Jeg trenger et par brune støvletter, og siden jeg er superduperfornøyd med de svarte jeg har kjøpt fra DuoBoots kikker jeg litt der nå.
Jeg liker disse, tror jeg. Hælen er ikke høyere enn at det skal gå bra. Disse er akkurat samme som de svarte jeg har, bare i brunt - men det er vel litt kjedelig å ha samme bare i forskjellig farge? :gruble: Jeg liker veldig godt med disse at de går helt opp til kneet. Og at de har så lave hæler at jeg kan gå med dem, også når jeg skal gå et stykke. De andre er fire cm kortere, men likevel lange. Fargen ser finere ut på de høyhælte. Hmmmmm.
Jeg kjøpte noen brune støvletter for 3 år siden. Jeg elsker de, men siden jeg hadde andre sorte støvletter på den tiden kjøpte jeg ikke de sorte. Jeg angrer den dag i dag!
Jeg liker jo som sagt veldig godt de lave, som jeg allerede har i svart. Og de vet jeg jo passer perfekt. Men brunfargen ser ikke helt ut som den jeg ønsker meg, den virker mer riktig på de andre.
Hm, jeg venter ikke at noen andre skal ta valget for meg altså. :knegg: Ble bare så veldig i tvil. Det som jeg er mest i tvil om på de første er den lyse hælen. Liker jeg egentlig det? (Vanskelig for dere å vite selvfølgelig, spesielt når jeg ikke vet det selv engang).
Det står Calf der, og man skal velge. Jeg antar det er bredde på legg?
Jeg fikk ca. 40 rundt det tykkeste. De har ikke 41 inne, men 39 og 43.
Velger man noe annet da? (hypotetisk sett)
De er veldig flinke til å hjelpe med råd om størrelser om du sender dem en mail, Dronningen. Jeg ble rådet til å gå opp en størrelse i leggvidde på disse, i forhold til de andre jeg har, fordi denne modellen var litt smal.
Støvlettene ble levert på jobb i dag, bare tre døgn etter at jeg bestilte! :) De var veldig fine, og de passet helt perfekt.
Men sist jeg bestilte måtte jeg betale moms/tollgebyr før jeg fikk pakken, denne gangen kom den bare?! Betyr det at det kommer en regning etterpå, eller kanskje ikke noen i det hele tatt?
Det kan variere litt på de ulike modellene, så det er veldig lurt å sende en mail om man er i tvil. Jeg har kjøpt tilsammen tre par fra DuoBoots, og fått veldig gode råd angående størrelsen.
Miss Norway: Regningen kommer sikkert, ja. :) Har bare alltid før fått den på forhånd.
Jeg fikk tilsendt bootsa etter to dager; det var i midten av september. MEN: først fikk jeg mail fra TNT som er fraktselskapet som DUO bruker, om at jeg måtte refundere deres utlagte moms/eksp.gebyr før de leverte. Jeg fikk en telefon der de bad om mailadressen min, og så en faktura på mail som jeg betalte på nettbank og sendte kopi av skjermkvittering til dem. Så ble den levert på døren; fem minutter før jeg kom hjem - da var det for sent. Pakken ble da overlevert Posten Norge istedet, og de brukte en hel uke på å få den til min lokale Post-i-Butikk. Da var jeg på høstferie, så da jeg kom hjem lå purringen og ventet. :snill: Det tok altså over tre uker før jeg fikk prøvd dem - hvorav kun halvannet døgn utenfor Norges grenser.
Det var akkurat sånn mine forrige ankom, bortsett fra det med fem minutter for sent. Jeg fikk dem levert på jobb etter å ha betalt og sendt kopi osv.
Så derfor var det litt rart at de bare kom uten at jeg måtte forhåndsbetale noe moms/gebyr.
Ser dere diskuterer levering fra Duo-boots. Jeg var skikkelig uheldig da jeg bestilte og har ikke turt å bestille mer. De sender/sendte ikke melding når de hadde sendt pakken, så jeg måtte mase og mase. Til slutt viste det seg at "joda, den var blitt sendt, men hadde kommet i retur for 1 uke siden". Ingen forsøk på å få tak i meg som kunde. Fraktselskapet påsto at adressen min ikke eksisterte. (TNT har levert mange ganger til meg, så jeg skjønner ikke at de skal kløne det til.) Det samme skjedde en gang til før de til slutt klarte å levere dem.
Jeg etterspurte "further tracking information" som de sa jeg kunne spørre etter i mailen de sendte da de ble sendt, og fikk svar tilbake om at "de ble sendt den og den dagen og det tar vanligvis så så mange dager". :himle: Jeg ville jo ha tracking number. Nå ble jeg i allefall inspirert til å etterspørre det en gang til, så jeg kanskje kan få litt oversikt eller fortgang i sakene!
Du har kanskje tenkt på det selv, men jeg har vent meg til å skrive telefonnummeret mitt på en av adresselinjene. (Adressen min begynner på en norsk bokstav, så det kan ofte bli krøll hos transportfirmaene). Det har hjulpet betraktelig på leveringsprosenten.
Telefonnummeret mitt er alltid med og jeg bruker ingen norske bokstaver. :jupp: (Det pussige var at samme uke som første retur var så hadde TNT levert pakke fra USA, så jeg har ingen tro på at det var problemer med TNT.)
Støvlettene mine har ligget i tollen i 12 dager. :mumle: Og TNT har ikke sendt meg faktura. :mumle: Men nå har jeg dem på tråden, så jeg skal nok få ordnet!
"Støvlettene dine? Eeeh.. De skal være her et sted, vi skal få sendt dem ut"
:Hører ingenting på 4 timer:
"Æææh, vi finner dem ikke, da får vi nok ikke sendt dem ut før senere"
:Informerer NOK en gang om at jeg reiser på ferie i morgen og blir borte i en uke:
"Da får du dem nok ikke før du kommer tilbake"
Da har de ligget hos TNT i nesten 25 dager. Mail avfyrt til Duo Boots med oppfordring om å bytte kurier! Synd at det går utover Duo Boots at TNT roter, for jeg vet neimen ikke om jeg gidder dette styret en gang til neste gang jeg skal ha støvletter...
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.