er jo helt klart for få på jobb i tillegg til at de ikke kan tilby skikkelig embalasje. Vurderer sende de en mail...


#8

Bomull sa for siden:

Helt på sin plass spør du meg!


#9

Misteri sa for siden:

Nei jeg syns dama var sær, ikke du. :nemlig:


#10

Kirsebær sa for siden:

Hvis jeg bare skal svare på spørsmålet i overskriften vil jeg jo så klart svare ja, men akkurat den hendelsen du beskriver gjør deg ikke spesielt sær. :nemlig:

:p


#11

safran sa for siden:

Jeg syns du var flink, jeg. Det er akkurat sånn man skal gjøre når man ikke er fornøyd. Man bruker pengene sine et annet sted.


#12

Tante Sofie sa for siden:

Ikkje sær. Kunden har rett!


#13

Babe sa for siden:

Jeg hadde gjort det samme, så jeg synes ikke du er sær.


#14

isola sa for siden:

Ikke sær nei!


#15

Joika sa for siden:

:snurt:


#16

Inagh sa for siden:

Jeg er sær, men hadde gjort nøyaktig det samme kjenner jeg - så om det er sært, får vi være sære i lag.


#17

Minty sa for siden:

Du er ikke sær! Hilsen ei som forlater butikker hvis personalet ikke har sagt "hei" innen noen få minutter etter at jeg har kommet inn (ikke H&M og sånt altså, men mindre, private butikker). Jeg har jobbet mange år i butikkbransjen selv og har visse krav til service, for å si det sånn. :flau:


#18

Libra sa for siden:

Vanskelig å svare på egentlig. Men, er du sær så er jeg det også. :D Hadde reagert akkurat som du. Sær eller ikke, så synes det du gjorde var rett og helt på sin plass.


#19

Estrella sa for siden:

Synes ikke du er sær. Hadde nok gjort det samme. Det skulle jo være en gave.

Men altså den saken som var for stor kunne hun ikke bare klippe den til da? :gruble:


#20

LilleLeo sa for siden:

Ikke sær. :niks:


#21

Frøy sa for siden:

Du er ikke sær, men vil bare påpeke at kunden ikke alltid har rett.

Hilsen hun som nesten fikk en strekkode leser i hode av en kunde i dag, bare for at hun ikke hadde myndighet til å gi ham de 67% i rabatt som han hevdet at han hadde.


#22

Skvetten sa for siden:

Langt fra sær.


#23

Joika sa for siden:

Nei den som øredobbene satt på først var liten og møkkete. Esken var større og skulle ha tilhørende større plate inni, noe de ikke hadde. Den hun fant var bare nesten passe, så da dro hun på med en tilsvarende tilhørende gammel og skitten eske. :rolleyes:


#24

Strutsen sa for siden:

Nei, du er ikke sær, Joika. En gave skal se ordentlig ut, og selgeren viste ikke vilje til å hjelpe deg med det. Da hadde jeg også gått.

67 %, ja. På hvilket grunnlag mente han at han hadde rett til en slik beskjeden rabatt? :nysgjerrig:


#25

Go\jenta sa for siden:

Du er absolutt ikke sær!


#26

Joika sa for siden:

Hun beklaget jo at de ikke hadde noe annet, men hun var også veldig opptatt av å fortelle at dette var det de hadde å tilby de som kjøpte sølv.... Jeg fikk inntrykk av at man ikke trengte noe fin innpakning når det bare var sølv.


#27

Strutsen sa for siden:

:sjokk:
Eh...okey? Det var da enda bedre service, lissåm. :rolleyes:


#28

dharma sa for siden:

Hadde nok gjort det samme.


#29

Lykken sa for siden:

Du skulle ha kjøpt gull eller diamanter, skjønner du vel.


#30

Joika sa for siden:

Ikke sant. :himle: Man trenger ikke behandle sølvkundene som om de er noe lizzåm. :rolleyes:


#31

Lykken sa for siden:

Annenrangs kunder.:nemlig:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.